IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5-те най-шантави модела на Subaru

От странния мелез между комби и пикап до клиновидното купе с дизайн на Джуджаро

5-те най-шантави модела на Subaru
Една от основните причини хората да купуват 4х4 автомобили е зимният сезон, който затруднява движението и създава куп възможности да не стигнеш до планираната си крайна дестинация. В тази връзка се сещаме за една марка, в чийто ДНК дълбоко са загнездени четирите задвижващи колела. Това е марка, чиито модели без задвижване на двата моста се броят на пръстите на половин ръка, а рали феновете я боготворят заради успехите й по трасетата. За обикновения човек тя винаги ще бъде свързвана с характерния звук на боксерния двигател. Това е японската марка Subaru, а по-долу са нейните 5 най-шантави модела от близкото минало.

5-те най-шантави модела на Subaru
 
Subaru 360 

Subaru 360 е автомобилът, с който японската компания стъпва на американския пазар през 1968. Тогава моделът се е продавал за 1297 долара, което се равнява на 8995 долара днешни пари. Това е било евтино и миниатюрно превозно средство, което буквално се е губело сред американския трафик, съставен от гигантски модели.
 
Subaru 360 е толкова малко, защото е създадено, за да отговаря на изискванията на японския kei car сегмент. Това са онези малки, икономични и достъпни автомобили, които пъплят в Япония, а собствениците им се радват на много по-ниски данъци. Моделът на Subaru е дълъг само 2997 мм, което е около 1067 мм по-малко от вечния Volkswagen Beetle. Неговият 360-кубиков двуцилиндров двигател с въздушно охлаждане е разположен в задната част на купето, но за съжаление не е осигурявал нужната мощност.
 
От материал, публикуван в Consumer Reports, става ясно, че 360 e ускорявал до 80 км/ч за 37.5 секунди. За сравнение, на Beetle са били нужни едва 14.5 секунди за изпълнението на същата задача.
 
Впечатляващо е как е изглеждал този автомобил по американските улици в края на 60-те, когато същите са били доминирани от muscle car иконите.

5-те най-шантави модела на Subaru
 
Subaru Brat

Странността на Subaru Brat се корени в изконното желание на човечеството да се избави от данъци. Монтирайки две седалки, сочещи обратно на посоката на движение, в товарното отделение на пикапа, от Subaru технически можели да обявят Brat за пътнически автомобил, което ги лишавало от удоволствието да плащат обмитяване от 25% при вноса на пикапи в Щатите.
Находчивото решение позволило на Subaru да предлага пикапа на ниска цена, което пък позволило на японците да се съревновават с компактните пикапи на Toyota и Nissan.

5-те най-шантави модела на Subaru
 
Встрани от необичайните си задни седалки, Subaru Brat има още доста чудновати черти. Например факта, че може да бъде поръчан с демонтируем покрив над пътническата кабина, което на практика го превръщало в пътнически пикап кабриолет. Достъпни били и централно разположен фар, монтиран зад емблемата, с който шофьорът можел да присветва на другите участници в движението, за да ги „помоли“ да му направят място за изпреварване.

5-те най-шантави модела на Subaru
 
Subaru XT

Години преди WRX и STI да се появят на пазара, Subaru започва да изгражда своята спортна репутация с XT. Това е първият сериозен опит на Subaru да предложи истински спортен модел в Щатите. Subaru XT излиза през 1985 г., а клиновидният силует на купето му изглежда футуристично дори 30 години по-късно. Дизайнерите на Subaru акцентирали особено върху острите черти на купето, които го карат да изглежда така, сякаш е на път да излети. Характерен е и тънкият цял стоп отзад, който поразително напомня на прореза за гледане в шлема на Робокоп.
 
Интериорът е не по-малко интересен. Воланът има L-образни лъчи, а в основата му са разположени контролерите за светлините, парното и климатика. Някои модели дори имали дигитално табло.

5-те най-шантави модела на Subaru
 
За съжаление пътното поведение на XT не отговаряло на неговия космически външен вид. Под капака бил монтиран 1.8-литров турбо боксерен двигател, който произвеждал скромните 110 к.с. По-късно японците пуснали на пазара 2.7-литров боксер, който генерирал по-достойните 145 к.с.

5-те най-шантави модела на Subaru
 
Subaru SVX

След култовото XT, Subaru атакува американския пазар с не по-малко странния модел SVX. В ерата на успешните японски спортни купета Toyota Supra и Mazda RX-7, Subaru решава да лансира върхов GT автомобил. Известният дизайнер Джорджето Джуджаро нарисувал дизайна, вдъхновявайки се от авиацията, което обяснява подмяната на острите ръбове с по-елегантни и заоблени форми.

Основен акцент в дизайна на колата е огромния стъклен „похлупак“. Така или иначе, само малка част от страничните прозорци се отваря, което със сигурност не е от най-находчивите решения на инженерите, защото човек трудно би си взел поръчката за из път от ресторанта за бързо хранене. Някои модели от серията имат двуцветен екстериор с черен покрив, който се съчетава идеално с колонките и кара горната част на купето да изглежда напълно прозрачна от някои ъгли. С няколко думи, Джуджаро е сътворил автомобил, който феновете на Subaru не са виждали до този момент, а едва ли и ще видят.
 
Под капака има 3.3-литров 6-цилиндров боксерен двигател с 230 к.с., който е съчетан с 4-степенен автоматик.

5-те най-шантави модела на Subaru
 
 
Subaru Baja

Около 15 години след като Brat е спрян от продажби, Subaru се завръща на пазара на пикапи с модела Baja, който излиза през 2003. Отново, това не е традиционен пикап. От Subaru са взели съществуващото комби Outback и са отрязали задната част на покрива му, създавайки там малко „легло“ за товарене.
 
При този модел цветът е от изключително значение и може да накара колата да изглежда доста добре. Двуцветните модели с контрастиращи пластмасови защитни елементи са абсолютно нелепи, а в комбинация с полирания ролбар на товарното отделение, всичко изглежда дяволски претрупано.
 

Иначе дизайнът е свеж и тъвкав. Специален панел между пътническата кабина и „леглото“ може да се отвори, за да се натоварят дълги предмети, а освен това, 2.5-литровия турбо боксерен двигател предлага по-добра динамика, отколкото човек очаква от кръстоска между комби и пикап. Така или иначе клиентите не остават очаровани и моделът е спрян от производство само няколко години, след като е излязъл от пазара. 

Снимки: Subaru

0 от 500