fallback

6 факта за Ferrari F40, които не знаете

Колко резервоара има тази кола и защо отворите на капака на двигателя са толкова важни

Техническите разрези на суперавтомобили от близкото минало са чудесен начин да се запознаем с устройството на тези машини, създадени във време, когато технологичният напредък се е концентрирал в поведението и динамичните характеристики, а не в безопасността.И така стигаме до артистичния технически разрез на Ferrari F40, който е дело на техническия илюстратор Дейвид Кимбъл. Излишно е да споменаваме за митичния статут на тази кола и колко фенове по света има тя. F40 е известно с безкомпромисните си инженерни решения, които сякаш остават на заден план. До сега. Това са 6 факта за автомобила от Маранело, които само истински посветените фенове знаят.Как разбираме за тях? Много просто. Повечето изображения на F40 са на цели коли, които ни дават възможност просто да се насладим на великолепния дизайн на купето. Това, което техническият разрез на Кимбъл ни дава, е поглед под външните панели. За да изпълни задачата коректно, Кимбъл се нуждаел от истинския автомобил. Той решил да заснеме серийна версия на F40 в централата на Ferrari в Маранело. Това обаче не удовлетворявало желанията на неговите клиенти, за които било изключително важно да разполагат с техническите детайли на най-ексклузивното F40, което да използват за корица на своето списание. Решението дошло от американския клон на Ferrari, който по случайност разполагал с прототип на F40 - същият, който бил изложен на автосалона в Токио през 1987 г. И така, вместо да прелети до другия край на света, Кимбъл и фотографът Лийн Нисинг се отбили до Детройт, където се намирала колата. Там, инженерите с охота се съгласили да я разглобят частично, за да може Нисинг да я заснеме от всеки възможен ъгъл, а впоследствие Кимбъл да използва снимките за своята илюстрация. И така, сега тя е пред нас. Какво научаваме от нея, което до момента бе скрито под красивото червено купе?Отворите на капака на двигателяПрототипът на снимката има общо 20 отвора – по 10 на страна, но на производствените версии на F40 отворита са двойно по-малко, а ниско долу в средата на капака има един голям общ.Отвори за охлаждане в задния калникОще една дребна разлика между прототипа и серийния модел, която може да ви убегне. Прототипът има по 5 прореза в задните си калници, докато серийния вариант има по 4. Прорезите служат за охлаждане на двигателя.Осемстенна централна гайка на колелатаДобре известно е, че всички версии на F40 имат единична централна гайка на джантите. Това, което малко хора знаят обаче е, че гайката на F40 не е нормален шестостен, а осемстен. Дейвид Кимбъл и помагащите му инженери разбрали този факт по трудния начин, като се опитали да демонтират едното колело, използвайки вложка, която не паснала на гайката. Екипът трябвало да произведе нова вложка, с която да бъде развита гайката. Любопитна подробност е, че същата гайка при прототипа е затегната със сила 2300 Нм, докато тази на серийния модел е затегната фабрично със сила 637 Нм.Горивни резервоариВсички F40-ки имат два горивни резервоара, но европейската спецификация на колата, която е използвана за изработването на този разрез, има гумени резервоари, обвити в специална негорима материя. За да се справят с по-строгите американски изисквания, италианците монтират алуминиеви резервоари в американската спецификация на колата. В интерес на истината, гумените резервоари били малко по-леки, но за сметка на това трябвало да се подменят на всеки 7 години, докато алуминиевите компоненти били вечни.Брони и габаритни светлиниЗа да изпълни американските норми за безопасност, местният вариант на F40 разполагал с различни от европейските брони. Както се вижда, те не присъстват на прототипа тук, но реално са черни и следват фугата между престилката и горния панел на купето. Отпред, черната броня се монтира в основата на носа и изглежда повече като лип спойлер. Американските брони са оборудвани с оранжеви габаритни светлини отпред и червени отзад.Усилени вратиДопълнителното усилване на вратите се е предлагало срещу доплащане в ранните версии на F40 и се среща основно в европейските версии на модела, тъй като американската спецификация така или иначе излиза по-късно. На практика става въпрос за допълнителни тръби, които осигуряват защита при страничен удар. Единственият недостатък е кошмарът на всеки собственик на Ferrari – теглото.Скицирането на лимитиран суперавтомобил, състезателна кола или дори прототип, е нещо, което Кимбъл определено може. Това F40 обаче е една от най-специалните му творби, тъй като комбинира и трите. Само 1315 такива коли са произведени от 1987 до 1992 г., като само 213 са официално построените машини за американския пазар. Това е изкусителен автомобил със състезателен произход, еволюирал от желанието на Ferrari да създаде доминираща машина в състезателната Група Б на Световния рали шампионат. Това е и първият автомобил, който минава бариерата от 200 мили в час (321 км/ч). От друга страна това е последният автомобил на Ferrari, разработен под вещото ръководство на Енцо Ферари.Снимки: David Kimble 

Тагове: ferrari f40 f40
fallback
  • #3
    д-р.Куртев ( преди 7 години )
    Една от малкото интересни статии !!
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Гугъл преводача би се справил по-добре ми се струва.Иначе статията е хубава и много интересна, но много зле преписана, преведена и изложена. Снимки и текст се различават. Дори един ученик би се справил по-добре от комедиантите.
  • #1
    Кузмов ( преди 7 години )
    Браво, поредна интересна статия в последно време! Ако и не е толкова буквално преведена, а по-добре редактирана, ще е супер!
fallback
Последни