IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Колите постепенно се превръщат в услуга, а не в нещо задължително за притежание

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Компанията Renault е провела специално изследване, за да установи какви тенденции в автомобилна промишленост се очакват. При това те касаят не само френския производител, но и всички останали. И изводите от това изследване изобщо не са утешителни за големите автомобилни компании.

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Оказва се, че младото поколение свързва понятието „транспортна мобилност” не с автомобили, а със смартфон и маратонки. Хората до 30-годишна възраст искат да посетят колкото се може повече места, но не се нуждаят от лека кола. Те подхождат към транспортното средство като към нещо, което може да се вземе под наем за известен период, но дори са по-склонни дори да се лишат от него и да използват обществения транспорт.

Според изследването, самото понятие „транспортна мобилност” вече не се отнася към автомобилите, а към комуникациите. По оценки на ООН, само след 5 години близо 70% от населението на света – около 4 млрд. души, ще живее в големите мегаполиси. Това създава огромно натоварване на инфраструктурата и води до създаването на „умни градове” (смарт-сити). И ако през XX век кралят на мегаполисите е бил автомобилът, то сега това се променя и той се превръща в услуга.

Хората над 30 години са категорични, че основният атрибут на мобилността е именно автомобилът. Тези от поколението „милениум” обаче посочват като първи отговор на въпроса „Какво е трарспортна мобилност?” именно смартфонът и маратонките. Младите са на мнение, че в телефона има огромно количество програми и приложения, за да могат да изберат най-удобния начин на придвижване (и като цена, и като време) от точка А до точка Б. И човек със смартфон и маратонки може много по-лесно до стигне там, където иска.

Около 70% от младите хора са категорични, че са готови да поделят ползването на автомобила си срещу заплащане, но никога няма да направят същото със смартфона си. Така колите се превръщат в услуга, която постепенно става все по-популярна. В този случай превозното средство не се нуждае от място за паркиране, техническо обслужване, ремонт, застарховка и т.н. Затова и човекът взима автомобила под наем, докато се нуждае от него.

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Изследването на Renault е подкрепено и от подобно проучване в Германия, където автомобилът се нарежда на 9-о място сред любимите вещи на младите хора. Само преди 15 години колите са били на първа позиция в класация, изготвяна от социолозите от института в Аленсбах, но светът явно се променя много бързо.

Според анкетата, купувачите на автомобилите, при това по-бързо. Проучването показва, че средната възраст на купувача на нова кола в Германия е 53 години, докато през 1995 г. е била 46 години. Така постепенно дялът на 40-годишните германци, които имат собствена машина, непрекъснато спада. В същото време нараства броят на хората, които използват автомобили в системата на „каршеринг”, тъй като не са склонни да дават много пари за купуването на кола.

Резултатите от изследването сочат, че за германците по-важни от автомобила са пътешествията, хобитата, вкусната храна, мобилните устройства (смартфони, лаптопи и таблети), здравето (съответно фитнес и хранителни програми), застраховките и мебелите. Всичко това се доказва и от факта, че през 1995 г. дялът на автомобилите над 4 години в Германия е бил 49%, а през 2017 г. той вече е 63%.

0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 11 rate down comment
    ПП ( преди 6 години )
    Проблемът е, че в големия град автомобилите са много повече, отколкот място има за такива. Малките го осъзнават, емоция могат да си създават с много и различни хобита. Няма нищо емоционално в това да се придвижваш в непрестанно задръстване... Съответно го осъзнават и се надявам да доживея много по-чист град, заради липсата на милиони ненужни брички...
  • #6
    11 rate up comment 14 rate down comment
    ПП ( преди 6 години )
    Тинтири-минтири, нямам предвид екология. Имам предвид цялостното физическо неудобство, което създават автомобилите в града, изисквайки място за паркиране, място на пътя, създавайки громни комуникационни проблеми, тоест задръствания, нужда от обгрижване и тн и тн. Конкретно в София *** постоянно ги паркират у калищака, който някога е бил зелена площ, сега е л***йнян гьол, още на детски площадки, на места за инвалиди и тн. И не е проблемът само в културата...
  • #5
    23 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Яяя наизлязоха - КОЛАТА Е ЕМОЦИЯ!!! Освен всичко друго! Но поколението на смартфоните никога няма да разбере що е то ЖИВОТ!!! И че виртуалната реалност само ти взима, а не ти дава!!! ПП - това пък е последното, което им е на ума - екологията! Ограничени илитерати - това е болшинството подрастващи! Просто не им пука за нищо!
  • #4
    20 rate up comment 14 rate down comment
    wojd ( преди 6 години )
    Джапанки и вибратор за дъртите авто-поклоници!Приятна разсходка до 15мин + 15мин в градския е за предпочитане, пред 15мин с колата през задръстване и 15мин търсене на парко място!Жалко... дъртите гЪ3ове не разбират, че колата е въздуховоз на собствения им келешлък. И ако цигулките в парламента осъзнаят, че развивайки обществения транспорт, ще подобрят в пъти състоянието на държавата, ще се наредим на 1ва линия в европа!
  • #3
    23 rate up comment 17 rate down comment
    ПП ( преди 6 години )
    Тия иди0тчета вече са осъзнали какъв тумор са автомобилите за големия град, колко много отнемат от въздуха и пространството му. Заемат физическо място, създават огромни тапи и малките "иди0тчета" за щастие осъзнават това, за разлика от закостенелите "умници" с "бензин в кръвта". Не съм от тяхното поколение, но много се радвам, че ще са по-досетливи и надявам се, ще намалят наличието на огромното количество скрап в живота ни...
  • #2
    13 rate up comment 13 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Тази тенденция не е нова, а датира още от излизането на първият АйФон насам. Просто с годините се задълбочава. Само на Балканите *** се е вкопчил в марки и модели като удавник за сламка и си мисли че ще гори динозаври с новият си внос доживот ;). Хубавото е че и тук нещата започват да се променят. Наскоро излезе една анкета в която близо 70% от хората заявяха че биха предпочели да закупят нов автомобил пред нов внос такъв, ако могат да си го позволят ...
  • #1
    21 rate up comment 18 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Падението на цялото ново поколение! И какво им дава смартфона?! И тия иди0тчета утре ще управляват света...