IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

Най-продаваният модел на шведите окончателно ги закотвя в премиум сегмента - с всички плюсове и минуси

Volvo, създадена преди точно 90 години като дъщерна компания на един шведски производител на лагери, в продължение на десетилетия заемаше особено място в автомобилната йерархия:
Тя не беше масова, но не беше и премиум. Не беше евтина, но не беше и баснословно скъпа. В някои отношения бе иновативна и футуристична - особено що се отнася до шведската обсебеност от системите за безопасност. В други, като въшния дизайн, Volvo изглеждаше като нещо, проектирано от баба ви.



ВСИЧКО ТОВА Е ВЕЧЕ БЕЗВЪЗВРАТНО минало. Откакто се озова под шапката на китайския гигант Geely, Volvo инвестира много и в технологии, и в дизайн, за да се превръне в съвсем действителен конкурент на голямата германска премиум тройка.
Ключовата роля за това изигра XC60, което след дебюта си през 2008 неизменно е най-продаваният модел на шведите. Сега най-после той получава второ поколение и големият въпрос е ще издържи ли то на високите очаквания.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

ПОНЕ ВЪНШНИЯТ ВИД СЪС СИГУРНОСТ няма да разочарова с изчистените линии и свежите предни фарове, познати вече от по-голямото ХС90. Единствено огромните задни светлини може би леко развалят впечатлението за лекота и изчистеност. Но като цяло това е една от най-приятните за гледане коли в този сегмент.
В още по-голяма степен това важи за интериора. В това отношение Volvo няма конкуренти: елегантни форми, скъпи материали, меки цветове. Това е есенцията на скандинавския дизайн, преди IKEA да си присвои термина.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

СЕДАЛКИТЕ СА МНОГО ДОБРИ и като комфорт, и като опора. Електронните прибори и наподобяващият таблет екран на мултимедията са с красиви графики и като цяло лесни за ползване. Макар че бихме предпочели покрай тъч скрийна да има и по-старомоден контролер, ако решите да сменяте музиката, докато шофирате например. Настройките на аудиосистемата или климатика понякога изискват да влезете в четири различни подменюта - което не се връзва съвсем с иначе маниакалното внимание на Volvo към пътната безопасност. 
Иначе и задната седалка не е компромис от гледна точка на удобството, а багажникът побира 505 литра - далеч не върхово постижение в този клас, но напълно достатъчно.

ИЗОБЩО XC60 УСПЕШНО ОТМЯТА всички точки от семейната страна на уравнението. Малко по-различно стоят нещата с динамиката.
Подходът на Volvo към задвижването изглежда така: какъвто поискате мотор, стига да е двулитров.
Има две бензинови версии, съответно с 250 и 313 коня, и два дизела, със 190 или 235. На върха в гамата стои така нареченият Т8 - плъг-ин хибрид, в който съчетанието от бензинов агрегат и електромотор ви дава завидните 407 коня. Но също така ви дава и допълнителни двайсетина хилядарки към цената, така че смисълът от него остава за онези държави от първия свят, в които карането на ток ви дава субсидия и данъчни отстъпки.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

НИЕ ТЕСТВАМЕ ПО-МОЩНИЯ ДИЗЕЛ, за който подозираме, че ще е най-търсеният вариант в България.
На моменти е малко шумен, но иначе си върши съвестно работата, дава много прилично ускорение за изпреварване и спокойно ще ви харчи към 7 литра на сто. В книжката ще прочетете 5.6 НА СТО, но това е само във приказния свят на европейските тестове за емисии.

НА КНИГА ХС60 ПОЛЗВА същата модулна платформа като големия брат XC90. Но тук тя е в по-компактната си форма, и с някои леки корекции по окачването. В резултат по-малкият модел е доста по-директен и вдъхващ увереност на пътя. Предлаганото като опция пневматично окачване изглажда добре дупките. Осемстепенният автомат сменя достатъчно плавно, макар понякога да се разколебава, когато трябва да върне предавка надолу. Като цяло колата се усеща стегната и сигурна, но далеч не е спортна. Почти 22-ата сантиметра просвет и системата за задвижване на четирите колела я правят нелоша офроуд машина - поне на теория. На практика силно се съмняваме някой да вкара новото си лъскаво Volvo в калта.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

КАТО КАЗАХМЕ СИГУРНА, от Volvo твърдят, че това е най-безопасният им модел - което би трябвало да значи, че е най-безопасната кола изобщо в света. В края на краищата говорим за компанията, която първа въведе ламинираните стъкла, триточковите колани и страничните въздушни възглавници.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60

ВСИЧКИ ЕЛЕКТРОННИ СИСТЕМИ за сигурност - над една дузина - тук са част от серийното оборудване. То включва също круиз контрол, асистент за паркиране, светодиодни фарове, 9-инчов екран на мултимедията, кожен волан, двузонов климатроник, хромирани рейки на покрива и 18-цолови джанти. Което е достатъчно щедро за базово ниво - само че цената му далеч не е базова. По-слабата бензинова версия започва от 92 000 лева, а нашият дизел с добавен кожен салон, 12-инчова навигация и различни декоративни елементи закръгря сумата на закръгля сметката на 108  хилядарки. И това е преди да сте започнали с допълнителните опции: 1300 за четиризонов климатроник, 700 за отопление на предните седалки, 3200 за адаптивен автопилот, 2400 за хедъп дисплей, 2800 за панорамен покрив...

НАКРАТКО, ДОБРАТА НОВИНА е, че Volvo вече окончателно прекрачва в зоната на германските премиум марки. Лошата е, че ги догонва и като цени. Оттук нататък изборът е въпрос на вкус. И стил.

Шведска стомана: тестваме новото Volvo XC60


235 к. с. максимална мощност
480 Нм максимален въртящ момент
220 км/ч максимална скорост
7.2 секунди 0-100 км/ч
 

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да, прав си Минаващ. Цената е била по-висока на Мерцедеса.Иначе доколкото знам, пак от същия човек, Волвото все още се сглобявало в Белгия и Швеция, но сега всичко от Белгия заминавало в Китай. Там само оставало XC40, това малкото ако се сещаш.
  • #7
    8 rate up comment 11 rate down comment
    abv ( преди 6 години )
    Е там е работата, че цената е като на Мерцедес и BMW.Сигурно не им отстъпва по нищо, ама някак си не мога да го преглътна
  • #6
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Минаващ ( преди 6 години )
    Предполагам обаче че Мерцедеса е по-скъп.Вече доста неша са китайски а и големите производители купуват части от поддоставчици и много от тчх изобщо не са немски.Така че не може да се обобщава кое китайско кое немско!Това че само го сглобяват в Германия не означава нищо!Това Волво също го сглобяват в Швеция а не в Китай освен за китайският пазар но и Мерцедеса за Китай пак там го сглобяват!
  • #5
    9 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Един познат в Англия отишъл в магазините Лексус, Волво и Мерцедес.Думите на някви негови познати са билишведска стомана, много яко.На него пък му харесвал Лексуса.Аз му казах вземи си Мерцедес, като имаш пари и не мисли повече.Отишъл първо в Лексус, каза в интериора фугите са по-големи от в банята ми,във Волво-то в магазина някой казал Джийли, разбрал, че всичко е китайско и се отказал.В Мерцедеса още като седнал се изкефил, запалил 3-литровия бензин още повече се изкефил и взел Мерца.
  • #4
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Минаващ ( преди 6 години )
    До abv Нямат ли някакви лизингови оферти защото 105000 си е сериозна сума?!
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Минаващ ( преди 6 години )
    Много ми харесва този олд скул ако мога така да се изразя дизайн на таблото и цялото вътрешно оформление!Цялата кола изглежда доста сериозно!
  • #2
    10 rate up comment 5 rate down comment
    abv ( преди 6 години )
    Нистина изглежда страхотно и вътре салона е суперДаже поисках оферта за Inscription (няма смисъл да се взима такава кола без кожен салон, адаптивни фарове и т.н.), металика също се доплаща обаче излезна дори и след отстъпка около 105000 и ми дойде множко.Цената сигурно е нормална, ама се надявах на по-малко :-)
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Радев ( преди 6 години )
    Чудесен автомобил, с най-добрите резултати от EURO NCAP за миналата година. Със сигурност е отлична алтернатива на Q5 и Х3.