IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

На пръв поглед елементарни действия могат да спестят големи неприятности

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Голяма част от собствениците на автомобили прибягват до услугите на сервиз, едва когато нещо се повреди. Как може да бъдат избегнати по-сериозните щети по колите? Много просто – проверявайте системите редовно, а не само когато усетите, че има нещо нередно. И не става дума само за проверка на състоянието на маслото в двигателя, но и за други действия, които могат да спестят редица главоболия и най-вече бъдещи разходи.

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Да сте виждали някой шофьор да подгрява своя автомобил при топло време?. Това се случва толкова рядко, колкото и да падне сняг през лятото. А именно подгряването преди тръгване позволява на мотора да достигне работна температура. Освен това при работа на празен ход маслото в двигателя лесно достига и до най-трудно достъпните места и така се предотвратяване триенето. С други думи – загрелият двигател по-лесно приема всички натоварвания, на които е подложен.

Същото важи и за автоматичната скоростна кутия. Тя обикновено е хидротрансформатор и трябва да заагрее. Това става, след като лостът се мести на позиция „D”, а кракът се държи на спирачката. Подобно действие само помага на автоматичната трансмисия да функционира без проблеми по-дълго време.

Като стана дума за трансмисия, не бива да се забравя и смяната на маслото в нея, независимо дали тя е автоматична или механична. Докато скоростната кутия работи нормално, почти никой шофьор не и обръща внимание. А експертите съветват маслото в нея (при автоматика най-вече) да се сменя поне веднъж на 4 години. Пренебрегването на това завършва с ремонт, който никак не е евтин.

Аналогично е и положението със смяна на антифриза. С времето то остарява и в системата за охлаждане на мотора започва активна корозия. Това обаче започва да вълнува собственика на колата, едва когато протече радиаторът. Далеч по-добре е охлаждащата течност да се сменява навреме.

Горе-долу същото внимание се обръща и на климатика. Желателно е поне веднъж годишно да се проверя дали в него има фреон. В противен случай рискувате да останете без климатик в най-големети жеги. Обикновено се поврежда компресорът, който е доста скъп.

Няма как да бъде пропуснат и гумите, които трябва винаги да бъдат в оптимално състояние, тоест налягането в тях да е посоченото от производителя. Повечето автомобилисти се сещат за това два пъти в годината – при сезонната смяна на гумите. И този контрол най-често се изчерпва с проверка на налягането.

Малцина проверяват и дали правилно са монтирани гумите им и после се чудят защо те се износват неравномерно. За евентуален проблем се сещат, едва когато колата им започне да върви настрани, но в няои случаи тогава вече е късно.

А за контрол на състоянието на амортисьорите повечето шофьори със сигурност не са и чували и дори не подозират, че има такова нещо. Само че увреденият амортисьор увеличава риска да излетите от пътя, дори в безобидна ситуция, а също така повишава натоварването върху всички елементи на окачване и съответно ги износва повече.

0 от 500
  • #8
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В БГ нещата са тотално сбъркани и тази статия много не важи. Когато стане проблема, тогава се ходи на сервиз. Горе-долу и с докторите е така. Те и механиците и доХторите все некадърници и е много рядко да намериш свестен.Обаждам се аз преди лятото в официалния сервиз за проверка на климатика, защото ми предстоеше дълго пътуване в чужбина и да ми направят профилактика и оглед, ако има нещо да се смени оправи. Оня по телефона ми вика какво и има на колата. Ами нещо и няма искам само оглед.
  • #7
    24 rate up comment 2 rate down comment
    рветеер ( преди 6 години )
    Значи тея в този ми ти вестник не спират да пишат простотии, поне да наемат един дето е чувал за коли да им проверява статиите, че сега е мъка работата.
  • #6
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хибридите не загряват никога ня място. Натискаш копчето и потегляш на батерия. По някое време се пуска ДВГ и си загрява много бързо. Дори някой имат съд, като термус за маслото което се съхранява там и си държи температурата дълго време. На Приус знам, че го има. До 3 дена реално вие нямате студен старт, защото маслото ви е с температура близка до работната и освен това изгорелите газове минават от там и вместо да топльт атмосферата ви топлят маслото,което веднага достига раб.темп.Хитро!
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    С държането на място на D също е много спорно. При леко потегляне и каране, силите минаващи през хидротрансформатора и автоматика са горе-долу същите.
  • #4
    34 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Изобщо не е спорно подгряването на двигателя. Спорно може да е само у нас, но не е по света, където дори е забранено в много държави. Да не говорим, че ако сте с дизел можете да го чакате цял ден да загрее на място на обороти. Палите и тръгвате леко на ниски обороти без форсиране и колата ви достига така много по-бързо раб.темп. Също така пестите гориво, защото колата ви върши работа докато загрява, а онзи, който е загрява на място изразходва безцелно горивото.
  • #3
    34 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да чакаш лятото да загрее на място износва повече мотора, отколкото да потеглиш леко и да караш с плавна газ до 2000 оборота докато колата загрее. Има и коли, които много бавно загряват на място докато не потеглят. Просто докато стрелката на температурата стабилно не е стигнала средата, никакви Шумахерски изпълнения не трябва да има.
  • #2
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Подгряването на двигателя на място е спорно колкото и кое е първо, яйцето или кокошката :)
  • #1
    37 rate up comment 7 rate down comment
    Глупости на квадрат! ( преди 6 години )
    Това с подгряването на празен ход не знам кой *** ви го е казал, че е правилно, но е пълна простотия и противопоказно! Моторът достига работна температура по-бързо под натоварване, отделно за да качи масло навсякъде, иска налягане, а при обороти то е по-голямо, естествено! Веднага след палене се потегля плавно и толкова.