fallback

Koenigsegg Agera RS може да вдигне 480 км/ч, но няма да го прави

Основният проблем за постигане на такава скорост са гумите

Само преди 2 месеца шведската хиперкола Koenigsegg Agera RS постави световен рекорд за скорост, след като успя да развие 444,7 км/ч. В компанията са уверени, че това не е пределът на техния автомобил, като е нужно само да променят някои настройки на колата.Постижението на Agera RS беше постигнато с коплект гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, разработени специално за този модел. Именно гумите обаче могат да се окажат слабото звено при подобни скорости, тъй като те вероятно няма да издържат при високите обороти на колелата.Според продуктовия мениджър на Michelin – Ерик Шмединг, цитиран от изданието The Drive, техните Michelin Pilot Sport Cup 2 могат да издържат до 480 км/ч, но само при определени условия. Колкото по-бързо се върти колелото, толково по-висока е температурата, така че максималната скорост трябва да бъде достигната възможно най-бързо.„Официално тези гуми за предназначени за по-ниски скорости, но ниесме наясно с техния потенциал. Ако приемем, че автомобилът успее да развие 444 км/ч бързо, но след това се нуждае от 5 минути за достигане на 480 км/ч, гумите определено няма да издържат”, коментира Шмединг.Основателят на марката Koenigsegg - Кристиан фон Кьонигсег, на свой ред смята, че Agera RS още сега може да бъде настроена за постигане на 480 км/ч, но подобна цел пред компанията изобщо не стои.„Напълно реално е да подобрим и този рекорд. Достатъчно е да преместим ограничителя на максималните обороти на двигателя и да променим настройките на скоростната кутия с „по-дълги” предавки, и ще постигнем такава скорост. Това обаче е много опасно, тъй като в случая влият прекалено много фактори – животни, неравности на пътя, вятър. Затова и изобщо не си поставяме такава задача”, обясни Фон Кьонигсег.Снимка: Koenigsegg 

fallback
  • #7
    Асфалт ( преди 6 години )
    Доколкото си спомням Макларън участваха даже спечелиха и 24 часа на Лио Ман ама забравих годината!Всичко е до намиране на спонсори!
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пак ще дам за пример Макларън до скоро те нямаха толкова масови автомобили,а реално започват от F1 при положение че продаваш автомобил за милиони които са супер бутикови като някой от тях в ограничена серия като разликата е само минимална разлика в дизайна и цената се качва с огромна сума не бих казал че това е джудже. Пример Тойота бълва милиони автомобили, но Ферари остава най-скъпата марка макар и да произвежда 30 40000 автомобила за година.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това е компания джудже на фона другите, които визираш. Няма как да влязат в шампионати или каквото и да било. За там трябват колосални бюджети, от които Кьонигсег е твърде далеч. За момента
  • #4
    продължавам ( преди 6 години )
    .... никой не казва колко издържат тези коли защото във формулата трябва да изкараш с 3 двигателия целия сезон което наистина е нещо невероятно при положение че болида върви винаги на яката газ. Примерно маклар като се помъчиха да бият рекорда на радикала на Ринга, върятаха обиколки казаха, че не могат да го бият трябва да настоят колата и от Германия до Англия се прибраха на ход
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Първо искам да започна с това, че харесвам Koenigsegg инвации нови разработки рекорди и т.н. , но от скоро време малко почвам да се дразня от тава хвалене и биене в гърдите, колко сме велики и едва ли не другите са едно нищо. Та защото не се опитат да влязат в някой шампионат където има доста строги правила. Ок тази кола кола може да дигне и 400 км в час и да спре за 37 сек. но какво се случва след това никой не казва сменят ли се дискове накалдки колко пъти мога да ги дигна тези 400 км ....
  • #2
    112 ( преди 6 години )
    За компанията не си струва риска да претрепят шофьора си за единия рекорд.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    ИскАх да постигна 480 км/ч, но нямаХ желание....
fallback
Последни