fallback

Най-легендарните спортни машини на Audi

От Auto Union Type C до знаменитото Quattro: компанията ще срещне феновете със състезателната си история

Когато стане дума за моторспорт историята на Audi, всички се сещат за рали колите от група B. Дали ще е ранният вариант на Quattro или S1 с късата база, но за мнозина и до днес това са най-впечатляващите рали автомобили. Но това далеч не е всичко и Audi има доста повече успехи от това, че е наложила задвижването 4х4 в световния рали шампионат. Тази година, за радост на феновете, Audi ще представи някои от най-интересните си състезателни автомобили на някои от най-зрелищните моторспорт събития за класически автомобили. Празникът стартира с Techno Classica в Есен, Германия, където акцентът ще е върху NSU – марката, която се обединява с Auto Union, за да се сформира днешният бранд Audi. Изложението е от 5 до 9 април, а там 50 години след дебюта си ще се появи NSU Ro80, както и спортният 1000 TTS от 1970 година. През юни и през юли експозицията на NSU ще може да се види в Инголщадт, където е ретро ралито „Дунав Класик” и на „Хайделберг Хисторик”. През септември феновете, които ще посетят Grosglokner Grand Prix, ще могат да се насладят на Auto Union Type C – един от най-бързите Гран при болиди в Европа през 30-те години и господарят на планинските състезания от онова време. Все пак говорим за едноместен болид с V16 двигател с мощност над 500 конски сили. Зад волана на Type C ще е бившият пилот от Формула 1 Ханс-Йоаким Щук, който през 90-те години се състезава за Audi в DTM. Бащата на Ханс-Йоаким – Ханс Щук, се е състезавал точно с Type C и феновете са го наричали „Краля на планините” заради силните му представяния в планинските надпревари. Type C ще се появи на „Classic Days в Castle Dyck” – германският еквивалент на Фестивала на скоростта в Гуудууд – от 4 до 6 август. А на самия Фестивал на скоростта в Гуудууд Audi ще покаже Audi Sport Quattro – автомобилът, спечелил планинското състезание в Пайкс Пийк през 1987 година с нов рекорд на трасето, като не забравяйте, че по онова време отсечката все още не е била асфалтирана. Зад волана ще е пилотът, спечелил Пайкс Пийк през 1987 – легендата Валтер Рьорл.

fallback
  • #3
    Хе хе хе ( преди 7 години )
    .... и някое заводски избушено рено/дачия за радост на селянията.
  • #2
    Xexe ( преди 7 години )
    Е в тая *** освен чалга концертчета и селения кво очакваш да имаме!
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Радост за феновете на автомобилния спорт и в частност на Ауди.За съжаление в България нямаме такива събития.
fallback
Последни