IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Гон вярва, че Renault-Nissan ще стане №1 в света още през тази година

Френско-японският алианс съкращава разликата с Volkswagen и Toyota

Гон вярва, че Renault-Nissan ще стане №1 в света още през тази година

Преди 2 години Карлос Гон обяви, че Renault-Nissan ще бъде един от трите най-големи автомобилни производителя през 2018 г. Това се сбъдна още през миналата година, когато към  групата се присъедини и компанията Mitsubishi. Сега Гон вярва, че неговият алианс ще успее да задмине Volkswagen Group and Toyota и ще излезе начело по продажби още през тази година.

Гон вярва, че Renault-Nissan ще стане №1 в света още през тази година

"Ние бяхме сред трите най-големи производителя през януари, като продажбите ни продължават да растат, така че очаквам да излезем начело още в средата на годината", е заявил Гон на традиционната среща с акционерите в Renault, проведена през миналата седмица.

За първите 4 месеца на годината водещите производители имат много близки резултати, посочва агенция Automotive News. Резултатите на компанията за изследвания на пазара JATO Dynamics сочат, че VW Group е продала 3,32 млн. нови автомобили, Toyota - 3,06 млн., а Renault-Nissan - 3,02. Изследването е направено според регистрираните нови коли в различните държави.

Един от главните анализатори на JATO - Фелипе Муньос, не е сигурен дали френско-японският алианс ще стане №1 още през тази година, но смята, че Renault-Nissan превъзхожда двата си конкурента като ръст на производството, благодарение на силните си позиция в SUV-сегмента и при електромобилите, както и на огромния си потенциал в Китай и на други развиващи се пазари.

"Renault-Nissan се развиват в правилна посока, като това се дължи на отличния мениджмънт на отделните марки. Там, където Renault е слаб, Nissan е много силен и обратното", обяснява експертът.

Разсъжденията на Гон са и чисто математически. След придобиването на Mitsubishi Motors през есента на 2016 г. тази компания е продала 934 000 автомобила, които ще бъдат добавени към резултата на Renault-Nissan. Освен това ръстът на продажби на алианса през април е бил 8%, докато при Toyota е 6%, а при Volkswagen има спад от 1%.

Всички основни марки в групата записват увеличение - при Nissan то е със 7%, при Renault - с 10%, при Mitsubishi - с 5%, а при Dacia - със 7%. В Русия продажбите на Lada също растат - с 8%. Премиум-брандът на Nissan има ръст от 24%, а принадлежащата на Renault корейска марка Samsung записва +38%. Дори при Datsun, който е собственост на Nissan, се отчита увеличение с 2%.

Сериозна роля за спечелване на първото място трябва да изиграе пазарът на SUV-модели, които продължава да се разраства (12% само за април). Според JATO най-добре продаващият се автомобил в този сегмент е Nissan X-Trail, а отлично се представят Dacia Duster и Renault Kwid, което се предлага на пазарите в Индия, Бразилия и Близкия Изток.

Проблемът за алианса може да се окаже големият брой SUV-модели, които VW Group ще предложи в близките месеци. Предстои излизането на VW T-Roc и на Seat Arona, както и старт на продажбите на Skoda Karoq.

Снимка: Renault-Nissan

Тагове: renaut-nissan
0 от 500