Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Формула 1 на пътя - Mercedes-AMG представи хиперколата си

Моделът Project ONE идва с технологии, непознати в автомобилния свят

Формула 1 на пътя - Mercedes-AMG представи хиперколата си

Германската компанията Mercedes-Benz най-после показа своята хиперкола, която използва технологии от Формула 1, но е приспособена за обществени пътища. Моделът Project ONE е разработен от подразделението AMG, като предлага технологии, които не са използвани в автомобилния свят до момента.

Формула 1 на пътя - Mercedes-AMG представи хиперколата си

Основната от тях е увеличаване на мощността бензиновия V6 двигател, който е част от хибридния агрегат. Моторът е зает от болида Mercedes-AMG W06 Hybrid, който участва в световния шампионат на Формула 1 преди 2 години. Той има 4 разпределителна вала, но броят на клапаните не се разкрива. Съобщава се сама, че металните пружини при тях са заменени от пневматична система, която работи далеч по-надеждно при високи обороти.

Моторът  с мощност 730 к.с. се развърта до 11 000 об/мин., като според представители на Mercedes-AMG той може да развива и по-висока скорост. Причината за ограничението е, че той се захранва със стандартно гориво Super Plus с 99 октана.

Компресорът е само един – електрически, като той и изпускателната система за свързани с електромотор, даващ 122 к.с. Това позволява невероятно бърза реакция а педала на газта. Има и още два електрически двигателя – по един на всяка колела, като тяхната мощност е по 163 к.с.

Цялата тази система е свързана с батерии и със система за рекуперация на енергията при спиране. Тя може да възстанови до 80% от изразходваната енергия. Според данните на Mercedes-AMG, благодарение на нея двигателят има КПД над 40%, докато този на най-модерните мотори варира между 33 и 38%. Агрегатът работи в комбинация с 8-степенна роботизирана скоростна кутия AMG Performance 4MATIC+.

Монококът на Mercedes-AMG Project ONE е направен от карбон, а спирачните дискове – от керамика. Повечето въздухозаборници са така поставени, че да подобрят максимално охлаждането на мотора. Същата поля играе и огромният „плавник на акула”, поставен в задната част. Освен това – както и килът при самолетите, той увеличава устойчивостта при движение.

В салона цари спартанска атмосфера, въпреки че има два 10-инчови дисплея, климатична система и електрически стъкла. Двете спортни седалки са така закрепени, че позволяват единствено промяна на наклона им. Шофьорът обаче може да настройва положението на педалите и волана.

Общата мощност на задвижващата система при хиперколата на Mercedes-Benz е 1000 к.с., като ускорението от 0 до 200 км/ч отнема по-малко от 6 секуди. Максималната скорост превишава 350 км/ч, а само на електричество Project One може да измине 25 км.

От хиперколата ще бъдат произведени точно 275 автомобила, които Mercedes-AMG ще продава на специални клиенти. Цената на всяка от колите ще е около 2,7 млн. евро.

Снимки: Mercedes-Benz
 

Тагове: mercedes-amg project one
0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Divlupo ( преди 1 година )
    Поздравления много добро решение ,хипер-мипер,не може три куфара да побере!
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    дон Шопеску ( преди 1 година )
    Ще си купя едно Рено Меган комби.
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И да добавя - относно лекия жокер за ускорението, който е подхвърлен в статията. За хората, които не знаят какво значи това - от 0 до 200 км/ч под 6 секунди официално ускоряват само автомобили от Формула 1 и LMP1 хибридите. Най-близко до това е Бугати Широн, който успява за 6.5 сек.
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До Гошо, Рошо, Трошо и всякаквите му там "разбирачи" - Не ставате, момчета. Ама хич. Това е кола с дизайн до последния болт подчинен на функцията. Няма да намерите изчанчен дизайн. Project ONE гони съвсем друга цел. Да направи легална Ф1 кола за пътя. И понеже по проекта работят истински, а не форумни специалисти, съм сигурен, че след като шефът на AMG Тобиас Мьоерс си позволява да казва, че този автомобил е нещо нвиждано в автомобилния свят до момента, може спокойно да му се вярва.
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    gost ( преди 1 година )
    КРАСОТА КОЛА НА ГОДИНАТА ,УСКОРЕНИЕ, СПИРАНЕ,ПОВЕДЕНИЕ В ЗАВОЙ ИЗЛИЗАНЕ ОТ НЕГО И ВЛИЗАНЕ В НЕГО ТЕХНОЛИГИЯ ДО СЕГА НЕ ИЗПОЛЗВАНА ОТ АВТОМОБИЛИТЕ Ф1 НА ПЪТЯ И ДА ПЛУЕТЕ ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО ТОВА Е КОЛАТА ИЗЯЩЕСТВО И СТИЛ БЕЗ КОНКУРЕНЦИЯ НА ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ
  • #6
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Гошо ( преди 1 година )
    Ахахахахах смешно копие на порше 918, отпред а отзад е дори по-голяма трагедия. Тия смешници от мерцедес могат само добри таксита да правят. И този мазен pом хамилтон я представи снощи все едно не прилича на евтина джапанка. Няма да пипнат новите хиперколи на mclaren пък каво остава valkyrie от aston martin. Поредния немски кошник с две думи.
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Някой ( преди 1 година )
    Изхлежда "остаряло" пред астън мартин-а, който е разработен заедно с red bull. Нищо против мерцедес, но с дизайн като от преди 4 години няма да впечатлят богати колекционери. В instagram може сами да видите, че заможни хора като Kris Singh, просто се подиграват на мерцедес за хипер-колата им.
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Някой си ( преди 1 година )
    Не знам за колата, но този, който е писал статията е много зле! Толкова много правописни грешки в една статия, има само в още един сайт! Хора, редактирайте си текстовете, защото написаното е меко казано смешно!!!
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това малко ме съмнява да бъде карано на лимита за 5 милиона лева
  • #10
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Навуходоносор ( преди 1 година )
    Възхищавайте се на купчина ненадеждна ламарина. Светът си отива.