IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Предрекоха фалит на Tesla до 2 години

Прогнозата е на бившия вицепрезидент на GM

Предрекоха фалит на Tesla до 2 години

Бившият вицепрезидент на General Motors – Боб Лутц, се превърна в основен критик на Tesla Motors през последните месеци. Този път легендата на американското автомобилостроене стигна още по-далеч, като обяви, че производителят на електромобили ще фалира най-късно до 2 години.

Предрекоха фалит на Tesla до 2 години

В интервю за за телевизионния канал CNBC Лутц бе категоричен, че Tesla няма тайна рецепта за измъкване от тежото положение, в което се намира. Според него, представянето на камиона Semi и новия Rodster представлява „отчаян опит да се привлекат допълнителни финансови ресуррси”.

„Компанията бързо изгаря натрупания капитал и няма шанс да оцелее след 2019 г. Проблемите са много – проблеми с производството на Model 3, намаляване на продажбите на Model S и Model X, както и натрупаните рекордни загуби за третото тримесечие на 2017 г. Всичко това води само към едно – фалит”, смята Лутц.

В същото време Tesla Model S стана най-популярният електромобил на пазара в САЩ за първите 10 месеца на 2017 г. От него са продадени 20 750 бройки, което е с 13% повече от същия период на 2016 г. Продажбите на Model X са 16 140 бройки, като общият дял на моделите на Tesla на пазара на „зелени” автомобили е 23%.

Предрекоха фалит на Tesla до 2 години

Най-популярният електромобил на GM - Chevrolet Bolt EV, за същия период е записал 17 083 продажби. Само през октомври обаче неговите продажби са повече от 2 пъти по-големи от тези на Model S – 2718 срещу 1120.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla motors
0 от 500
  • #24
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да това с камиона е наистина смешно да не говорим че ще им трябват 5-6 милиарда долара за да направят завод, където да го произвеждат. За сега имат само един завод във Fremont където Тойота и ГМ са поизвеждали 400К автомобила годишно, как тесла ще произвеждат 10000 седмично само от модел 3 и там останалите модел S и Х не ми е ясно. Все пак Тойота са лидер в ефективността, Тесла да станат по-ефективни от Тойота не ми се вярва. А в момента имат 2,5-3 милиарда кеш...
  • #23
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А това с камиона и роудстъра е смешно даже.Те не могат да направят модел 3,който уж трябваше да им донесе печалба,тръгнали да се бият в гърдите,с някакво време от 0-100 на модел,който струва 200 хиляди,и няма да видим до 2-3 години.Къде са 3-ките на хората, за които взехте пари.Смешно е..депозит за несъществуващи коли.Казах немското трио,но визирам доста марки също така.Волво са там,японските са там,корейците също.Повечето ще изкарат скоро модели на ток,тея още не са изкарали модел 3..
  • #22
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Може и да фалират,може и да не,няма как да знаем със сигурност,Но фактите говорят,че нещата за тях няма да стават по-добри и по-лесни.Те не са на печалба дори когато са като монопол в тази индустрия.Нямат капацитета да произвеждат толкова,че да са на плюс.Само,че когато. Конглокенцията пусне електрички,тогава няма да могат и да продават.Японските хибриди за сега са много по-добра опция и това няма да се промени в близките години.Немското трио като пуснат ел.коли, тесла ще за закъсат още повече.
  • #21
    6 rate up comment 11 rate down comment
    bmw435icc,X3G01 ( преди 6 години )
    Neznam dali 6te falirat,no sa 4estni hora.Minalia petak mi varnaha kaparoto ot 4 hilaidi dolara vav vrazka s model X,koito otkazah v poslednia moment.Mojeha i da ne mi go vra6tam.Verno zabaviha se s 2 meseca no darjaha na dumata si.Evala Tesla
  • #20
    10 rate up comment 3 rate down comment
    а това как е!? ( преди 6 години )
    Публикувано във факти.бг:Porsche представи първия си всъдеход преди 15 години и на вторичния пазар вече има доста изгодни екземпляри. Струва ли си обаче изобщо да се обмисля покупката на толкова скъп автомобил, който в момента се продава "за жълти стотинки".Отговор на този въпрос дава влогърът Тайлър Хувър, който документира опита си с употребявани коли. Той купува "най-евтиния Cayenne в Щатите" за едва $6 100 (10 120 лева) и през следващата половин година изминава с него 6 000 мили (6 954 км).За изненада на Хувър немският всъдеход, произведен през 2004 г., не показва нито един дефект въпреки смехотворната си цена. Нещо повече - всичко по колата работи безотказно, включително турбокомпресорът на 4.5-литровия V8 с 450 коня и пневматичното окачване.Тайлър Хувър смята, че здравината на първото поколение на Cayenne се дължи на много по-високия ресурс, заложен от конструкторите на Porsche във всяко звено от конструкцията на всъдехода или с други думи "overengineering".
  • #19
    7 rate up comment 4 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 6 години )
    технологиите и идеите на Тесла са неоспорвани и именно за това големите концерни нарочно подкопават основите на Тесла, за да фалира и я купят на евтино...
  • #18
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Идеалния град е с ел. превозни средства /трамвай, тролей, ел. бусове, ел. коли/ и в изходите му паркинги с коли с ДВГ под наем. Из града си джиткаш с твоята си електричка като ти трябва да ходиш на море - зимаш си Х5 под наем за 5-7 дена и си на море.
  • #17
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Системата енергоизточник -ток- батерия -ел. двигател като цяло замърсява повече природата от системата енергоизточник - двг. Ел. колите имат едно предимство - изнасят замърясяването извън градовете - остава там където се прави тока и батериите а в града хората си дишат добре. За това бъдещето е на ГРАДСКИ ел. коли с пробег от по 100-150 км. а не на ел.шлепове по 3 тона, камо ли пък ел. тирове и ел. кораби.
  • #16
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хайде да се махат от ефира тия.Писна ни да слушаме прехвалените им ягоди.Щом със събсидиите и наказателните такси не могат да вържат бюджета ...пишем ги бегали.Мъск не разбра че се тръгва полека с нещо конглокентно и евтино.Той тръгна да хвали туч за 200 бона колко е супер незнам си кво..Айде, стига ви толкоз кога фалирате.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти изобщо прочете ли ми коментара до край?!Хайде прочети го и ако има нещо между ушите коментирай и цитирай!Само ще ти заостря вниманието, че същото това, което говоря за GMсе отнася и за Тесла. Чети Чукча, чети писателю!