fallback

Планът Peugeot-Opel: орязване на 5000 работници, 3 завода и 1 марка

Какво мислят големите в автоиндустрията за сделката на годината

Единственият път към успешното бъдеще на обединените Peugeot-Citroen и Opel-Vauxhall минава през съкращаването на поне пет хиляди работни места, затварянето на три цели завода и дори през ликвидирането на една от марките в групата, пише Лука Чифери в обстоен анализ на последствията от мегасделката в AN-Europe. За момента няма индикации коя би могла да е тази марка, но влошените резултати напоследък на DS, новообособеното луксозно поделение на французите, го прави главен заподозрян. В навечерието на сделката Таварес увери Ангела Меркел, че няма да има "големи" съкращения в OpelЦЕЛТА НА ФРАНЦУЗИТЕ, които в последните три години успяха да преструктурират собствения си бизнес и да постигнат завидна норма на печалба, сега е да повторят същото с Opel и да заменят сегашните 1.3% загуба с 2 процента печалба до 2020 и с 6% до 2026 година. За да го постигнат, ще трябва здравата да режат от производствения си капацитет и от работната си сила - две мерки, които според повечето анализатори са даже твърде закъснели. ЧИФЕРИ РАЗГОВАРЯ с много от водещите фигури в индустрията. Карлос Гон, шефът на Renault-Nissan и бивш ментор на сегашния шеф на Peugeot Карлос Таварес, признава, че консолидацията му се струва добра идея. Гон обаче предупреждава, че простото сливане между Peugeot и Opel няма да даде нужния ефект, ако двете компании не започнат интензивно да си споделят платформи и технологии - нещо, което "обикновено отнема доста време", казва Гон. Повечето колеги на Карлос Таварес смятат, че последният му ход може да бъде успешенСПОРЕД ШЕФА НА FIAT Серджо Маркионе най-притеснени от сделката трябва да са във Volkswagen, защото новата обединена компания ще им диша във врата. "Ние приемахме Peugeot и Opel за сериозни конкуренти и преди... не мисля, че нещо сериозно се е променило", контрира Матиас Мюлер, главният изпълнителен директор на VW. ИМА САМО ДВА НАЧИНА масови производители като Peugeot и Opel да увеличат печалбата си, казва шефът на Volvo Хакон Самуелсон. Единият е да реализират повече икономии от по-големия си мащаб; вторият е да увеличат цените. Но второто е трудна работа, както показаха опитите на Opel в тази посока. "Колите им са много, много добри, но те трябва да им слагат такива цени, каквито пазарът е склонен да приеме", подчертава шведът. Може ли марката DS, наскоро отделена от Citroen, да стане първата жертва на съюза Peugeot-Opel? КОЛКОТО ДО ИКОНОМИИТЕ от мащаб, с покупката на Opel производството на PSA се увеличава с над милион автомобила, така че компанията ще има повече лостове да договаря изгодни цени с доставчиците, твърди Анди Палмър, изпълнителен директор на Aston Martin (и бивш колега на Таварес от Nissan). Според Палмър сделката ще предпази новосъздадената група от евентуален "твърд" Brexit или от отслабена британска лира - като поне едно от двете е неизбежно. Британският пазар е ключов, защото на него се падат 20% от продажбите в Европа, но 30% от приходите.  

fallback
  • #4
    Голата истина ( преди 7 години )
    Да ама не!По примира на Фиат сега немското и френското правителства ще наливат едни милиарди от пусто в празно,и никакви 5000 места няма да се орежат.Ха сетете се от къде ще дойдат парите.Ами от Европата на две скорости.Вместо да пълнят гушите на нащи магистрало строители и "еко земеделци",както и да правят метро на шопетата и спирки с подово отопление на гларусите ще плащат 2 от 5те хиляди евро заплати на немските работници.Ха да ни е честито!Така е по справедливо - нали!
  • #3
    Citroen ( преди 7 години )
    Най-добре Ситроен и Ds да бъдат отделени дали под контрола на държавата или някакъв друг начин , а пежо и опел може само един фалит да им помогне !! Управлението ми се струва куца сериозно , какъв *** трябва да си , за да спреш хидравличноото окачване на Ситроен , Ц6 - няма наследник , ще видим и с Ц5 какво ще стане ...а иначе лакомеят за други марки да присвояват , а погубват най-добрата в френското автомобило производство ... На това му казвам малоумщина :X :X
  • #2
    До долния ( преди 7 години )
    На калпав ***, космите му пречат.
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    заради манипулаторите и лъжци ВАГ страда цялата автоиндустрия.с нечестни средства вурстовете завладяват пазара, другите изпадат в затруднено положение и фалират или швабите ги купуват. това е не само в автоиндустрията, а в почти всичко. ще ви дам промер с химическата ни промишленост. от един от най-големите производители се превърнахме във вносител. немската BASFизкупи заводите и в нарушение на всички подписани договори закри заводите продадени от Костав за 1 лв.във всяка област е така. жалко2
fallback
Последни