fallback

Rolls-Royce и Aston Martin забъркаха типично британски скандал

Двата производителя в спор за бъдещето на луксозните електромобили

Премиерата на концептуалния Aston Martin Lagonda на салона в Женева и изказването на главния дизайнер на марката Марек Райхман, че Rolls-Royca и Bentley са в Древна Гърция по отношение на развитието на съвременната автомобилна индустрия, успя да създаде изцяло британски скандал. Реакцията на Rolls-Royce не закъсня и шефът на компанията Торстен Мюлер-Отвос напомни, че луксозната британска е показала още през 2016 година как ще изглежда бъдещето на луксозните електромобили чрез концепта си 103EX. „С тази премиера ние зададохме дневния ред на развитието на луксозните автомобили – обясни Мюлер-Отвос. – Още тогава стана ясно, че другите марки признават нашата визия за бъдещето, затова и възприеха някои аспекти от нашите идеи, като изключим най-радикалните идеи. „През 2016 Rolls-Royce посочи какво ще е бъдещето: изцяло електрически автомобили, напълно автономно и съчетано с най-висок клас лукс.” Какво точно обаче каза Марек Райхман, че да се наложи такъв остър за стандартите на Rolls-Royce отговор? „Rolls-Royce и Bentley са като представители на Древна Гърция в ежедневието ни – образно обясни виждането си Райхман. – Аз съм работил по първия Phantom от това моделно семейство. Идеята беше да създадем Бъкингамския дворец, но на колела. Трябваше да изпълним тази идея и да я популяризираме. Но светът се променя, заедно с него се променят и кралските особи. „Не мога да си представя, че шефовете на Apple или Google ще пътуват във Phantom. Но пък си ги представям в Lagonda. „Вижте Rolls-Royce: това са най-луксозните коли на света. С оглед на корените на компанията, можем да разберем логиката им. На практика двигателят с вътрешно горене замества конете, карета и багажник. Това не е перфектната формула за лукса.” Естествено, Мюлер-Отвос не отмина и тази забежка. „Те наистина не разбират луксозния сегмент, не разбират клиентите в този сегмент – обясни той. – Те (Aston Martin) са в съвсем различна лига от нас по отношение на цените на колите, нямат никаква представа какво се случва във висшия клас, никаква. Съжалявам, че трябва да го кажа толкова директно.” Мюлер-Отвос коментира, че Rolls-Royce и Aston Martin винаги са поддържали много добри отношения и предположи, че провокативното изказване на Райхман има за цел да поразбуди интереса към компанията преди предстоящото й излизане на фондовата борса. Но Lagonda ще постави основите на два модела на Aston Martin, докато 103EX засега не е получил планове за развитие в сериен модел. „Да го кажем така, ние се подготвяме, когато има необходимата инфраструктура, и когато видим все повече и повече клиенти да искат такива коли, тогава ще действаме”, обобщи Мюлер-Отвос.Снимки: Rolls-Royce и Aston Martin

fallback
  • #3
    Илиев555 ( преди 6 години )
    Момчетата от А.Мартин, е най добре да си мълчат поради една обективна причина, в момента Ролс Ройс е най луксозният продукт не само при автомобилите но и като цяло .Разбирайте измежду всички производители на луксозни продукти - бижута , дрехи, часовници, яхти, телефони и тн.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Начи фен съм на Астън, жестоки са, ама тая Лагонда .... *** ..страшно извращение е..и по принцип, да, когато става въпрос за лукс, мисля че Астън трябва да си траят малко повече....особено след като решиха да слагат двигатели на Мерцедесет, продажна история, брат!
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ролс-Ройс е богаташки барок, кич и вулгаризъм, а Астън Мартин е естетика и благородство. Няма по-красиви коли от Астъните, с изключение на някои Ферарита.
fallback
Последни