fallback

От бомбардировача Heinkel до най-скъпия Rolls-Royce: славната история на V12 от BMW

Дебютирал с работен обем 47 литра, днес този митичен мотор живее като хибрид в луксозна 4х4 лимузина

Първите 12-цилиндрови двигатели на BMW се появяват още преди Втората световна война. Те набират популярност в авиацията, като се използват не само в германски (Heinkel 45), но и в много други самолети, включително и руски (например Туполев ТБ3). Един от най-известните 12-цилиндрови двигатели на BMW е 47-литровият BMW VI, който след войната германците монтират за забавление върху старо шаси American LaFrance, а резултатът е прочутият огнедишащ прототип Brutus, който бе сниман в Top Gear.

Тагове: bmw 7-series v12
fallback
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Ха-ха! Да бе, само немките "премиуми" могат да са с V12 и МакФерсон окачване като от Голф или Корола. Японците никога не са страдали от комплексите на немците да се състезават кой може да направи по-голям и абсурден двигател. До скоро японците имаха джентълменско поразумение за ограничени на мощността на 280 к.с. Затова и сега баварските вурстове с "вълнуващата и атрактивна" история им се налага да купуват технологии от Тойота за да не изпаднат съвсем в технологично отношение.
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    V12 made in Japan.НЯМА такъв филм.Само истинските премиум автомобили притежават V12.
  • #2
    Хъ... ( преди 7 години )
    Този мотор има по-вълнуваща и атрактивна история от цялото Японско автомобилостроене.хахахаха
  • #1
    Italian Stallion ( преди 7 години )
    BMW V 12 izglezda brutalno , no otstapva na MercedesAMG V 12 . A za chista M 7 version pitayte herr bmw435i
fallback
Последни