Hyundai и другата корейска марка, която е негова собственост – Kia, планират да лансират 38 електрически и хибридни модели в следващите 8 години, като първите 7 от тях ще се появят в рамките на предстоящите 60 месеца. Повечето от тези екологични модели ще са електромобили, уточниха от компанията, която сега предлага Hyundai Ioniq в три версии, няколко хибрида и ix35 с горивна клетка. Kia пък продава електрическа версия на популярния Soul. В Hyundai разработват от над 10 години електрически и хибридни технологии, а анализаторите сочат, че основното предимство при лансирането на новите модели ще е това, че става въпрос за достъпни коли, което ще осигури навлизането на тези технологии на широкия пазар, като основно става въпрос за Щатите. За първите девет месеца на годината Hyundai отчете 186 000 продадени екологични коли – електромобили и хибриди. Но насочването на гамата на Hyundai към по-екологичните модели може да се окаже закъсняло. Volkswagen например планира да предлага електрическа версия на всеки свой модел до 2030 година. От GM пък обявиха, че гигантът разработва електрически варианти на 20 от моделите си, които трябва да излязат на пазара до 2020 г. Renault, BMW и Daimler вече присъстват сериозно на пазара на електромобили. В Южна Корея част от анализаторите са на мнение, че босовете на Hyundai са пропуснали момента да наложат марката като един от пионерите на електрифицирането на автомобилите и според тях корейският гигант върви с „три години закъснение” спрямо основните си съперници.