Технологията възкръсва в новото поколение, което ще се произвежда в завод на Renault
Напук на охладнялото отношение към дизела в Европа Nissan ще възстанови дизеловия двигател в гамата на суперминито Micra, разкри шефът на компанията по планирането Филип Клайн в интервю за AM Europe. В последните години японците предлагаха Micra само с бензинови агрегати. "Има много разнообразни клиенти в В-сегмента, включително онези, които бих нарекъл "интензивни потребители". За хора като тях, които изминават големи разстояния, дизелът все още има смисъл", обясни Клайн. Според него цената на дизеловите агрегати, която непрекъснато се повишава заради растящите екологични изисквания, постепенно ще наклони везните в полза на бензина в Европа. "Ние все още вярваме, че дизелът е добро, ефективно решение, що се отнася до икономията на гориво и въглеродните емисии - особено за по-големи автомобили, карани на дълги дистанции. Въпросът е по-спорен при малките коли", признава Клайн. Предишното поколение на Micra, произвеждано в Индия и създадено най-вече с мисъл за азиатските пазари, така и не успя да постигне сериозни продажби на Стария континент. Затова Nissan промени радикално и дизайна, и мястото на производство - новата Micra ще се прави в завода на Renault във Флен, успоредно с Clio.