IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Колите постепенно се превръщат в услуга, а не в нещо задължително за притежание

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Компанията Renault е провела специално изследване, за да установи какви тенденции в автомобилна промишленост се очакват. При това те касаят не само френския производител, но и всички останали. И изводите от това изследване изобщо не са утешителни за големите автомобилни компании.

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Оказва се, че младото поколение свързва понятието „транспортна мобилност” не с автомобили, а със смартфон и маратонки. Хората до 30-годишна възраст искат да посетят колкото се може повече места, но не се нуждаят от лека кола. Те подхождат към транспортното средство като към нещо, което може да се вземе под наем за известен период, но дори са по-склонни дори да се лишат от него и да използват обществения транспорт.

Според изследването, самото понятие „транспортна мобилност” вече не се отнася към автомобилите, а към комуникациите. По оценки на ООН, само след 5 години близо 70% от населението на света – около 4 млрд. души, ще живее в големите мегаполиси. Това създава огромно натоварване на инфраструктурата и води до създаването на „умни градове” (смарт-сити). И ако през XX век кралят на мегаполисите е бил автомобилът, то сега това се променя и той се превръща в услуга.

Хората над 30 години са категорични, че основният атрибут на мобилността е именно автомобилът. Тези от поколението „милениум” обаче посочват като първи отговор на въпроса „Какво е трарспортна мобилност?” именно смартфонът и маратонките. Младите са на мнение, че в телефона има огромно количество програми и приложения, за да могат да изберат най-удобния начин на придвижване (и като цена, и като време) от точка А до точка Б. И човек със смартфон и маратонки може много по-лесно до стигне там, където иска.

Около 70% от младите хора са категорични, че са готови да поделят ползването на автомобила си срещу заплащане, но никога няма да направят същото със смартфона си. Така колите се превръщат в услуга, която постепенно става все по-популярна. В този случай превозното средство не се нуждае от място за паркиране, техническо обслужване, ремонт, застарховка и т.н. Затова и човекът взима автомобила под наем, докато се нуждае от него.

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Изследването на Renault е подкрепено и от подобно проучване в Германия, където автомобилът се нарежда на 9-о място сред любимите вещи на младите хора. Само преди 15 години колите са били на първа позиция в класация, изготвяна от социолозите от института в Аленсбах, но светът явно се променя много бързо.

Според анкетата, купувачите на автомобилите, при това по-бързо. Проучването показва, че средната възраст на купувача на нова кола в Германия е 53 години, докато през 1995 г. е била 46 години. Така постепенно дялът на 40-годишните германци, които имат собствена машина, непрекъснато спада. В същото време нараства броят на хората, които използват автомобили в системата на „каршеринг”, тъй като не са склонни да дават много пари за купуването на кола.

Резултатите от изследването сочат, че за германците по-важни от автомобила са пътешествията, хобитата, вкусната храна, мобилните устройства (смартфони, лаптопи и таблети), здравето (съответно фитнес и хранителни програми), застраховките и мебелите. Всичко това се доказва и от факта, че през 1995 г. дялът на автомобилите над 4 години в Германия е бил 49%, а през 2017 г. той вече е 63%.

0 от 500
  • #17
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Roadrunner: Правилно баце - що ти е да прекарваш време с детето па било то и в колата... ми дай го за осиновяване вместо само да ти го возят още по-евтино ще ти излезе...Така де живота явно е пари, давай да осребряваме всичко?!
  • #16
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    До Анонимния коментирал под Нашествието (малко са *** коментарите тука няма как иначе да насоча внимание)... Та бате аз премиум кола никога не съм имал, но от 18 годишен имам кола и спомените ми с всяка една са свързани с това, че се качваме с фредовете и отиваме някъде и си прекарваме супер яко! ТОВА Е ЕМОЦИЯ! Да идеш на ново място с любими хора! АМА ВИЕ НЯМАТЕ ТАКИВА ЛЮБИМИ ХОРА! ЖИВЕЕТЕ ВЪВ ФЕЙСА! След някой ден и секса ви ще е виртуален! Тъпани тотални без никакви ценности!
  • #15
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Точно онзи ден след поредно изнервяне в официален сервиз на марката, правих тази сметка, ако си давам гаража под наем, платя училищен транспорт на детето и взимам рентакар за 10те почивки в годината ще съм минимум 2000-3000 лв напред на година - няма да плащам винетки, консумативи, каско, данък, гражданска, гуми, няма да вися да карам детето до училище, и няма най-вече да се нервя с майстори,
  • #14
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Нашествието ( преди 6 години )
    и пак ше пробвам думата е МинDiл !!!!
  • #13
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тука на "топ-мачовците" няма ко да им обяснявате. Според тях всички останали са гейове, най-голямата емоция в живота на човек е винаги свързана с някаква кола (по възможност от т.нар премиуми). Въпросната кола трябва и да е възможно най-голяма, тежка и ако може отзад да излиза кълбо дим при всяко изрязване щастието е пълно. П.ичетата полудявааат, брато..Къде ще я возим у трамвая, там само меки китки...
  • #12
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И като обикалят света та какво, това е някаква хипстърска мода да се мерят кой колко страни е обиколил? Много по-хубаво е да ги инвестираш в себе си - я образование, я да пестиш за апартамент и за бъдещо дете. Ама харчете и си давайте парите да посещавате прехвалени места. Аз още нямам своя кола, но обожавам колите, и никакви голфове харесвам Хонда, Тойота Супра, форд... Но какво да се прави, поколение на меките китки.
  • #11
    19 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 6 години )
    Или поумняват и разбират,че няма защо да дават толкова много пари на мошениците, които правят все по-големи и по-големи трошки изработени с части по най-ниската оферта но на все по-висока цена?
  • #10
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Статията си мисля , че манипулира .Основният извод , които аз правя е , че просто хората обедняват и нямат възможност да си позволят покупката на автомобил.
  • #9
    9 rate up comment 23 rate down comment
    bmw435icc,X3G01 ( преди 6 години )
    Smiatam se za mlad 4ovek,no az iskam koli,smartphoni,obuvki,maratonki,4asovnici i jeni.I vsi4ko tova v high end kategoriata.Razlikata e 4e ne samo iskam a si gi vzimam
  • #8
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Мани я София, за щоастие в БГ сме години назад и колите все още са страст.В една Германия бус лентите са свободни и градския транспорт работи и графиците се спазват - не пречи автомобила на никого. А няма "уред" който да ти дава повече - свободата, емоцията, та ако щеш буквално света ти отваря. Подрастващите *** просто от нищо не се интересуват - буквално!