fallback

GUMPERT APOLLO - РАКЕТАТА ЗЕМЯ-ЗЕМЯ

Суперспортните автомобили имат нов конкурент. Това е немският болид Gumpert Apollo, произведение на бившия шеф на спортния отдел на Ауди Роланд Гумперт.

Днес шейсетгодишният мениджър преди трийсетина години беше начело нa групата, създала първите автомибили тип Ауди Куатро. След това беше шеф на отдела Ауди Спорт, който под негово ръководство спечели с моделите си четири пъти титлата световен шампион. Сега животът на Гумперт е извън Ауди, или може би не съвсем. Създаденият от него модел Аполо е екстремно спортен автомобил, но в същото време голяма част от използваната техника е отново на Ауди. Наред с това голяма част от екипа работил върху Аполо все още е част от екипа на Ауди. Gumpert Apollo вече се произвежда серийно и се продава. Първият екземпляр беше продаден в навечерието на Коледа, а до 20 януари вече шест собственици се радват на "ракетата". Самият Роналд Гумперт не счита, че това е типично серийно производство, поради малкия брой автомобили, които ще се произвеждат. Той нарича дейността им "манифактура" и може би има право, защото по-голямата част от производството е ръчно, а през тази година се разчита да бъдат произведени и продадени около 30 автомобили. Производството може да достигне максимум до 60 броя годишно и Гумперт се надява това да се случи още през идната 2007 година. Аполо се произвежда в два варианта, стандартен и състезателен. И двата обаче имат хомологизация за движение по обикновените пътища. Стандартната версия има V8 би-турбо двигател на Ауди с мощност от 650 к.с. Спортният вариант има редица технически подобрения и повишена до 800 к.с. мощност. Гумперт Аполо има две места и дължина от 4200 мм. Височината му е много малко над 1 метър, а теглото 1100 кг. Максималната скорст на стандартния вариант е определяна от производителя на 360 км/час, а ускорението но 0 до 100 км/час е за 3 секунди. За да достигне 200 км/час на Аполо са нужни 8.9 секунди. Цената на стандартната версия е около 200 000 евро, а на състезателната около 340 000 евро. Към състезателната версия вече проявява интерес швейцарски отбор от формула GT1, затова сега се работи за получаване на състезателен лиценз и хомологизация на Гумперт Аполо. Очакванията са автомобилът да се появи в надпреварата в Льо Ман още през тази година. Има поръчки и от белгийски тим, участващ в местната серия Belcar.
Тагове:
fallback
fallback
Последни