Не може да не виждали представител на първото поколение на FIAT Panda – симпатичните ръбати мъници, които се движат и до днес из цяла Европа, а последната им версия Youth по ирония на съдбата е сред най-популярните коли, купувани от пенсионерите в Италия. Първата генерация на модела се произвежда от 1980 до 2003 г. и достига тираж от 4,5 милиона бройки. Panda има дълга и интересна история и е проект, в който италианците са вложили много усилия и направо гениални решения. Автор на дизайна на ръбатия мъник е Джорджето Джуджаро, а идеята на модела, дебютирал през 1980 г. е, че колата трябва да предложи повече пространство за по-малко пари, минималистичен интериор и пътническа кабина, пълна с отделения и хитри решения за съхранение на вещи. Не трябва да забравяме и задната седалка, която става на легло и която също така може да бъде разглобена за по-малко от 15 секунди, ако имате нужда от повече товарно пространство. Малко след лансирането на Panda шефовете на FIAT се свързват с Steyr-Puch, като това е вторият им опит за съвместна работа, за да поискат от тях да придадат на малкия модел способности за покоряване на трудни терени и височини, немислими за леките коли. Австрийците се справят със задачата си и Panda става първият компактен лек автомобил с напречно разположен двигател, получил система за задвижване 4х4. От своя страна във FIAT сменят мотора, зает от модела 127 с този от Autobianchi A112, който е с мощност 48 конски сили, добавят по-добра звукова изолация и затъмнени прозорци. Задвижването 4х4 се включва ръчно от водача, първа скорост е бавна, а когато Panda използва само предно предаване, колата тръгва на втора предавка. В допълнение версията 4х4 получава по-стегнати и по-високи пружини, а цялото окачване, заедно с амортисьорите е допълнително подсилено. С което клиентите на FIAT получават достъпен и надежден офроуд автомобил, способен на малки чудеса в ежедневието. Видеото от 1983 г. е идеалното доказателство за това.