Honda повече няма да предлага дизелови версии на бестселъра си CR-V в Европа, потвърди официално говорител на компанията пред AN Europe. Вместо това японците ще налагат хибридно задвижване на всъдехода си, прототипът на което ще бъде показан след седмица във Франкфурт. "Нашият фокус в Европа за в бъдеще ще е върху електрификацията", допълва представителят на компанията. Бъдещият хибрид на CR-V, който е сред най-популярните модели в своя сегмент и в България, ще ползва двулитров бензинов мотор в съчетание с електромотор и батерия. Няма да има обаче плъг-ин версия, тоест колата няма да се движи само на електричество, освен на съвсем кратки дистанции. Батерията ще се зарежда единствено в движение и при спиране. Много анализатори побързаха да окачествят това като доста смело решение. В Европа вече се наблюдава отлив от дизеловата технология, свързан с очакваните рестрикции в много градове. Но този отлив почти не засяга SUV-класа, където по последни данни на JATO Dynamics делът на дизеловите модели си остава 63%. В европейските продажби на Honda делът на дизела е само 23 на сто, но при CR-V почти две трети от пласираните модели са били дизелови. Японците бяха сред пионерите в опитите за налагане на хибриди на Стария континент, но през 2014 се отказаха заради нищожните продажби. Сега обаче ситуацията може и да се е променила. От Toyota например продават хибридна версия на своя RAV4 - автомобил от същия сегмент като CR-V - и след последните скандали около дизела той става все по-търсен. Във Великобритания например 65% от всички продадени RAV4 са хибридни.