Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Провалите на германското автомобилостроене

Тези 5 модела сложиха петно на немската индустрия

Провалите на германското автомобилостроене

Германската автомобилна индустрия винаги е била свързано с качество, надеждност и стил, но и в нея има автомобили, които се оказват провал. И за които дори феновете на немските коли не искат да си спомнят. Ето 5 такива машини, избрани от изданието Autorambler
.
Trabant

Историята на автомобибната марка от бившата ГДР започва на 8 ноември 1957 г., когато в завода в Цвикуау стартира производството на машини, получили името „Трабант”. То се превежда като „Спътник” и е начинът ГДР да отбележи пускането на първия спътник от СССР през същата година.

Провалите на германското автомобилостроене

Още в самото началото нещата не потръгват по план. Колата е преработена няколко пъти, за да изглежда симпатично и съвременно, но се появяват други проблеми. Основният са слабите двигатели – обем 0,5 и 0,6 литра, развиващи 26 к.с., както и отсъствието на бензинова помпа. То е оправдано с решението резервоарът да се намира над мотора и така горивото се влива с помощта на гравитацията. Това води до силно натоварване на предницата и съответно се отразява на пътното поведение
.
Колата търпи критики и заради използването на фенопласт за някои елементи от каросерията. Все пак тя стига до народа на ГДР, както и на други социалистически държави от това време. И съответно е направена на пух и прах от западните медии. Дълго време Trabant оглавява класациите за „най-ненадеждни автомобили”.

Провалите на германското автомобилостроене

Подобно отношение от страна на пресата не се отразява на популярността на автомобила, който се продава добре заради ниската си стойност. Само от модела Trabant P601 за годините му на производство са продадени повече от 2,8 млн. бройки. Най-куриозното е, че този автомобил надживява дори самата ГДР, тъй като производството му е спряно през 1991 г. Това е година след обединението на Германия.

Mercedes-Benz A-Class (W168)

По какво се отличава професионалистът от любителя? Първият, дори да допусне грешка, винаги търси и намира начин да я поправи. Това важи с пълна сила за компанията Mercedes-Benz, където през 90-те години на миналия век е взето решение да се тръгне по нов път. Идеята е да се създаде първият сериен автомобил на марката с предно предаване и той да бъде позициониран в суперкомпактната А-класа.

Провалите на германското автомобилостроене

Подходът към направата на такава кола е повече от сериозен. Подът на автомобила е тип „сандвич”, тоест двоен, като целта е увеличение на безопасността на водача и пътниците. Така при челен удар моторът и трансмисията се преместват под педалите, а не в салона. Решението обаче създава проблем с центъра на тежестта на машината. И още по време на един от първите „лосови тестове” (скоростно заобикаляне на препятствия) W168 се преообръща, като зад волана му е шведски журналист. Съответно историята бързо става обществено достояние.

Ударът по репутацията на компанията е много силен, а и в Mercedes първоначално не искат да признаят грешката си. Все пак здравата мисъл побеждава и продажбите са спрени за 3 месеца, а всички продадени до момента коли – 2600 бройки, са отзовани в сервиза. Моделът е оборудван веднага с ESP, пренастроено е окачването, сменени са и гумите.

Провалите на германското автомобилостроене

Повече подобни гафове няма, но петното върху имиджа на модела е факт и то няма как да бъде изчистено. През 2001 г. A-Class претърпява първия си фейслифт, а през 2004 г. става и смяна на поколенията.

Mercedes-Benz C-Class Coupe (W203)

Сред творенията на алианса  Daimler-Chrysler някак си странно стои Mercedes-Benz C-Class Coupe (W203), който е един от най-големите провали в историята на моделната гама. Идеята да създаването на купе C-Class е ясна – подобни автомобили са много търсени в САЩ, така че такъв модел би трябвало да постигне успех. Още повече, че той се предлага и на разумна цена.

Провалите на германското автомобилостроене

В крайна сметка обаче W203 се оказва грешка – както в Америка, така и в Европа. А най-странното е, че причината за това е надеждността. Проблемът е, че W203 става жертва на растящо търсене на електроника и мултикомплексни мрежи. Заради натовареността си тези системи бързо се превръщат в минус. Често някои от индикаторите на таблото направо „откачат” и започват да светят, без да има причина за това.

Появяват се също така проблеми със запалването и заключването на автомобила. Натрупването на вода води до ръждясване на елементите от каросерията около предното стъкло. А когато и електронният блок се навлажни, нещата стават още по-сериозни и понякога се стига до отказ на двигателя.

Провалите на германското автомобилостроене

Проблемен се оказва и климатикът, който бързо се разваля заради конструкцията си. А ремонтът или смяната му, освен че не са евтини, са и доста сложни. Появяват се също дефекти с предпазните колани и педалите. Всички те са отстранени още при първия фейслифт на модела, но това не успява да го спаси от провала.

Volkswagen New Beetle

Оригиналнитя Beetle е един от най-популярните автомобили в историята, но колкото и да е успешен даден модел, в един момент той трябва да бъде обновен. Затова и пред инженерите и дизайнерите на Volkswagen стои много сложната задача – да подмладят „Бръмбара”, без да развалят нищо. Те се провалят още в първата си стъпка – екстериора.

Провалите на германското автомобилостроене

Производството на обновената версия стартира през 1997 г., а година по-късно автомобилът е изпратен да покорява Северна Америка. Потенциалните клиенти (най-вече мъжете) приемат доста хладно дълго чаканата кола. Причината е, че New Beetle е прекалено женствен на вид, а и технически е съвсем различен от оригинала – задвижването вече е предно, моторът също е преместен в предната част. И така автомобилът просто става един от многото подобни на пазара.

Провалите на германското автомобилостроене

В компанията бързо осъзнават, че външният вид на колата трябва да бъде по-брутална и още при първия фейслифт дизайнерите отстраняват недостатъците. Това се отразява добре на продажбите, които се увеличават значително.

Audi A2

През 1990 г. на автосалона във Франкфурт дебютира моделът Audi A2, който всъщност представлява близнак на концептуалния A12, дебютирал на същото събитие две години по-рано.

Провалите на германското автомобилостроене

Още от самато начало е ясно, че проектът по направата на високотехнологичен автомобил с алуминиева каросерия ще бъде доста скъп, но в Audi играят „ва банк” и пускат модела в серийно производство. Залага се на ниския разход на гориво, както и на други нестандартни технически и дизайнерски решевия (например, най-малкият към момента модел на Audi прилича на миниван).

Задвижването на най-икономичната версия е поверено на 3-цилиндров турбодизел, който благодарение на специалните гуми и системата „старт-стоп” харчи едва 3 л/100 км. Идеята е A2 са се бори с Mercedes-Benz A-Class, но тази борба е загубена предварително. В Audi искат 25 000 долара за автомобила си, а горе-долу толкова по това време струва и по-големият A4. За сравнение, A-Class е по-евтина.

Провалите на германското автомобилостроене

Все пак A2 си има и предимства – качествена сглобка, прилична динамика и икономични мотори. Но те не могат да се преборят с недостатъците – висока цена и лош обзор от шофьорското място, които се оказват фатални. Моделът се произвежда през периоза 1999-2005 г., след което историята му приключва.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #1
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    карам w203 и не съм установил да има толкова много дефекти както твърди автора на статията :)
  • #2
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Sashodriftera ( преди 11 месеца )
    Провал провал ама а класата гори колкото скутер пак с 5 човека да видиш .... Обръщало се било... на Цеко голфо се обръща.Като знаеш как да да я засукваш немски ядове.Бих си взел 5 от тия "провалените"
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    И ако изключим трабанта, от описаните модели само А-класата и новата костенурка са провали. Другите по скоро са неправилно позиционирани. Тук можем да включим и първото поколение на Audi allroad, както и VW phaeton които сами по себе си са страхотни автомобили, но маркетинга им беше сгрешен.
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Трабанта когато беше актуален нямаше кой да ги бие на ускорение до 50 км/ч. Имаше система за пестене на гориво - изключваше най високата предавка като пуснеш по инерция. Почти нямаше повреда която да те остави на пътя. Имаше 2 недостатъка: 1. Почти нямаше парно 2. Педалите му бяха изместени към средата на колата и шофьора трябваше да седи обърнат леко надясно. Въобще не мисля, че е бил неуспешен модел.
  • #5
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Aнонимен ( преди 11 месеца )
    Съжалявам, но за Трабанта преводачът на текста е далеч от техниката. 1. Двигателят не е слаб за кола с толкова малко тегло. 2.Резервоарът отпред не натоварва предния мост, защото с горивото заедно е не повече от 40кг. Излиза, че отдясно отпред не трябва да има пътник, защото ще свръхнатовари предницата. 3. Пластмасовите части на купето не недостатък а преимущество. Техният недостатък е бавното им производство. 4.Ненадеждни са за който забравя, че кара двутактов двигател с въздушно охлаждане.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ТТ ( преди 11 месеца )
    Анонимен, Там е работата, че "Трабант" го знаят само в държавите от бившия соц-блок, а "Мини" е автомобилна икона в цял свят. Кое име ще се продава по-добре, според теб - без значение каква кола е под ламарините?
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    "забравили сте Passat b6 :)))))" Бас ловя, че дори не знаеш за кой модел пишеш...:))))))
  • #8
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Някой ( преди 11 месеца )
    Траби - провал, провал, колко да е провал със 2,8 млн. продадени бройки???
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    за Бръмбъра ( преди 11 месеца )
    Потенциалните клиенти (най-вече мъжете) Ъъъъ к'во?
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    посочи едно предимство на Mini пред Trabant NT Concept