fallback

Фетел измъкна победата на Хамилтън в Мелбърн

Виртуалната кола на сигурността помогна на Ferrari

Себастиан Фетел с Ferrari спечели битката с Люис Хамилтън с Mercedes за победата в Гран при на Австралия, след като въвеждането на „Виртуална кола за сигурност” (VSC) му даде шанс тотално да промени стратегията си. Фетел поведе колоната в Мелбърн, след като Хамилтън и Кими Райконен с другата кола на Ferrari спряха в бокса от първа и втора позиция. Но директорът на състезанието обяви използването на VSC, след като и вторият болид на Haas, каран от Ромен Грожан спря заради проблем с едното колело, но на опасно място – между завои 2 и 3. При VSC пилотите трябва да спазват определена скорост и получават т.нар. „делта времена”, под които не могат да слизат в отделните сектори на трасето. В този момент от Ferrari извикаха Фетел в бокса за нови гуми, и заради VSC Хамилтън нямаше как да го догони на трасето. Оказа се, че при бокс при кола на сигурността, този, който спре, печели 10 секунди, за сметка на тези, които са на пистата. Ако нямаше VSC рискът на Фетел щеше да се провали, защото след спирането си в бокса Хамилтън го догонваше и му стопи 1,5 секунди за една обиколка, но този път Себ и италианците имаха късмет. След финала Фетел призна, че без VSC е нямало как да спечели, тъй като не е бил достатъчно бърз, за да догони и атакува Хамилтън. През втората половина на състезанието Люис на няколко пъти атакува Фетел, но така и не успя да си върне лидерството. Трети завърши Кими Райконен с Ferrari, следван от местната звезда Дениъл Рикардо с Red Bull, Фернандо Алонсо с McLaren, който беше избран за пилот на деня и Макс Верстапен, който загуби 4-ото място още на старта, а след това се завъртя и повреди колата си в опитите си да мине по-напред.

Тагове:
fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Фен съм на ферари, но мисля, че в момента мерцедес имат леко предимство. И то предимството им е горе долу в квалификациите и след това при чиста писта, при коли пред тях, както видяхме 2рата кола на мерцедес едва докрета до точките, като се бори сумати време с форсе индия-та на перез. Ще видим на другите писти как са нещата, но тази година май ще имаме повечко "драма".
  • #5
    carpe_diem ( преди 6 години )
    В Австралия винаги е имало малко изпреварвания - просто пистата не е подходяща за това, а и аеродинамиката на колите е прекалено добра в момента, поради което се губи много повече притискаща сила, ако се кара близко зад друга кола, отколкото беше преди. Даже и трета DRS зона не помогна, но все пак имаше доста повече изпреварвания от миналата година (когато май бяха общо 2).В следващите състезания със сигурност ще има повече изпреварвания :)
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    3 години бяха
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Макларън взе точки още в първото състезание.И то след като смени куците оризари от Хонда с Рено.И що чакаха 4 години?
  • #2
    Да ( преди 6 години )
    То въобще нямаше изпреварвания!Ако някой не си промени стратегията в бокса, някак как да изпревари!Много скука!
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    какви са тези глупости, къде отиде чистия спорт и адреналин?
fallback
Последни