fallback

Honda спира дизеловите CR-V за Европа

Японците ще залагат на традиционни хибриди без кабел

Honda повече няма да предлага дизелови версии на бестселъра си CR-V в Европа, потвърди официално говорител на компанията пред AN Europe. Вместо това японците ще налагат хибридно задвижване на всъдехода си, прототипът на което ще бъде показан след седмица във Франкфурт. "Нашият фокус в Европа за в бъдеще ще е върху електрификацията", допълва представителят на компанията. Бъдещият хибрид на CR-V, който е сред най-популярните модели в своя сегмент и в България, ще ползва двулитров бензинов мотор в съчетание с електромотор и батерия. Няма да има обаче плъг-ин версия, тоест колата няма да се движи само на електричество, освен на съвсем кратки дистанции. Батерията ще се зарежда единствено в движение и при спиране. Много анализатори побързаха да окачествят това като доста смело решение. В Европа вече се наблюдава отлив от дизеловата технология, свързан с очакваните рестрикции в много градове. Но този отлив почти не засяга SUV-класа, където по последни данни на JATO Dynamics делът на дизеловите модели си остава 63%. В европейските продажби на Honda делът на дизела е само 23 на сто, но при CR-V почти две трети от пласираните модели са били дизелови. Японците бяха сред пионерите в опитите за налагане на хибриди на Стария континент, но през 2014 се отказаха заради нищожните продажби. Сега обаче ситуацията може и да се е променила. От Toyota например продават хибридна версия на своя RAV4 - автомобил от същия сегмент като CR-V - и след последните скандали около дизела той става все по-търсен. Във Великобритания например 65% от всички продадени RAV4 са хибридни.  

Тагове: Honda Toyota RAV4 cr-v
fallback
  • #10
    Citroen ( преди 7 години )
    И тия не могат да направят читав дизел...
  • #9
    D ( преди 7 години )
    Много хитър ход!!!!!Това е още един пример за мъдростта на азиатската култура.
  • #8
    fan. ( преди 7 години )
    Не се заяждам,но HR-V 4x4 има,макар за момента да не се предлага в Европа официално.Дилърът ми на Хонда в Германия продава едно,внос от Канада,автоматик,двигател 1.8,143 к.с. бензин. Надявам се,че ще го има и в Европа.Според мен Акорд 4х4 няма,понеже имаше модел Crosstour, който трябваше да е между комбито и седна на Акорд,но високо проходим.Явно цената отказа много хора -в Германия има една на 30 км,2015 за 47400 евро-доста са според мен.Чакам новото CR-V за да падне цената на "старото":)))))
  • #7
    FenIX ( преди 7 години )
    Карам Акорд 7 с първият им дизелов двигател 2,2 i-CTDi 140кс. Много добър двигател. Понякога като кажа че е дизел не ми вярват защото го няма дразнещото тракане като при другите дизели. Още малко мощност да имаше щеше да е идеален. Бъдещето обаче е на ел колите и е хубаво, че навлизат все повече и са пълноценни и добре изглеждащи коли. Преди освен че се срещаха рядко бяха малки и грозни. Не разбирах защо като е ел кола трябва да е грозна. Добре че вече обръщат внимание и на дизайна им.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    И на мен ми лежи на сърцето едно БМВ Х6 дизелче ... но парите не стигат, а Хонда СР-В , RAV4 или други подобни тъпотии не ми се гледат защото са един голям компромис
  • #5
    Гост ( преди 7 години )
    Въпреки противоречиви оценки за написаното, радвам се, че разлаях кучетата. Въпреки по-скоро отрицателното си отношение към СУВ, в сърцето ми има място за един и това е точно Хонда СР-В. Вероятно защото е едновременно много стилен и консервативен, семпъл и без излишна показност, удобен и досатъчно "корав", подходящ за дълъг път и мек оффроуд. Всичко това ме накара да чуя за премахването на дизела като загуба.
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Забравих и HR-V без 4х4.МНОГО ТЪПО!Да не говорим, че отдавна трябваше да има Сивик 4х4 и Акорд 4х4 дизел с хубав автомат, не като тоя в момента(момента, момента Акорд 8) всички казват, че е някакъв супер бавен.Срамота е!Вярно много са здрави Хондите и са икономични, но само на това ли да се лежи?
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Поредния глупав ход на любимата марка.Мекия хибрид е уникална глупост.Първо 1.6 дизела 120 коня без 4х4(то пък едно 4х4)сега и това.
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    И Тойота навремето реши, че ще продава Авенсиса само в бензинова версия в Европа - резултатите бяха плачевни.
  • #1
    Гост ( преди 7 години )
    Карам дизел и вероятно затова Нещо в мен се съпротивлява с/у тези хибриди. Това е врагът на отрицанието :)Добре, де - като някакъв временен компромис до момент на развитие на ел.тех-я и инфра-а, бих могъл да ги приема, но за богати, претенциозни, модерни индивиди, желаещи открояване. ДВГ+ел.двиг+батерии, тежи повече от дизел, струва мама и тате, създава трудности, вози пак предимно 1 . Няма дизел CR-V, чудна кола, но огромните дизели остават неизбежно. Мъчно ми е някак! Не отказ, а решение
fallback
Последни