IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

В компанията очакват през 2020 г. половината продажби на континента да бъдат със смесено задвижване

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

Японският производител Toyota ще залага на модели с хибридно задвижване, които да се превърнат в алтернатива за европейските клиенти, търсещи заместител на дизеловите мотори. Това обяви президентът на европейското подразделение на компанията Йохан ван Зил пред Automotive News.

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

„В момента 40% от продажбите ни на континента са на хибридни автомобили. Целта ни е през 2020 г. те да бъдат повече от 50%. Впрочем дялът ни в Западна Европа и сега е толкова, а в страни като Франция, например, надвишава 60%”, коментира Ван Зил.
Топ-мениджърът допълни, че Toyota ще разшири гамата от предлагани хибридни модели с по-мощни модификации. Целта пред компанията е тези машини да бъдат на нормални цени, за да не бъдат отблъскани клиентите. Всичко това обаче не означава окончателно отказване от дизела.

„Положението е различно във всеки един сегмент. Когато стартирахме продажбите на кросоувъра C-HR решихме да не предлагаме дизел. Днес 77% от неговите продажби в Европа са на хибридната версия, като във Франция този показател е 90%. Явно това е бъдещето, но в същото време дизелът е необходим за модели катоЛанд  Cruiser, който се предлага с двигател, отговарящ на стандарта Euro 6.2”, обяснява Ван Зил.

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

Шефът на Toyota за Европа допълни, че именно за по-големите модели е лесно да се осигури цялата технология, пречистваща дизеловото гориво. За малките обаче е трудно, тъй като тя ще повиши цената им и ще ги направи неконкуретноспособни. Затова и Ван Зил е на мнение, че Toyota няма да предложи нов дизелов двигател за малките си автомобили.

„През 2015 г. дизеловите ни модели заемаха 25% от пазара ни в Европа. Година по-късно техният дял е 15%, а в страните като Италия, например, е едва 7%. Изискванията за екология също става по-строги, така че дизелът постепенно остава на заден план”, каза още топ-мениджърът.

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

Ван Зил разкри също, че първият изцяло електрически автомобил на марката най-вероятно ще бъде SUV или премиум-модел, тъй като в тези сегменти печалбата е много по-голяма, докато за малките коли тази технология все още е много скъпа.

„Трябва да създадем нов бизнес-модел за малките автомобили (сегмент А), тъй като при тях всичко е фокусирано върху разходите. А това може да стане само, ако сегашните технологии поевтинеят”, коментира шефът на Toyota за Европа.

Снимки: Toyota

 

Тагове: toyota
0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    да се чете 120кс изяло ми е цифрата....
  • #2
    11 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    То се видя колко се получи. Пак са номер 1.Оня ден се возих в кош като на снимката црх, ли енещо друго ли беше все тая, до Варна направо откачих. Хибрид с 1.8 бензиново моторче 10кс, шумно слабо не можеш да изпревариш като хората, и накрая разход 12л 100. С моя Мерцедес ходиме половин час по бързо, с разход 8 на сто и никои не е уморен. Тва ни сцепи главите на всички колеги, строшихме от подигравка колегата, е градско покара 30км на ток......
  • #1
    24 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тойота затова са велики, защото задават стандартите в автоиндустрията. Прозрели са преди десетки години къде е бъдещето и са започнали да го произвеждат и налагат.При немците е точно обратното. те не се развиват, а развиват само определени двигатели, които много добре знаят, че не стават и не отговарят на новите изисквания. Пробваха с измама и картели да забавят нещата, но колко им се получи е друга тема...