fallback

Най-скъпите коли, продадени на търг през 2017 г.

По изключение този път на първо място не е автомобил на Ferrari

Скъпи коли, които са мечта за колекционерите, се продават непрекъснато, при това в големи количества. В това може да се убеди всеки, който посети сайт на най-големите аукционни къщи - RM Sotheby's, Bohnams, Barrett-Jackson, Mecum, Gooding & Company и др. Така беше и през тази година. Представяме ви Топ 10 на най-скъпите автомобили, продадени на търг през 2017 г.10. Fiat 8V Supersonic - 1 375 000 долараВ средата на 50-те години италианците са си представили бъдещето на автомобилите по този начин. Пред вас е Fiat 8V Supersonic, в чиято направа е участвало ателието Ghia. Автомобилът е оборудван с 2,0-литров V8, който се появява и в името му. Само че италианците са принудени да сменят местата на цифрата и буквата, тъй като авторските права на името V8 са собственост на Ford, който по ирония на съдбата години по-късно поема контрола над ателието Ghia.Моторът развива 105 к.с., като първоначално е прредвиден за луксозен седан, но по-късно във Fiat се отказват от този проект и правят купе. Само след 2 години производство моделът е спрян, като са направени 114 автомобила. Така че този Fiat е голяма рядкост, дори ако не говорим за версията Supersonic, от която са произведени 8 бройки.9. Pagani Huayra Tempesta - 2 420 000 долараКато цяло Pagani Huayra е рядък автомобил, като от него са произведени само 220 бройки – 100 купета, 100 роудстъра и 20 модификации BC. А тази машина е още по-специална, тъй като това е първата Huayra, доставлена в Америка. Тя е боядисана в специален сив цвят Grigio Scuro Opaco и има луксозен бежов салон. Има и още специални неща по нея. Автомобилът е поучил опционален пакет Tempesta, чиято цел е намаляване на теглото, добавяне на притискателна сила, поставяне на нова, по-ефективна изпускателна система и пренастроено окачване. Двигателят – 6,0-литров туин-турбо V12 от Mercedes-AMG, си остава със същите 720 к.с. Като цяло допълнителният пакет струва 183 000 евро. 8. Talbot-Lago T150-C SS - 3 360 000 евроСред класические автомобили гоям интерес предизвикват спортните коли от средата на миналия век, но особено ценни са тези от времето преди Втората световна война. Пред вас е един от шедьоврите от този период Talbot-Lago T150-C SS от 1937 г. Тази кола се счита да една от най-елегантните в историята, като правят впечатление перфектна боя (тя е от два слоя), както и червеният кожен салон. Това е вторият автомобил от серията, като той епрекарал целия си живот в Швейцария, където през 2002 г. е основно реставриран.7. Jaguar C-Type - 5 285 000 долараВ продължение на дълги години британците произвеждат безумно красиви и много бързи автомобили, но малко от тях могат да се сравняват с Jaguar C-Type. Това е състезателната версия на роудстъра XK120, като именно тя извежда марката до първите победи в „24 часа на Льо Ман”. От модела са произведени 53 бройки, като тази е първата.През 1952 г. тази кола е доставена в САЩ, където местният дистрибутор на марката решава да не я продава, а да я запази за себе си. През същата година Фил Хил учатва и печели две състезавия от шампионата SCCA National. Следват участия в още редица надпревари, преди автомобилът да се озове в частна колекция.6. Mercedes 540 K Special Roadster - 6 600 000 долараЗнаем, че колите на Metcedes по принцип са скъпи. Цените на някои модели стартират от 150 000 долара. Тази обаче струва 6,6 млн. долара, тъй като е уникална. Това е един от най-търсените от колекционерите модели - 540 K Special Roadster, който представлява Гран туризмо със свалящ се покрив и луксозен салон.През 30-те години са направени 419 бройки от модели, като само 25 от тях са от серията Special Roadster. Този е произведен през 1939 г., като има много интересна съдба. Той е поръчан от жител на Берлин, който го скрива в гаража си през войната. След нея обаче Източен Берлин остава под контрол на СССР и автомобилът е конфискуван, за да бъде закаран в Москва. По-късно обаче е изнесен нелегално в Швеция, откъдето се озовава в САЩ.5. Peugeot L45 Grand Prix Two-Seater - 7 260 000 долараПо принци моделите на френската марка не се отличават с високи цени, но тази прави изключение. През 1916 г. тя печели „500 мили на Индианаполис”. По това време максималната скорост на автомобилите достига 145 км/ч, а победителят в състезанието получава награда от 20 000 долара. Век по-късно същата кола е продадена 360 пъти по-скъпо.През 1913 г. това L45 Grand Prix Two-Seater е оборудвано с 3,0-литров мотор, но 3 години по-късно той е заменен с 4,5-литров с двоен разпределителен вал, 4 клапана на цилиндър и мощност от 112 к.с. при 2800 об/мин. Автомобилът има механични барабанни спирачки и окачване на ресори. Клочюв фактор за високата му цена е, че двигателят и шасито му №1 от серията.4. Bugatti Type 57S - 7 700 000 долараКолите от марката Bugatti редовно влизат в подобни класации, като се продават все по-скъпо. Този е произведен през 1937 г., като е един от трите, чиято каросерия е дело на парижкото ателие Vanvooren. Аукционата къща RM Sotheby’s се надяваше, че роудстърът ще бъде продаден за около 8,5 млн. долара, но не успя да се стигне до тази сума.3. McLaren F1 - 15 620 000 долараСуперколите идват и си отиват, но легенди като  McLaren F1 винаги са по-специални. Това е първият автомобил за обществени пътища, създаден от състезателния тим, като е и най-бързата суперкола за времето си. Произведени само 64 бройки, като само 7 от тях са продадени в САЩ и са преработени, за да отговарят на местните изисквания. Този е първият от тях, като е имал един собственик в продължение на 22 години.Пробегът на автомобила е 9600 мили, като половината от тях са навъртени в Европа. Собственикът лично взима колата от завода в Уокинг (Великобритания) и с двамата си най-добрия приятели се отправя на пътешествие през Франция, Германия, Белгия и Холандия.2. Ferrari 250 GT LWB Competizione Spider - 17 990 000 долараКолите на Ferrari са скъпи по принцип, но някои от тях струват огромни пари. Пример е това Ferrari 250 GT LWB Competizione Spider от 1959 г. Това е втората машина от общо 8 бройки California Spider с каросерия от алуминий и състезателни спецификации. През 1959 г. този автомобил финишира трети в „24 часа на Льо Ман”, след което е пратен в САЩ, където участва в местни състезания. През 2011 г. е реставриран и получава сетифищат от организацията Ferrari Classiche. След това печели конкурса за дизайн в Пебъл Бийч.1. Aston Martin DBR1 - 22 550 000 долараЗа 100-годишната си история Aston Martin прави редица много желани спортни коли. Този обаче е най-важният! Това е DBR1 от 1956 г. – първи от общо 5 произведени и останали в оригиналния си вид автомобили. Като съперник на легендарните Mercedes 300 SLR и Ferrari 250 GTO, този DBR1 през 1959 г. печели „24 часа на Льо Ман”. Малко след това Стърлинг Мос триумфира с тази кола и в „1000 км на Нюрбургринг”, като носи първата световна титла на Великобритания.Автомобилът е каран от легенди като Карол Шелби и Джак Брабъм, а след края на състезателната си кариера преминава в частни колекции. През 2001 г. печели титлата за „Най-елегантен спортен автомобил в историята” на конкурса в Пебъл Бийч. Това е и най-скъпият британски автомобил в историята. 

Тагове:
fallback
  • #8
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Тази година просто най-скъпо продадените са европейски. Иначе и американците имат доста уникални модели които са доста скъпи. И марки които вече не съществуват, но моделите им се продават за по един багажник с пари в днешно време. Стюдибейкър, Понтиак, Дуизенбърг, Корд и естествено модели на все още живи марки, като ФОРД, Крайслер, Додж и Кадилак. Японците нямат толкова модели тъй като, преди войната не произвеждат толкова автомобили като Европа и САЩ. Тойота 2000ГТ обаче няма да е евтина.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    странно няма японски и американски автомобили какво толкова се прехласват по европейски модели
  • #6
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Моделът на Талбот, напомня много на Бугати 37 Алтантик.
  • #5
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Красота, красота и пак красота ! Автомобили, при които на всеки един детайл са отделени време и внимание, за да бъде изпипан и направен възможно най-добре ! Където и да докоснеш всичко се усеща истинско и масивно, в същото време елегантно и финно. А когато отвориш или затвориш вратите се чува едно специфично и механично "клик". Наскоро и аз се сдобих с доста изтормозен Мерцедес W111 coupe. Нямам търпение да започна реставрацията. За първи път с подобен автомобил. :)
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Както и да го погледнеш, и сега Германия, Великобритания и Италия са на върха в автомобилостроенето, докато японците имат един ГТР, който от 15 години само настройват и тунинговат. Днешните коли, които след 50 години ще струват десетки милиони са LaFerrari, Aston Martin Vanquish и Mercedes AMG GT-R.
  • #3
    zoom-zoom ( преди 6 години )
    естествен...пазар! при който е важна ексклузивността и историята, за да напомпи цената! много ясно, че няма японски коли, те почват да изнасят през 70те... талбот-а кърти мивки!
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Историята е остави на историците!В момента историята се пише от други...
  • #1
    Естествен отговор ( преди 6 години )
    Че историята на автомобилите и нейните върхове са в Италия, Великобритания, Франция и Германия! Сенокосачки и варели с комарници няма как да бъдат в подобна компания.
fallback
Последни