fallback

Войната за батериите тръгва от Полша и Швеция

Производството в Европа рязко ще се ускори от догодина

В най-близко бъдеще Европа ще разполага с производствени мощности за батерии за електромобили, които трябва да съперничат на Гигафабриката на Tesla в Невада, САЩ. Миналата седмица производителят на камиони Scania, който е собственост на Volkswagen, обяви, че ще инвестира 10 милиона евро в проекта за създаването на най-голямата фабрика за батерии в Европа. Стойността на новия завод е 4 милиарда евро, а заводът ще заработи в северна Швеция. Зад проекта стои шведската компания Northvolt, а главният й изпълнителен директор Петер Карлсон е бивш кадър на Tesla, обяви, че повече се притеснява от новия завод на LG Chem, който ще започне да произвежда литиево-йонни батерии в Полша догодина. Плановете на корейците не се изчерпват само с производствените мощности в Полша, LG Chem иска да построи „множество” такива заводи в цяла Европа, за да отговори на задаващия се скок в производството на електромобили в световен мащаб и по-специално на Стария континент. Големите европейски автомобилни производители като BMW, Daimler, Volkswagen, Volvo и Renault вече поеха по пътя на електрификацията, като някои от тях присъстват и реално на пазара на електромобили със серийни модели. Част от парите от Scania ще бъдат използвани за построяването на демонстрационна производствена линия на Northvolt в Скелефтеа, северна Швеция, а останалите ще бъдат инвестирани в развоен център на компанията. Отделно двете компании вече се споразумяха за доставка на батерии за тежкотоварни автомобили, когато започне серийното производство. До 2023 г. заводът в Швеция трябва да произвежда батерии с капацитет 32 гигаватчаса, обявиха от Northvolt. Петер Карлсон обясни през агенция Reuters, че е очаквал първоначално финансиране в размер на 80-100 милиона евро, след което компанията планира да пристъпи към набиране на капитал от инвеститори. Производството от „демо линията”, за която плаща Scania трябва да започне догодина и шефът на компания Хенрик Хенриксон допълни, че първите батерии веднага ще бъдат пробвани на камиони и автобуси. През октомври пък LG Chem обяви плановете си за строеж на завод за батерии в Полша, като заводът е стратегически разположен, за да е максимално близо до производствените мощности на големите автомобилни компании в тази част на Европа. Заводът е близо до Вроцлав, а инвестицията в него е 1,63 милиарда долара. През 2019 годишното производство на батерии там трябва да достигне 100 000 броя, като във фабриката ще работят 2500 човека.

Тагове: lg chem northvolt
fallback
  • #4
    Напълно логично ( преди 6 години )
    Къде другаде, ако не в Европа и кога ако не сега? Ей така ще се търкулнат идните годинки и ще започват да влизат в сила вече гласуваните и приети забрани за ДВГ коли из европейските столици. Дотогава производството на ел. коли трябва да нарасне лавинообразно.
  • #3
    34 ( преди 6 години )
    ...я навлека се появил с поредното си безсмислено мнение...
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Петер Карлсон -тоя да не е син на Карлсон ,който живее на покрива?
  • #1
    Факт! ( преди 6 години )
    Фолцвагини и даймляр и те се наредиха до произвадителите на ел коли.Че Рено са лидерив Европа е ясно ама тия ту.ори къде се редат?!
fallback
Последни