Себастиан Фетел с Ferrari спечели битката с Люис Хамилтън с Mercedes за победата в Гран при на Австралия, след като въвеждането на „Виртуална кола за сигурност” (VSC) му даде шанс тотално да промени стратегията си. Фетел поведе колоната в Мелбърн, след като Хамилтън и Кими Райконен с другата кола на Ferrari спряха в бокса от първа и втора позиция.
Но директорът на състезанието обяви използването на VSC, след като и вторият болид на Haas, каран от Ромен Грожан спря заради проблем с едното колело, но на опасно място – между завои 2 и 3. При VSC пилотите трябва да спазват определена скорост и получават т.нар. „делта времена”, под които не могат да слизат в отделните сектори на трасето.
В този момент от Ferrari извикаха Фетел в бокса за нови гуми, и заради VSC Хамилтън нямаше как да го догони на трасето. Оказа се, че при бокс при кола на сигурността, този, който спре, печели 10 секунди, за сметка на тези, които са на пистата. Ако нямаше VSC рискът на Фетел щеше да се провали, защото след спирането си в бокса Хамилтън го догонваше и му стопи 1,5 секунди за една обиколка, но този път Себ и италианците имаха късмет.
След финала Фетел призна, че без VSC е нямало как да спечели, тъй като не е бил достатъчно бърз, за да догони и атакува Хамилтън. През втората половина на състезанието Люис на няколко пъти атакува Фетел, но така и не успя да си върне лидерството.
Трети завърши Кими Райконен с Ferrari, следван от местната звезда Дениъл Рикардо с Red Bull, Фернандо Алонсо с McLaren, който беше избран за пилот на деня и Макс Верстапен, който загуби 4-ото място още на старта, а след това се завъртя и повреди колата си в опитите си да мине по-напред.