fallback

Ford съкращава 10% от служителите си в цял свят

Компанията се опитва да увеличи маржа на печалба и да спре спада в цените на акциите си

Американският гигант Ford Motor Company ще съкрати 10% от служителите си в глобален мащаб в опит да увеличи нормата на печалба и да спре спада в цената на акциите си, съобщава The Wall Street Journal. Главният изпълнителен директор Марк Фийлдс е запознал с плана висшия мениджмънт на компанията. Целта на Ford е да намали с 3 милиарда долара годишните си разходи. Ценните книжа на компанията поевтиняха чувствително, откакто Фийлдс замени на поста Алън Мълали преди три години, и в момента се търгуват по 10.94 долара. Пазарната капитализация на Ford се смъкна под тази на GM и дори на новака Tesla. За първото тримесечие на годината гигантът отчете 1.6 милиарда долара печалба, с 900 млн. по-малко, отколкото през същия период на миналата година.  Още не е ясно откъде и чрез какви методи ще бъдат направени съкращенията. Ford има малко над 202 000 служители по света, тоест предстои да бъдат съкратени над 20 000 души. Над половината работна сила на Ford е Северна Америка. Другата голяма производствена база на компанията е Германия, с над 24 000 работници. Там Ford вече започна да предлага на някои служители доброволно прекратяване на трудовите отношения срещу компенсации, съобщава Витих Росман, представител на синдиката IG Metall.  

Тагове: Ford ig metall
fallback
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    За Форд мисля, че си в грешка. Ако гледаме продажбите им, то те са доста добре. Изкарахо доста нови и приятни модели и имат много агресивна политика на продажби, която им носи успех. За качеството на колите им нищо не мога да кажа, но увеличените продажби са факт. Явно искат да спестят за други неща. Алтернативни задвижвания и нови технологии.А това за самолетите дето казваш не е баш така.Ако компанията печели милиарди самолета им не е проблем.Той е разход и се приспада от печалбата.
  • #1
    F ( преди 7 години )
    Явно и при Форд нещата не са много добре. Ако е калпав висшия мениджмънт, колкото и да съкращават няма да има много смисъл.Бас държа, че СЕО-то на компанията има фирмен самолет, за който плаща компанията.При НР бехе така, бабата се вози на самолет, а компанията прави икономии.Поддръжката на тези играчки струва доста милиони годишно.А *** за тях може, простите бачкатори да го ду...
fallback
Последни