Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW и Mercedes-Benz се обединиха в мобилните услуги

Двата гиганта вече имат най-голямата мрежа от зарядни станции в света и най-голямата схема за споделяне на автомобили

BMW и Mercedes-Benz се обединиха в мобилните услуги

BMW и Daimler, глобалните лидери в премиум сегмента, подписаха споразумение да обединят поделенията си за споделено пътуване и градска мобилност. Ако сделката бъде одобрена от антимонополните органи, тя ще създаде най-голямата платформа за услуги като споделяне на автомобили, паркиране и зареждане на електромобили.

BMW и Mercedes-Benz се обединиха в мобилните услуги
С обединението на DriveNow и Car2Go се създава най-голямата схема за споделяне на автомобили в света

Този съюз вероятно е бил планиран отдавна, коментират анализатори, защото в началото на тази година и двете компании първо откупиха дяловете на миноритарните си партньори в тези направления. BMW изкупи дела на Sixt в програмата си за споделяне на автомобили DriveNow, а Mercedes-Benz стана едноличен собственик на другата най-голяма такава схема, Car2Go, като взе акциите на досегашния си партньор Europcar.

В перспектива двата гиганта могат да се окажат в позиция да овладеят пазара за автомобили под наем, владян в момента от компании като Sixt, Europcar, Avis и Hertz.

BMW и Mercedes-Benz се обединиха в мобилните услуги
Двата германски гиганта разполагат общо с над 143 000 зарядни станции за електромобили. Към декември миналата година Tesla имаше 7496
 
Обединените Car2Go и DriveNow разполагат с над 20 000 автомобила в 31 големи града по света, основно в Европа и Северна Америка, и с над 4 милиона клиенти. Освен тях, ще се обединят и всички останали мобилни услуги на двата гиганта - като приложенията за викане на такси, системите за онлайн плащания, за дигитално паркиране и така нататък. Сливат се и системите за зареждане на електромобили - съответно ChargeNow при BMW и Digital Charging Solutions при Daimler. С това се създава най-голямата мрежа от зарядни станции в света - с над 143 000 точки (за сравнение Tesla има около 8 000). "Когато става дума за градска мобилност, ние като пионери в автомобилостроенето не искаме да оставим тази област на други. Занапред все повече хора ще са склонни да се лишат от собствения автомобил в града, но ще искат да си останат мобилни", заяви главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Цетше. В останалите области двете компании си остават конкуренти, подчерта той.

BMW и Mercedes-Benz се обединиха в мобилните услуги
Не губим продажби от споделянето на автомобили, каза шефът на BMW Харалд Крюгер (вляво) в отговор на въпрос на "КОЛЕЛА" в Женева

Главният въпрос е дали наблягането на подобни схеми за споделяне и наем няма да доведе до намаляване на продажбите на автомобили. "КОЛЕЛА" го зададе на главния изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер по време на автосалона в Женева. "Досегашният ни опит с мобилните услуги показва, че не губим продажби от тях", отговори Крюгер. "Вместо това намираме нови клиенти за бъдещето. Вече се карат повече коли и повече километри, отколкото преди. Тоест не става дума едното да замени другото.
Имаме и много клиенти, които започват да ползват нашите услуги като Reach Now и Drive Now още като студенти, и по-късно наемат или купуват автомобил от нас. Вече имаме няколко години опит в тази област и го знаем със сигурност. Така че печелим нови клиенти с това, а освен това събираме и данни за клиентите, което също е много важно".
 

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До тези 2та под мен ( преди 1 година )
    До Факт и Много ви здраве Той човека преди вас, а и в статията ви го казват, ама вие сте като навити латерни. Този съюз е бил планиран отдавна така, че не се притеснявайте за германците, ще се оправят. И за батериите не ги мислете, и там не сигурно, а със СИГУРНОСТ, ще ви изненадат скоро.Направили са си сметката, харесвате Тесла О'к, но бъдете реалисти.Има още да учат, както и вие. ТОВА Е БИЗНЕС, не просто на кой какво му се искало и какво предпочитал ...
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Най-продавана ел кола в Света Тесла и Нисан лииф в Европа Рено Зои къде са тия мерцедес и БМВ отговор никъде.Повече кво да говорим!
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Много ви здраве ( преди 1 година )
    И къде е сериозната игра какви ел коли ще правят като нямат батерии.Кое е сериозното Е голф с пробег 200км и и3 ли е сериозното кви са им продажбите къде са и то се продават благодарение на това че са хибридни а не изцяло електрически.
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Откога обяснявам, че когато се включат големите играта ще стане сериозна, тука разни жълтурковци сами се убеждаваха сами, колко назад са немците. Както разбираме сега, всичко е планирано отдавна просто се е чакал удобен момент. Затова вие (жълтурковци) не работите в подобни гиганти, а кадърни хора. Вие сте просто някакви 3-каджий, изкарали някакъв професионален бакалавър за 3 години, прочели някакви 3 книги на диагонал, но с притенции за интелект на Айнщайн.