fallback

Защо 2,0-литровият турбомотор е толко популярен?

Почти всички световни производители залагат масово на такива двигатели

През 60-те години на миналия век на особена почит са големите V8 мотори. След това популярни стават V6 двигателите. А в наши дни най-широко разпространени са 2,0-литровите агрегати с турбо и 4 цилиндъра. Ако не се броят субкомпактните и спортните машини, както и големите пикапи, трудно може на пазара да се намери модел, който да не се предлага с такъв двигател. Защо обаче именно този мотор е толкова разпространен? На този въпрос въпрос се опитва да отговори в свой анализ изданието Autoevolution.„Този мотор е компактен, лек и мощен. Турбодвигателят с обем 2,0 литра се използва от водещите производители в САЩ, Япония, Южна Корея, Германия, Япония и Швеция. Всички те търсят предимство в размера, мощността и икономията на гориво. По пътищата се движат милиони коли с този агрегат – от хот-хечове до луксозни лимузини и от кросоувъри до двуместни спортни коли.Разнообразието от марки, предлагащи подобна конфигурация, е огромно – моторът се използва от Skoda до Mercedes и Jaguar, което означава и голямо вариране в цените на предлаганите автомобили. Та този двигател може да се срещне дори при суперскъпия Range Rover PHEV Autobiography (на снимката долу), където е част от хибридна задвижваща система.Най-мощният мотор с тези параметри се произвежда от Mercedes и се поставя на модела A45 AMG, където предлага невероятните 381 к.с. В същото време той е достъпен и в 2 пъти по-малка мощност при модели на Volkswagen, където развива 180 к.с. Това само показва колко широка вариативност предлага подобен тип агрегат.Volkswagen Tiguan с 2,0-литров бензинов мотор е сред най-търсените версии на модела.Една от първите марки, предложили 2,0-литров турбо-бензин на своите по-големите седани, е Hyundai. През 2011 г. корейците решават да заменят V6 двигателя на семейството Sonata с 2,0-литров мотор с турбо и това им носи успех. Според вицепрезидента на компанията Майк О‘Брайън, именно 2 литра е оптималната зона, в която турбокомпресорът предлага същите качества като при V6 мотор, но пък икономията на гориво е сериозна.„Нашият 3,3-литров V6 двигател предлага пик на въртящия момент при 4900 об/мин. В същото време 2,0-литровият мотор с турбо осигурява също още при 1300 об/мин. А колкото по-рано се достига този пък, толкова по-добре автомобилът ускорява. Това много се харесва на хората, тъй като не се налага да свалят предавките надолу, за да ускорят по-бързо”, аргументира се О’Брайън.В Lexus също използват 2,0-литров бензинов турбомотор на някои свои модели, в това число и при популярните кросоувъри NX и RX (на снимката). В японския производител са убедени, че ефективността на двигател, който разполага с 0,5 литра работен обем на цилиндъра, е забележителна. Нещо, което явно не се споделя от компанията-майка Toyota, която е един от малкото производители без 2,0-литров бензинов турбомотор в гамата си.Всичко това се харесва и на клиентите. Един от тях е колекционерът на автомобили Дел Несесери от Калифорния, който има в гаража си коли като Mustang Fastback от 1966 г. и старо Porsche 911. През 2013 г. той слиза от своето Audi A6 Avant с мотор V6, за да се качи на на Audi A4 Allroad с 2,0-литров турбомотор.„Доволен съм от този автомобил, като вече съм му навъртял 65 000 км. Да, 211 к.с. не са кой знае какво, но пък 8-те предавки на скоростната кутия осигуряват равномерно и бързо ускорение. Разликата със старото ми Audi V6 е само 9 к.с., но пък въртящият момент е забележителен. Икономията на гориво също е плюс за мен”, обяснява Несесери.Разликата усещат и купувачи на кросоувъри. Една от тях е Ан Стюърт, който от 2011 до 2016 г. кара Audi Q5 с 3,2-литров V6 с мощност 270 к.с. През миналата година сменя тази кола с Mercedes GLC300 с 2,0-литров мотор с 241 к.с. Според нея, новият кросоувър ускорява по-бързо (поне така се усеща), а разликата в разхода е осезаема.Дори легендата Chevrolet Camaro се предлага във версия с 2,0-литров бензинов турбомотор.Факт е, че преминаването от големите V6 мотори към компактните 4-цилиндрови двигатели на първо място беше наложено заради непрекъснато ожесточаващите се изисквания за разхода на гориво и за нивата на вредните емисии. По-малко цилиндри означава по-малко детайли и по-малко триене в самия мотор. Другите предимства бяха открити след това. Компактните двигатели позволяват на компаниите да намалят мястото в моторния отсек, като едноременно с това увеличат пространството в салона и багажника, което е много важно за клиентите. Явно е, че в близко бъдеще даунсайзинът ще продължи и тези мотори няма да си отидат, а ще стават все по-масови.”Снимки: Производителите 

Тагове:
fallback
  • #10
    Ауди 1.8T ( преди 6 години )
    За 1.8Т чували ли сте? Започва от А4 през 1995, и А6 1997 година. Има и 2.0TFSI от 2005. Мерцедес и те имаха 180/200 компресор много отдавна. Е, не е турбо, но пак е принудително пълнене. Само бнв бездарниците правеха двулитрови шестаци до преди 2-3 години и се чудеха що не вървят...
  • #9
    Roadrunner ( преди 6 години )
    кажете го това на мойте любимци от мазда, искам аз да си купя нова мазда с турбо бензинов мотор *** няма, На старата имаше MPS, сега дори и това няма
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Една от първите марки, предложили 2,0-литров турбо-бензин на своите по-големите седани, е Hyundai"А къде остава Субару?! От коя година?!
  • #7
    Милен ( преди 6 години )
    Неграмотници оправете си заглавието. ТОЛКО ли сте неграмотни!!!!Толкос Или ТОЛКОВА няма ТОЛКО!
  • #6
    Мечо Пух ( преди 6 години )
    По-добре 3.0литра битурбо отколкото 2.0литра турбо!
  • #5
    Популярен надпис.. ( преди 6 години )
    върху задните брони на истинските коли: Only milk and juice comes in 2 litres!И друга истина: No replacement for displacement!
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    А, Италианците къде са ??? пак "Ляп ядете"!
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Chevroely CamaroАвтомедиа?
  • #1
    Ники ( преди 6 години )
    Къде забравихте Митсубиши? Fq360...fq400...?! Вярно, че не се произвежда вече но си е факт.
fallback
Последни