IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Грешки и пропуски, които голяма част от шофьорите правят

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Да имаш собствен автомобил, дава определени предимства, но същевременно води и до редица задължения. И ако те не се изпълняват, превозното средство няма да може да служи добре на собственика си дълги години. Сред тях са редовното техническо обслужване и подмяна (или ремонт) на повредените части.

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Някои собственици на коли обаче игнорират препоръките на производителя, а други дори изобщо не са чували за тях. Това накара автомобилни експерти  от Tоp Auto да определят петте най-разпространени грешки на собственици, които съответно водят до най-сериозни повреди на техните автомоили.

1. Неспазване на сроковете за обслужване


Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Съвременните автомобили трябва да преминават за проверка през сервиза редовно, за да може по-рано да бъдат открити евентуални проблеми, които съответно ще доведат и до сериозни повреди. Много собственици игнорират това правило и това по-късно води до проблеми, които понякога са доста големи.

2. Игнориране на предупрежденията


Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Гояма част от повредните в даден автомобил сами сигнализират на собственика си. Това най-често става със светване на контролна лампичка на приборния панел. Собственикът обаче често не им обръща внимание, вместо веднага да се обърне към специалист.

3. Неправилна работа с трансмисията


Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Една от най-често разпространените грешки на водачите на автомобили е работата със скоростната кутия. Някои шофьори не се правят труда да натиска докрай съединителя или пък сменят предавките в неправилния момент. А скоростната кутия е един от най-скъпите агрегати във всеки автомобил.

4. Рязко ускорение и спиране

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Също доста разпространена грешка, която мнозина правят зад волана. Рязкото ускорение или спиране максимално натоварва практически всички основни агрегати и системи на превозното средство. Това съответно ги изхабява по-бързо и те излизат от строя, като се нуждаят от зямана или много скъп ремонт.

5. Използване на неподходящи гуми

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Последната от основните грешки, посочени от експерти, е ненавременната смяна на гумите. Особено при зимни условия това често води до попадането в инциденти на пътя, които понякога могат да струват не само поражения по автомобила, но и човешки живот.
 

0 от 500
  • #5
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не са само да се гледа за стари гуми а и за това дали се кара с еднакви гуми на всеки мост. Ако не - номерата се прибират и колата на трупчета. Виждал съм достатъвно такива случаи дори едно такси не само с различна шарка ами с различни размери караше.
  • #4
    32 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Как хората няма да карат с гуми втора употреба, като новите в повечето случаи са по-скъпи от колата. Според мен гумите втора употреба трябва да бъдат забранени със закон и гуми по-стари от 5-6 г.също да ги забранят за употреба. Много от катастрофите се дължат на гумите. Това е най-важното нущо, а качили най-малко се гледа и разбира се газ до ламарината, за да се покажем колко сме печени и големи състезатели.
  • #3
    38 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Съвременните автомобили предимно немските са така направени, че трябва да ходиш на сервиз задължително. Светва ти лампата на таблото и те кани да отидеш да ти я угасят, за да ти вземат парите. Ама няма не искам, няма недей! С фирмен софт се гаси иначе влизаш в авариен режим след определени километри. Да не говорим, че много неща са направени така, че могат само със специални инструменти да се ремонтират, разглобят, подменят. Хайде пак в сервиза, за да ти отрежат главата от кръста...
  • #2
    50 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    бай ви *** за какво си е купил 200 коня БМВ (15 годишна нафта с чип и продухана генерация) ако няма да кара газ-спирачка. А за гумите - ние по-принцип сме си страна втора ръка - защо не и гумите да са втора ръка. Все пак 18-ките за споменатото БМВ са една торба пари.
  • #1
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Съвременните автомобили трябва да преминават за проверка през сервиза редовно, за да може по-рано да бъдат открити евентуални проблеми, които съответно ще доведат и до сериозни повреди. Ха ха, те нарочно ги правят да се чупят аз ще им се вживявам!?Трошене, на бokлука и следващата.Ще им се не види и щайгите.