Повечето автомобилни производители в САЩ записват сериозен спад на продажбите на стандартни леки коли през месец юли. При някои от тях резултатите успяха да изненадат дори експертите, които не очакваха подобно отстъпление, съобщава Autonews.Най-сериозен е спадът при марките, принадлежащи на концерна General Motors. През юли те са продали с 15% по-малко, докато анализаторите от Edmunds прогнозираха 10,8%, а експертите от Kelley Blue Book - 9,1%. На свой ред Ford е реализирал със 7,5 по-малко коли, като прогнозите на двете агенции за анализ беше 5,0 и 6,2% съответно.Забележимо отстъпление записват и превозните средства, произвеждани от Fiat Chrysler. При тях снижението е с 10,5% (очакван спад от 7,0 и 6,9%). За Nissan резултатът също е по-нисък - с 3,2% при предвидени от Edmunds 1% и от Kelley Blue Book 2,6%.Анализаторите са на мнение, че намаляването на продажбите се дължи на "фазата на корекции", която пазарът преживява след пиковите нива от 2015-2016 г. Този период се определя и като "смяна на предпочитанията" от страна на клиентите, които се ориентират все по-често към кросоувъри вместо към стандартни седани.Важен фактор е и нарастващата популярност на електромобилите в САЩ. За периода юли 2016 - юли 2017 г. техните продажби са се увеличили с цели 45%, като лидер на този пазар си остава Tesla Motors.Снимки: Fiat-Chrysler, Tesla Motors