Шефът на AMG Тобиас Мьорс предположи в интервю за списание Autocar по време на салона в Женева, че новият хиперавтомобил на компанията – Project One, може да е най-бързата кола, стъпвала на „Нюрбургринг”. С оглед на това, че Project One се задвижва от хибридна система, използваща технологии и решения от Формула 1, като това важи и за дизайна на колата, то няма никакъв спор, че Project One ще е бърз. Въпросът е колко точно?
Общата мощност на Project One е над 1000 конски сили, които идват от 1,6-литров V6 бензинов мотор, зает от шампионските болиди на Mercedes във Формула 1, който работи с 4 електромотора. По-скоро става въпрос за около 1100 конски сили, задвижване 4х4 и автоматична трансмисия с максимално бързо превключване на предавките. Максималната скорост на Project One е електронно ограничена на 350 км/ч.
Производствената серия на хиперавтомобила е от 275 коли, всяка една от тях на цена около 2,6 милиона долара, като през 2019 година ще започнат и първите доставки. Дали обаче всичко това ще бъде достатъчно, за да бъде подобрен абсолютният рекорд на Северната отсечка на „Нюрбургринг”?
Защото в AMG имат амбиции да подобрят абсолютния рекорд на „Зеления ад”, поставен от Щефан Белоф с легендарния прототип Porsche 956 през 1983 година.
Феновете на Белоф и състезанията за издръжливост знаят, че 25-годишният тогава пилот поставя два рекорда на трасето, като и двата са в рамките на състезателния уикенд на „1000 километра на „Нюрбургринг” – едно от състезанията в календара на световния шампионат за издръжливост, в който властват прототипите от група С.
В квалификацията Белоф постига 6.11,13 минути, което е достатъчно да осигури на него и на съотборника му Дерек Бел първо място на старта. Авансът им пред втория на стартовата решетка е 5 секунди, а средната скорост на Щефан в обиколката е малко над 202 км/ч.
В хода на състезанието Белоф записва и официалния рекорд на Северната отсечка – 6.25,91 минути в 18-ата обиколка от състезанието, а два тура по-късно Щефан катастрофира и отпада.
Прототипът 956 на Porsche се задвижва от 2,65-литров 6-цилиндров боксер с турбокомпресор, а мощността му е над 620 конски сили. Другият коз на 965 е това, че прототипът използва т.нар. „граунд ефект” – подът на колата е така оформен, че се получава промяна в налягането на въздушната струя, минаваща под него, което създава изключително притискане към пътя.
В началото на 80-те години във Формула 1 колите с „граунд ефект” за забранени, тъй като твърде бързи и опасни, но световният шампионат за издръжливост запазва известно време това правило. 956 дебютира през 1982 година и е един от първите прототипи, който използва „граунд ефекта”.
Мьорс не потвърди информация в германските медии, че в AMG изследват внимателно всички рекорди на най-известните трасета в света. Това може да означава, че освен на „Нюрбургринг”, може да видим Project One в опит за рекорд и на други известни писти.
Но шефът на AMG призна, че един от основните проблеми пред този проект ще е намирането на пилот, който да се справи с Project One и „Зеления ад”, за да подобри рекорда на загиналия през 1985 Белоф.