Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо черното масло е опасно за двигателя?

По-тъмният цвят често означава сериозен проблем

Защо черното масло е опасно за двигателя?

В процеса на работа моторното масло променя цвета и свойствата си. То става тъмно по редица причини, като голяма част от тях са опасни за двигателя. В кои случаи „черното масло” означа проблем за мотора?

Защо черното масло е опасно за двигателя?

За да сме наясно долкото е опасно почернялото масло в двигателя, трябва първо да разберем защо то става такова. Практически всяко свежо масло в тубичката си може да се „похвали” с красив златист цвят и достатъчна прозрачност. Но след като попадне в смазочната система, с него започват да се случват не толкова красиви неща.

На първо място, трябва да знаем едно – маслото циркулира в системата за смазване на мотора, в която влизат и вътрешните страни на цилиндрите. Температурата в горивната камера е доста висока и на маслото му се налага да влиза в контакт с нагорещения метал. Така то кипи, гори и стига до приличаща на лак субстанция. Този процес може да доведе до увреждане на някои места от двигателя, като за да се предотврати подобно нещо, обиковено си използват различни добавки.

Тяхната цел е да разтварят натрупалите се в маслото сажди, в резултат на което то първо помътнява, а след това започва да почернява. Промяната в цвета му се открива много лесно – изтегля се пръчката на маслото и се вижда неговото състояние. Хубаво е това да се прави редовно, на всеки няколко хилади километра пробег. „Чернилката” на маслото е различна – ако на пръчката то изглежда тъмно, но в същото време е достатъчно течно, не е страшно.

Защо черното масло е опасно за двигателя?

Това означава, че маслото си работи нормално, добавките изпълняват своето предназначение, като не дават възможност на натрупаните сажди да се задържат по стените на двигателя. Когато обаче видим на пръчката откровено черна и мазутоподобна субстанция, то нещата вече стават по-сериозни. В това масло най-вероятно добавките вече са си свършили работата и неговото използване занапред не е полезно. Каналите започват да се запушват, а неразтворените твърди частици се превръщат в абразив и разрушават метала при триещите се повърхности. Най-честата причина за това е, че собственикът на автомобила не е сменил навреме маслото и то постепенно става негодно.

Друга възможност е при последната смяна просто да са ви сипали некачествено масло. И то просто не върши това, за което е предназначено. И в двата случая задължително трябва да се смени маслото заедно с филтъра. След като това бъде сторено, новото масло същд ще започне да почернява и да събира мръсотия, но това не бива да ви плаши. То просто събира натрупаните в двигателя отпадъци. Все пак в подобен случай най-добре е и новото масло да бъде сменено по-рано от предвиденото – примерно след 3000-4000 км.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    борис ( преди 1 година )
    аз да ви кажа от опит с двете ми коли. авеото е ново на 85000 км. слагам лъскаво масло на всеки 10000 км. маслото почти не променя медният си цвят, хич дори. оригиналната си миризма запазва поне 1000 км. такумата която е италинка, ...... е тя същото масло го прави на катран лепкав за 4000 максимум. кво ли не правих да го изчистя малко този двигател. ужас е. бензина са и двете.
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    дедо ( преди 1 година )
    от години карам предимнои на къси разстояния 6-7 км Дизел!. Не се окотила досега, като гледам няма и такова намерение. Просто сменям маслото на макс макс. 7 хил. И редовно си я натискам че геометрията се запушва. Проблемът на късите разстояния най-вече е при бензина. И то не защото се запушва а прониква бензин в маслото, което намаля качествата му. (Не че и при дизела не е така, но е по-малко)
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тука за каквото и да става въпрос, рано или късно все се върви към "вечното дерби" - "вагонетки" vs."жълтури"! "Если человек дурак то это надолго"! Само Масларов и още един-двама са написали нещо смислено и по темата! Другото е спам и хабене на клавиатури!
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    VAGонетке, гледаш си гащите и все жълтури са ти в устата и главата... Я сега си погледни гащите отзад! Не са жълти, нали! Кафеви са и миришат. Всъщност трудно човек може да установи те или ти повече миришеш. Допълвате се чудесно миризмичке не-до-кла-те-на!
  • #15
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Жълтурите не знаят какво е това смяна на масло. Техните 'коли' са най-здравите с най-качествената стомана от Кобе Стийл.
  • #14
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ха, и думата „тpиeне“ (със звездичките долу) била моде-рирана. Браво бе! Вие от к0медията сте велики. Направо нямате стигане. Абе колко пъти да ви казвам да забраните направо българския безродници такива. Вие и без това не сте българи явно...
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    С газ до ламарината и колата да ти харчи 1-2 литра на 10 000 км няма начин да няма никакъв дим отзад. Явно не си гледал добре. Иначе и аз съм имал такива коли и на тях им е заложен по-висок разход на масло фабрично. Имат по големи хлабини, за да развиват по-високи обороти. Имат по-малко ***...
  • #12
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Момци, маслото на дизела става черно веднага след първото запалване, както е казал Масларов. Ако не стане, тогава има проблем, маслото е менте...
  • #11
    12 rate up comment 0 rate down comment
    до Масларов ( преди 1 година )
    няма смисъл да обясняваш на хора ,чийто опит с автомобили е само чрез виртуалната реалност.
  • #10
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Масларов ( преди 1 година )
    до: Аз Снимка искаш ли да видиш на колко е взех колата! Иначе почти позна на колко е била. Като махнеш 7-мицата се получават километрите и. Ако ти можеш да си позволиш само нов внос не значи , че други не могат да си купят нова кола! Завистта е лош порок да знаеш! Много явно е показваш. Недей така!