IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 грешки при покупката на автомобил

Ето как може да се избегне допълнително харчене на пари

Покупката на автомобил – чисто нов или втора употреба, е сериозен ход за всеки човек. И затова тя трябва да бъде добре обмислена предварително. Експертите от Top Auto направиха списък от 10-те най-често разпространени грешки при придобиването на кола.

10 грешки при покупката на автомобил

1. Необяснима любов към определена марка

Когато се готвите да похрачите десетки хиляди евро (или лева) за покупката на нов автомобили, емоциите трябва да останат на заден план. Ако купувачът се интересува само от една и съща марка, той няма как да направи рационален избор, тъй като не обръща внимание на другите коли. А те могат да бъдат по-добри, по-надеждни и по-евтини. Необходимо е човек да се абстрахира от това и внимателно да сравни различни автомобили.

2. Отказ от тест-драйв

Тест-драйвът е един от най-важните моменти при избора на автомобил. Много коли изглеждат отлично на снимки или на видео, но само по време на пробното шофиране могат да бъдат открити недостатъците или приемуществата. Много е важно тест-драйвът да не бъде кратък. Минимумът е поне 30 минути, за да може човек да придобие ясна представа за автомобила.

3. Пазарене и вежливо отношение свалят цената

За да може да бъде направена добра сделка, трябва подробно (и най-вече вежливо) да бъде разпитан търговеца, който продава колата. Много от дилърите умишлено не съобщават какво могат да направят за клиента си – най-вече като отстъпка или добавяне на допълнителни опции.

4. Кредит на сляпо

Много от продавачите се стремят да насочат вниманието на клиента към това колко малка е месечната вноска за автомобила, като пропускат да обяснят всъщност колко ще излезе накрая покупката, както и дали кредитът може да бъде погасен предсрочно. Трябва да се знае, че купувайки кола на лизинг, винаги се плаща повече от нейната реална цена. Както и че месечната вноска не е единственото, което клиентът плаща.

5. Промоция вместо харесания автомобил

Автомобилните компании често предлагат различни промоции, като твърдят, че това са най-добрите условия на пазара. И затова се случва, клиентът да отиде в салона за един автомобил, а да се върне с друг, тъй като той излиза по-евтино. Лошо няма, но все пак преди покупка, човек трябва да бъде напълно наясно какво иска – качествен автомобил или ниска цена.

6. Пренебрегване на безопасността

Необходимо е да се знае, че най-добрите инженери в света постоянно работят, за да направят колите по-безопасни. Опции като ESP, ABS и въздушни възглавници са задължителни, тъй като са най-доброто нещо, за което клиентът дава парите си. Спеставянето от тях е огромна грешка, защото придвижването с автомобил си е опасно нещо.

7. Какви опции не са нужни?

В наши дни автомобилът се е превърнал в източник на комфорт и лукс. Производителите постоянно измислят допълвнителни уловки, за да привлекат вниманието на клиентите. Затова преди покупка човек трябва да проучи от какво има нужда. Например, дали подгряването на седалките или на огледалата не е излишно. Все пак всички допълнителни екстри повишават цената и отказът от някои от тях съответно спестява пари.

8. Проверка в сервиз на колата на старо

Автомобилите на старо обикновено изглеждат добре, но често имат дефекти, които няма как да бъдат видяни с просто око. Затова е задължително при покупка на такава кола, тя да бъде внимателно проверена в сервиз. Да, това ще струва пари, но пък ще спести много средства и нерви след това. Добрият механик се нуждае само от час, да да открие проблемите на едно превозно средство.

9. Изкупуване на стария автомобил

Много търговци предлагат да изкупят обратно старата колата на клиента, като съответно парите за нея бъдат вложени в новия автомобил, който те продават. Основната уловка тук е, че старата кола се оценява по-ниско от реалната стойност, която има. Така че клиентът е на загуба, при това сериозна. Затова и по-добре е той сам да продаде стария си автомобил и едва след това да се ориентира към покупка на друг.

10. Удължената гаранция увеличава разходите

Дилърите често предлагат да увеличат гаранцията на новия автомобил, като срещу това се доплаща. Трябва обаче внимателно да се помисли върху тази оферта, защото по този начин продавачът обвързва клиента с подръжката на колата и го кара да прави ремонти, които понякога не са нужни. Трябва да е ясно – голямата гаранция на нов и надежден автомобил е сигурен начин за измъкване на още пари от клиента.
 

0 от 500
  • #15
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Санта фе-то нов струва 40к, ти ми говориш на 4 години са я оценили за 35к. И то Хюндай.И ти като някой хора, сам си измисляш, сам си вярваш.
  • #14
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Стара кола, дори и нов внос задължително да се покара на загрят двигател и е желателно да се "изпъне" с пълна газ на безопасна отсечка. Така моментално се разбират най-важните неща колко "вътък" има в мотора, пуши ли, превключва ли добре скоростите, пази ли стабилна температура, странни шумове и вибрации и т.н. Луда работа е да купиш 10-15 годишна кола само с един оглед и едно кръгче в паркинга.
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Радев ( преди 6 години )
    Миналата година мой приятел смени 4-годишен Хюндай Санта Фе за ново Инфинити Q70. Пазарната цена на хюндая беше 30 000 лева - в инфинити му я оцениха на 35. Отделно му продариха и 4 нови зимни гуми с лети джанти 18'. Така че не на всякъде те щавят.
  • #12
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колата я беше взел един чех мърляч / оказа се че са същите *** като българите / и не я поддържаше изобщо докато не го остави на пътя. Изкара 35 хиляди с едно масло / смените са на 15 /.
  • #11
    14 rate up comment 0 rate down comment
    до Анонимен ( преди 6 години )
    В каква фирма работиш, че 2 пъти пропускате смени на масло...
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Интересно ми е каква точно Тойота има турбо за 7 хиляди.На служебна Октавия след пропуснати 2 смени на масло гръмна турбо и фирмата си плати за ремонта - беше под 2000. Става дума за PD-TDI 1.9
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Джамбазин ( преди 6 години )
    Нема да тропа, нема да лопа! Качваш се и караш... към сервиза...
  • #8
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е то като си купил Трошота е нормално да се счупи турбото. Тя си върви с удължена гаранция, даже е хубаво да се направи и на удължената гаранция още една. нова кола - счупено турбо 7 бона, ако сметнеш каква ушивка е...... затова взимам 2-3г. вече паднала на половина цена, с по евтино каско и части, нормално турбо е 1000 леа, ама то сигурно Трошотата и мотора е сдухала
  • #7
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "кола на старо никога вече.само нови от автосалон"Това има смисъл ако ще я караш. Ако правиш по 5-10 хиляди на година си е доста набутващо - тогава по-добре върната лизингова на под 100 хиляди км.
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    10. Удължената гаранция увеличава разходитеПри масовите марки смяна консумативи в фирмен сервиз не е много по-скъпа от кварталния майстор - примерно 100 лева отгоре на смяна.Едно проблемче да изскочи по време на удължената гаранция и си си избил и нея и по-големите разходи за консумативи.Вече при премиум брандовете смяна на консумативи може да бъде дори 4-цифрена сума.