Оптическите модификации касаят преди всичко предницата на автомобила, подготвен е и нов спортен FR-вариант.
Сеат Ибиса влиза освежен в новата година. Най - популярният и най-ваежен модел на испанската фирма претърпя малък фейслифт. На пръв поглед промяната е засегнала основно предницата. Решетката отпред е променена и това кара малкият Сеат да изглежда по-могъщо. Състои се вече от три части и има за цел да подчертае принадлежтостта на Ибиса към семейството на Леон, Алтеа и Толедо. От друга страна тройната черна пластмасова решетка допринася за спортния имидж на марката, който макар и налаган не особено успешно, е любим на ръководството на фирмата. Като цяло структурата на предницата от гледна точка на дизайн е променена, макар че фаровете са си същите. Оптическите промени засягат в различна степен и досегашните нива на оборудване в купето, въпреки че Сеат е доста пестелив на подробности.
Появява се нова, по-динамична версия, означена като FR. Топмоделът е снабден със 17 - цолови колела (версията "Sport" - с 16-цолови, а останалите модели с 15-цолови). Задните светлини остават като цяло непроменени, но в случая на FR стават бели. Централно върху задния капак е разположен надпис IBIZA, както при останалите нови модели на марката. Аспухът е по-забелижителен при моделите от 100 к.с. нагоре.
От гледна точка на интериора, Сеат обещава по-добри материали и нови цветове, особено на арматурното табло и тапицерията на вратите. Към това идват и нови материи за седалките. Програмата на моторите се състои от 5 бензинови и дизелови мотори, чиято мощност започва от 64 и стига до 180 к.с. Новост е 1.9 литровия дизелов агрегат с 160 к.с., монтиран в топмодела Cupra. В Германия цената на Ибиса започва от 9990 евро.
За сравнение - старата и новата предница на Ибиса.