fallback

Войната на рекламите

Автомобилните марки не пропускат всяка възможност да се захапят една друга

Рекламите са основният способ за автомобилните производители да покажат своите продукти на по-голям кръг евентуални клиенти. В тях те не само посочват достойнствата на колите си, но и често захапват, при това сериозно, конкурентите си на пазара. Musk Have Един от последните примери в това отношения бяха действията на Audi срещу Tesla. На билборд в центъра на Берлин се появи концептуалният модел e-tron Sportback с надпис Musk Have. Така немците се заиграха с фазата „Must Have” (трябва да го притежаваш), но думата „Must” заменена от фамилията на шефа на Tesla Motors – Илон Мъск. Welcome Back Изобщо в Audi много обичат да се закачат с други производители, дори те да бъдат част от концерна Volkswagen. Например, по случай завръщането на Porsche в основния клас на сериите за издържливост (LMP1), екипът на Audi направи видео, където болид на марката от „24 часа на Льо Ман” върти гуми пред дилърски център на Porsche, за да изпише „Добре дошли обратно”. Градът на Ferrari В Audi не се притесняват дори да „захапят” марка като Ferrari, като това стана след премиерата на първото поколение на Audi R8 V10. Тогава немците направиха кратко, но доста иронично видео. От него стана ясно, че ако притежавате R8, изобщо не ви трябва да ходите в Маранело. Audi срещу всички Заяжданията на Audi през годините бяха най-вече с BMW, като двете компании си спретнаха истинска рекламна война преди 10 години (на снимката). Най-ясна представа за амбициите на марката от Ингорщад обаче дава именно следващото видео, в който освен баварците са намесени Mercedes и Volvo.

Сладкиши за юбилея През май тази година, по време на провеждането на състезанието „24 часа на Нюрбургринг” екипът на Mercedes-AMG получи „поздравителна картичка” от своя голям съперник BMW по случай 50-годишнината на подразделението AMG. На нея пишеше „Вие поръчахте торта, а ние ви изпекохме понички”. По този начин М-отделението на баварците намекна, че неговите коли са по-впечатляващи на пистата. Защо обаче се стигна дотук? ЧРД, BMW Е то защо – по-рано от Mercedes поздравиха BMW с неговия вековен юбилей със специално видео, в което се казва „Благодарим ви за 100-годишното съперничество. Предишните 30 години бяха скучни”. Така от Mercedes визираха по-богата си история. Освен това от Щутгарт изпратиха на всички работници в завода на BMW безплатни билети за музея на Mercedes, за да могат да се запознаят с това „как се правят истински автомобили”. Вечно съперничество Изобщо размяната на любезности между Mercedes и BMW има доста дълга историята. Един от най-смешните примери в нея е този рекламен плакат, на който пише: „Mercedes също може да носи радост от шофирането”. А на него има автовоз Mercedes, който превозва новите (по това време) „петици” на BMW. Привет от Porsche Впрочем, в BMW получиха поздравление за юбилея и от компанията Porsche. Тя пусна многозначителен рекламен плакат с кратък текст: „Бъдещето ни готви велики изпитания, но ние ще ги посрещнем с искрено удоволствие от шофирането. Porsche поздравява BMW с юбилея и сваля шапка пред компанията за нейните постижениея през последните 100 години.” От плаката явно се намеква, че когато концептуалният Porsche Mission E излезе на пазара, той ще създаде доста проблеми на хибрида BMW i8. Котешки рефлекси Mercedes хвърли много усилия за реклама на своето ново активно окачване Magic Body Control. Което даде повод на Jaguar да отговори: „Magic Body Control? Ние предпочитаме котешки рефлекси”. Реакцията от страна на Mercedes не закъсня: „Защото рефлексите на котката не са достатъчно бързи, ние създадохме системата PRE-SAFE”, което малко по-късно бе последвано от ново допълнение: „Комплексът от спомагателни системи Intelligent Drive ще помогне на Jaguar да запази своите 9 живота”. На живот и смърт Макар и недиректно, компанията Hyundai намекна, че нейният модел Veloster е по-безопасен от Fors Focus. По-безопасен, защото има 3 врати, като от шофьорската страна е само една. Видеото е пълно с черен хумор и затова беше забранено за излъчване.

Тагове:
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Стратегията "голф" за всеки джоб, съвсем логично води до това най-надценения да е най-устат :)
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ауди - на всяка манджа-мерудия.... вместо да се подиграват на другите да бяха си решили проблема с автоматиците, че трудно изкарват до 100 хил.кмно що да ги правят като и така има кой да брои луди пари за лъскава шкода
  • #1
    е46 ( преди 6 години )
    На хюндай рекламата е най-добра.Няма спор.
fallback
Последни