fallback

Полезни сантиметри – лимузини от неочаквани производители

Сред тях има модели на компании като Skoda и Lada

Лимузини на базата на модели на Cadiilac, Lincoln или Mercedes-Benz са нещо обичайно. Дори такъв тип автомобили, в чиято основа е всъдеходът Hummer, също не предизвиква кой знае какво удивление. Има обаче машини, произведени от компании, които обичайно не се занимават с подобни превозни средства. Ето 8 такива луксозни коли.Nissan Cedric Royal LimousineЗа направата на лимузини от премиум-клас в Nissan отговаря компанията Autech, която е известна на автомобилните любители със седана Nissan Skyline GT-R. В основата на луксозната машина е Nissan Cedric, който на пазара в САЩ се предлага и като Infiniti Q45. Лимузината се произвежда в две поколения – от 1987 до 2002 г.Първоначално автомобилът е разработен за императорското семейство в Япония, но в крайна сметка там печели Toyota. Затова и Cedric Royal Limousine бързо става достъпен за всички желаещи японци. Неговите клиенти са шефове на корпорации, министри, звезди от спорта и музиката. Моделът излиза в ограничен тираж, като е оборудван с 4,5-литров V8, развиващ 278 к.с. Той изглежда доста стилно и предлага много лукс, особено на задните седалки.Mitsubishi DignityКонкуренция на Nissan и Toyota се опитва да прави компанията Mitsubishi, но не постига особен успех. Първото поколение на Dignity се произвежда от 1999 до 2001 г., като за този период са сглобени 59 машини. Финансовото състояние на компанията се влошава и в крайна сметка производството на лимузината е спряно.Седанът с дължина 5,3 метра разчита на 4,5-литров V8 двигател с мощност 280 к.с. и 412 Нм въртящ момент. Машината предлага солиден брой електронни системи, сред които са активен круиз-контрол, система за следене на лентата на движение и на слепите зони, както и регулируеми по електронен път амортисьори.SsangYong Chairman LimousineТози автомобил се произвежда от компанията SsangYong през периода 2003-2008 г. Като цяло моделът Chairman (известен още и като Chairman H от 2008 г.) се задържа на конвейра доста време – от 1997 до 2014 г. А в неговата основа са Mercedes 124 и 140.Споразумението с германците включва не само използване на каросерията, но и на двигателите. Моделът на корейците получава 4-и и 6-цилиндрови мотори, като за Limousine се предлагат само по-големите. На някой пазари в Азия моделът Chairman се продава и под марката Daewoo, но версията Limousine е достъпна единствено в Южна Корея.Lancia Thema LimousineЗа лимузините Lancia Thesis, подготвяни от фирмата Stola за президента и министър-председателя на Италия, знаят мнозина. През 80-те години италианците произвеждат 24 бройки от популярния модел Thema. Интериорът на колата включва скъпа кожа и дърво, предлага се и спортна версия – 8,32.Като цяло Thema Limousine е с 30 см по-дълга от базовия модел, като в крайна сметка това води до дължина от 4,9 метра. Автомобилът използва мотори с обем 2,8 литра, а по-късно и 3,0-литров, като всички те са производство на Alfa Romeo. Версията Limousine е с 60% по-скъпа от стандартния модел в аналогично ниво на оборудване.Volvo 264TEМоделите на Volvo от сериите 240 и 260 са известни с големия брой модификации, но малцина си спомнят, че сред тях има и истински лимузини. Една от тях е 264 TE – съвместен проект на Volvo и Bertone. Машината е предназначена за високопоставени държавни лица, дипломати, политици и депутати от шведския парламент, но част от тези коли достигат и до народа.През периода 1976-1984 г. са произведени общо 335 лимузини от серията 264 TE (съкращението означава Top Executive). Дължината на машината е увеличена със 70 см и достига 5,6 метра. Двигателят е само един – 2,7-литров V6, който се комбинира само с една скоростна кутия – 3-степенен автомат.Skoda Superb 3000 OHVДо началато на Втората световна война компанията Skoda предлага няколко лимузини, сред които са разновидности на модела Superb, както и модела 645 Limousine. Показаната на снимките Superb 3000 OHV е един от тези примери. Оригиналният Superb се разработва в сътрудничество с фирмата Hispano-Suiza.Моделът 3000 OHV излиза през 1939 г., но заради войната от него са произведени едва 15 бройки. Приставката 3000 OHV идва заради двигателя – 3,1-литров, който позволява развиването на 125 км/ч. Дължината на автомобила е 5,2 метра, а теглото – около 2 тона.Alfa Romeo Giulietta MinistrialeВъпреки че Giulietta е достатъчно популярен модел за своето време, лимузините Ministriale са съвсем малко. Дори не е ясно дали до наши дни е оцеляла поне една бройка от тези машини. Колата е предназначена за високопоставени чиновници, като каросерията е създадена от ателието Carrozzeria Colli от Милано.Шасито на автомобила е удължено и усилено, но въпреки това Ministeriale получава скромен 1,3-литров двигател с 4 цилиндъра, развиващ 53 к.с. С него колата развива едва 130 км/ч. Заради слабото търсене лимузината се произвежда само през 1959 и 1960 г.Chevrolet Caprice Classic Brougham LS Eureka LimousineВ General Motors никога не са залагали на лимузини от марката Chevrolet, тъй като за тази цел си имат Cadillac. Все пак в края на 90-те години канадската компания Eureka произвежда малка серия такива машини на базата на модела Caprice Classic.Колата с удължена каросерия и рама е предназначена за преуспяващи бизнесмени, но не се отличава технически от стандартния Caprice. Лимузината обаче не записва успех на пазара и скоро производството е спряно.Lada 21109 „Консул”Неправилно е да се каже, че „Консул” е сериен автомобил, но все пак той се произвежда достатъчно дълго време – от 1997 до 2006 г. само по индивидуални поръчки. Разстоянието между двете оси е увеличено със 70 см, а под капака е поставен 1,5-литров двигател със 100 к.с.Сглобяването на всяка машина отнема 2 месеца от датата на поръчката. В крайна сметка клиентът получава автомобил, в чийто салон има дървени елементи, въздуховоди и минибар. Търсенето обаче е много слабо.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #6
    анонимен ( преди 6 години )
    Лада са копирали от Нисан от първата снимка, на само са се пробвали.
  • #5
    f1 ( преди 6 години )
    Ладата има и забележителен двигател с цели 100к.с.!Ниският данък! Язък , че е спряна, щях да си я поръчам:))
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Мислех си, че Ланчата е грозна, докато не видях Ладата
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    От смях може и да напълни гащите някой.Те горките ена кола не могат да направят ти за оръжия ми говориш.Дори стрелковото им оръжие е вече направо смешно.
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Но стане ли дума за оръжия си готов да напълниш гащите.
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Както винаги руснаците са достойни за присмех
fallback
Последни