fallback

7 Porsche-та, които вече никой не помни

Влизаме в тайния склад на германците, в който се съхраняват слабо известните модели 932, 984, 989 и много други

В официалния музей на Porsche в Щутгарт се намира един склад, в който се съхраняват някои добре забравени тестови мулета, прототипи и секретни разработки на компанията. Някои от тези машини са държани умишлено далеч от любопитните погледи, а други просто са били забравени след еднократното си участие на някое лъскаво автомобилно изложение през 90-те. Сега Porsche реши да засвидетелства уважението си към миналото, публикувайки много снимки на уникалната си колекция, съхранявана във въпросното хале. Време е да разгледаме отблизо някои от най-интересните експонати. Запознайте се със седем забравени автомобила от миналото на Porsche.Започваме с автомобил, който така не е показан официално.Porsche 932 Panamera II (1991)Porsche прави няколко опита да конструира модел с четири врати, преди най-накрая Panamera да се появи на пазара две десетилетия по-късно. Изумителният концепт 932 e дело на италианското дизайнерско студио Italdesign и неговия главен дизайнер Джорджето Джуджаро. Автомобилът е замислен като алтернативна концепция, докато Porsche 989 е в процес на разработка. Концептът обаче не е добре приет от ръководството на Porsche, тъй като автомобилът е нищо повече от рециклирана версия на прототипът Proto TL, който излиза година по-рано и е проектиран от Джуджаро за Seat. Porsche 932 така и не е представен пред публика.Porsche 989 Concept (1989)Въпреки че прототипът с издължено междуосие 928 e създаден специално по случай 75-ия рожден ден на Фери Порше, най-сериозният четириврат прототип на компанията преди появата на серийната Panamera през 2009, е именно това Porsche 989. Инженерната част е дело на д-р Улрих Бец, а външният вид напомня много на издължено 911. Идеята била колата да се задвижва от новия V8 двигател на компанията, който да бъде разположен под предния капак и да разполага с мощност около 300 к.с. Колата трябвало да предлага нечуван комфорт и по-добро управление от конкурентните модели на BMW и AMG от този период. Така или иначе, Porsche свършили парите в резултат на рецесията в началото на 90-те, а през 1992 проектът бил официално закрит. Това на снимките е единственият оцелял екземпляр.Porsche 911 Panamericana Concept (1989)За разлика от 989, което се пази в строга тайна, концептът 911 Panamericana е един от най-смелите концепти на Porsche, който е представен официално по време на автосалона във Франкфурт през 1989. Дизайнът е на Харм Лагай (бащата на BMW Z1), а инженерната разработка е дело на екипа на Улрих Бец, който го завършва за едва половин година. Panamericana представлява повдигната Carrera 4 с ново купе, изработено от композитен материал и мек сгъваем покрив с лилав цип. Лагай се надявал Porsche да пуснат концепта в лимитирано производство през 1992, но кризата възпрепятствала реализирането и на този проект. И така до днес, когато колата се съхранява в сградата на музея на Porsche в Щутгарт.Porsche 984 “Junior” (1987)Porsche е компания, която винаги е била интересна с това, че е едновременно инженерна компания и автомобилен производител. В началото на 80-те един от основните проекти на германците е проектирането на двигател за Seat. Именно така се появяват 1.2- и 1.5-литровите двигатели, които стават популярни с името “System Porsche”. След това испанската компания започва да обмисля построяването на малък спортен автомобил, който да се задвижва от новите 4-цилиндрови мотори и да има покрив с две издатини за главите на шофьора и неговия спътник - нещо, което до този момент се вижда единствено в някои състезателни автомобили. Проектът бил наречен PS, но и той бил прекратен.

fallback
  • #5
    Греат ( преди 6 години )
    Panamericana е направена за Рожденния Ден на Фери.
  • #4
    Ммм ( преди 6 години )
    Е, как някой да ги помни,като с изключение на Панамерикана-та другите не са показвани.
  • #3
    Д-р Исня ( преди 6 години )
    Най-сполучливотоне ба Бец 989. Това на италианеца мяза на Фиат. Смешно е направо както всички останали.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ама пък първото на Джуджаро наистина има задница на Сеат. СОРИ!
  • #1
    Wane ( преди 6 години )
    911 Panamericana не го крият във въпеосния склад, а си е част от музейната експозиция.Иначе интересни модели и интересна статия.
fallback
Последни