fallback

Човекът, предизвикал "Дизелгейт": Не погребвайте дизела!

Електромобилите няма да надхвърлят една трета от световния пазар, убеден е шефът на компанията Horiba

Какво ще прави в бъдеще лидерът на пазара за оборудване, което мери нивата на вредните емисии? Този въпрос постави Automotive News на Ацуши Хориба, главен изпълнителен директор на компанията Horiba, чиято апаратура и нейните показатели дадоха старта на скандала „Дизелгейт”, тръгнал от Щатите през септември 2015 г. Хориба обаче е на мнение, че въпреки всички трудности, съпътстващи развитието на дизеловите технологии, ще е „преувеличено” да смятаме, че е дошъл последният час на дизела. „Електромобилите няма да могат да надхвърлят една трета от всички автомобили в световен мащаб – смята Ацуши Хориба. – Просто защото не е възможно да бъде изградена инфраструктура, която да улесни използването на електромобили. Според вас, кой ще построи зарядна станция насред пустинята в Аризона? „Автомобилите с двигатели с вътрешно горене, включително и дизеловите, ще имат място на пазара, особено на развиващите се пазари. „Всеки, който твърди, че в бъдеще 100 процента от автомобилите ще електрически, просто е чел твърде много комикси. И тук не става въпрос за технологии, това е реалността.” Въпреки увереността на Хориба, големите автомобилни компании все по-сериозно се насочват към електрическите возила, а Китай предприе масирана офанзива за налагането на по-екологични автомобили, тъй като замърсяването на въздуха в някои градове, включително и Пекин достигна критични стойности. Компанията на Хориба произвежда около 80% от системите, които мерят нивата на вредни емисии в световен мащаб и той е на мнение, че още не е дошъл моментът, в който фирмата ще трябва да променя бизнеса си. „Автомобилните производители продължават да инвестират в развитието на бензиновите и дизеловите технологии, просто нямат друг избор – категоричен е японецът. – Който не го направи, рискува да не оцелее след 15 или малко повече години, когато се очакват електрическите автомобили да навлязат масово на големите пазари.” Horiba започва предлагането на първия си анализатор на вредни емисии през 60-те години в Япония, като се включва навреме в поствоенния икономически бум на страната. Хориба винаги прави уточнението, че измерването на вредните емисии на автомобилите далеч не е единственият бизнес на компанията, която той ръководи. „Ние произвеждаме и развиваме системи, които проверяват качеството на питейната вода, нивото на кръвната захар и т.н. – обяснява той. – Но една трета от приходите ни идват от автомобилния бизнес.” Horiba навлиза сериозно и в бизнеса с автономни автомобили. През 2015 Horiba купи британската компания MIRA, която работи в тази насока и развива автономни машини за армията на Великобритания. „Вече направихме първите сериозни стъпки, за да се позиционираме на терена за тестове на батерии, контролни системи за електромобили и развитие на автономните технологии – допълва Хориба. – Но идеята ни е, че новите бизнеси ще се добавят към тези, които вече развиваме, а няма да ги заместят.”

Тагове: horiba
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ще му се да не умрат, че ще му умре бизнеса
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дизела ще остане в развиващите се страни. Това ви го казва в прав текст човека. Всеки да си прави изводите!Гледам, че панелния плъх пак се е включил и се чуди невежият за поредин път как в панелките ще се зареждат автомобилите. Ти на 8-мия етаж беше нали ВАГи. Ами пщаш кабел от терасата и готово хахахаха. Или викаш е по-евтино с крадената нафта. Кво стана оправи ли Пасатора?
  • #6
    алЮ ( преди 6 години )
    "дизеловите, ще имат място на пазара, особено на развиващите се пазари" иначе казани разни треторазрядни страни особенни претенции за екология и прочие ще продължат да се тровят масово... (в това число и България) за нас не са проблем пушещите дизели и тецовете на въглища, както не е проблем и голямата заболеваемос на населенито което приема за "далавера" карането на дизел "нов внос" на 500 000км
  • #5
    Jiko ( преди 6 години )
    Аз на кой разправям ама ....недеждата умира последна
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Остави пустинята. Как ще направиш зарядни станции в панелните мастодонти в Източна и Централна Европа? Абсурд! Дано Бош успеят да развият синтетичното гориво, което не отделя въгл. двуокис и канцерогенни емисии!
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Как пък всичките сте толкова скромни. Айде де, недей да скромничиш сега, знаем, че не е черта от характера ти.Професионалист си си, и то голям. Но на празните приказки. Ние българите всичко сме чували, всичко сме виждали, всичко знаем, обаче сме най-зле в ЕС.
  • #2
    Striker ( преди 6 години )
    "Според вас, кой ще построи зарядна станция насред пустинята в Аризона?" - без да претендирам, че съм невероятен професионалист, ами...Тесла, Панасоник и поне още няколко огромни компании, дедо жълтуре. Явно не е чувал, че в "пустинята в Аризона" има слънце колкото искаш.
  • #1
    1245 ( преди 6 години )
    Мъдър отговор от умен японец !!!!
fallback
Последни