fallback

Най-странните проверки за качество на автомобили

Във Ford залагат на робопоп, а в Hyundai – на истински маймуни

Въпреки налагащото се мнение, че „автомобилите вече не са това, което бяха”, производителите се опитват да ни убедят в обратното. Те измислят все по-нови способи за проверка на качеството на своята продукция. Ето най-странните от тях.Ford Fiesta и „робопоп”За да имитират 10-годишния си опит в разработката на седалките за модела си Fiesta, инженерите на Ford създадоха „робопоп” (robutt), който вдига и поставя на седалката манекен. Тази процедура се повтаря 25 000 пъти, като повтаря начина, по който човек се качва в автомобила. Засега устройството се използва само при Fiesta, но вероятно скоро ще тества и седалките на други модели на Ford.BMW 5-Series и 3D-скенериНовата оптична система за контрола на качеството на BMW включва два портатимни 3D-скенери, които се движат около автомобила и „рисуват” върху него квадрати с размер 80х80 см. След като сканират цялата кола, те правят 3D-модел и ако бъдат забелязани отклонени от производствените норми, автомобилът се бракува. Първият модел, на който се използва системата, е новото поколение на 5-Series.Кросоувърите на Nissan и вулканична лаваЗа проверка на надеждността на електричесеските механизми на стъклата, а също така и за оценка на качеството на лаковото покритие, каросериите на новите кросоувъри на Nissan се поставят в специална камера. Там те се заливат с лава от вулкан, която се експортира от Япония в заводите на компанията в цял свят. Ако изпитанието мине успешно, автомобилът има шанс за серийно производство.Hyundai i30 и маймунитеТова, разбира се, не са високотехнологични роботи, но не са и хора в буквалния смисъл. Компанията Hyunai реши да провери надеждността и издържливостта на своя i30, като го остави отворен в парк Ноулси Сафари край Ливърпул. В този момент там живеят 40 павиана, които веднага атакуваха колата. Приматите успяха да счупят дръжките на вратите, волана и антената, но не и да нанесат други сериозни поражения.Mercedes S-Class и краш-тест на отделните елементиВ епохата, в която компютърното моделиране едва се заражда, компанията Mercedes-Benz вече отделя огпомно внимание на безопасността на пътниците и на качеството на материалите. Затова краш-тест преминава не само вече готовият автомобил, но неговите основни елементи – например, багажник без броня. Той се поставя на специална платформа, като се подлага на сблъсък. Така се изследват не само зоните на поглъщане на удара, но и ефективността и качеството на използваните материали.ГАЗел и ТетрисЗа тези, които не знаят – ГАЗел е руски пътнически микробус. Най-новата му версия е NEXT, като в нейния цифров панел бе включена популярната игра „Тетрис”. От производителя твърдят, че по този начин в завода се тестват изображенията на екрана и позволява откриването на проблеми още на ранен етап. Самата игра не може да бъде активирана, ако автомобилът е в движение.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Автомобилите се тестват на база клиентите на базата на това какви са клиентите и какво ще правят с автомобила. Примера на Хюндай е много добър.
  • #1
    // ( преди 6 години )
    Това с тетриса е яко. Дали да не очакваме в новия модел да има змията?
fallback
Последни