IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

6 забравени седана със задно разположен двигател

Остарялата концепция донесе на света няколко истински красиви автомобила

6 забравени седана със задно разположен двигател

Седанът е едно от най-старите и класически разбирания за автомобил. Този тип купе има два реда седалки, четири врати, отделен багажник и предно разположен двигател. Имало ги е преди 100 години, има ги и днес, което очевидно означава, че има защо. През годините обаче, както много добре знаем, компаниите решават да експериментират и да покажат нещо ново, надявайки се да успеят да наложат на пазара своето виждане за това как трябва да изглежда един автомобил.

Точно заради това, в близкото минало доста инженери са си задали въпроса: няма ли да е по-добре двигателят да е отзад, а багажникът отпред? Подобна философия не е изобщо изненадваща и най-вероятно всеки от нас може да изброи много модели със задно разположен двигател. Общото между тях обаче е, че са или спортни или имат две врати. А има ли седани със задно разположен двигател? Има. По-долу са 6-те най-интересни от тях.

6 забравени седана със задно разположен двигател

Simca 1000 

Произвежда се от 1961-а до 1978-а и има задно разположен двигател и задно предаване. Резервоарът пък е разположен зад задните седалки. Всичко това означава, че Simca 1000 има голям багажник отпред, но потресаващо разпределение на теглото - 36/65 в полза на задния мост.  В резултат на това предницата е изключително лека, а задницата има склонността да губи сцепление и да гарантира впечатляващо недозавиване при по-агресивно каране на планински отсечки.

6 забравени седана със задно разположен двигател

Tatra 603

Голям седан със задно разположен двигател, чието първо поколение съмнително прилича на тъжен циклоп. Едно време в Чехословакия само партийни функционери са имали шанса да се возят в такива. Двигателят е 2.5 V8 с въздушно охлаждане. Tatra 603 e участвала и в много състезания, сред които Рали Монте Карло, както и надпреварите за издръжливост Спа-София-Лиеж и Лиеж-София-Лиеж.

6 забравени седана със задно разположен двигател

Seat 800

По-дълга версия с четири врати на симпатичния Seat 600. Пуснат е на пазара през септември 1964-а, където се е задържал до 1967-а. Произвеждан е само в Испания и тежи около 700 кг. Сглобени са 18 200 бройки, всяка от които е разполагала с 767-кубиков двигател с мощност 29 к.с. при 4800 об/мин.


6 забравени седана със задно разположен двигател

Skoda 1000 MB

Друга красавица от бивша Чехословакия. Предлагала се е с 1.0- или 1.1-литров двигател и 4-скоростна механична трансмисия. Произведени са почти половин милион такива автомобила. Този автомобил сe счита за предшественика на Skoda Octavia. Предлагал се е и във версия с 2 врати.

6 забравени седана със задно разположен двигател

Hino Contessa

От PC серията на Hino Contessa са произведени 47 299 автомобила в началото на 60-те. Двигателят е 893-кубиков и е базиран на цилиндров блок на Renault. Максималната мощност е 35 к.с., а максималната скорост достига 110 км/ч. Впоследствие излиза PD серия, която има по-мощни двигатели и дизайн от Джовани Микелоти.

6 забравени седана със задно разположен двигател

Volkswagen AmiWagen (EA128)

В началото на 60-те на Volkswagen им хрумва да създадат голям 6-местен седан за американския пазар. Официалното име на този концепт е EA128. Шестцилиндровият задно разположен двигател бил взет директно от Porsche 911, но бил дефорсиран до 90 к.с. Най-общо казано, AmiWagen е седан, базиран на Porsche 911. Идеята била добра, но ръководството установило, че подобен модел би струвал цяло състояние, което обезмислило проекта и той останал единствено в сферата на концепциите.

 


 

 

 

 

 

0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Netcruiser ( преди 7 години )
    До doctors:Въпроса с красотата и чара, винаги е бил спорен (На вкус и цветь, товарищь нет) И аз мисля като вас, но всъщност говорим за едни сравнителнително ненадеждни автомобили, почти лишени от всякакъв комфорт и удобство (нямам предвид електронните системи) и с много по ниско КПД от автомобилите на 90-те (пика на автомобилостроенето, по мнение) при които оптимално се пресичат както нивата на безопасност, така и надеждността и достъпното сервизно обслужване
  • #9
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    "Преди 10 години имах възможността да карам Шкода 1000мб като тази на снимката, невероятен автомобил!!!"Навремето имахме такава, някъде около 80та година. При 90-100 км/ч ставаше направо неуправляема, поради леката предница. 2-3 щайги с компоти оправяха нещата :):).
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Fury ( преди 7 години )
    Ей, Аутомедия къде забравихте нашето производство - Булгаррено 8 и Булгаррено 10 (Рено 8 и 10). Ами фолксвагените 1500, 1600, костенурките - всички преди Голф 1 са със заден двигател!
  • #7
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Auto ( преди 7 години )
    Както винаги най-голямата грозотия е от ВАГ! От край време държат тази тенденция.
  • #6
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 7 години )
    Аз лично съжалявам много, че Tatra като производител на леки автомобили изчезна. Много интересна компания със сериозен принос към автоисторията. Дори без да броим машината на Ледвинка, която Порше открадна, за да направи бийтъл
  • #5
    31 rate up comment 2 rate down comment
    Аутокомедия... ( преди 7 години )
    Отново се изложихте. Шкода 100МБ почва да се произвежда през 1964- и не е предшественик на Октавия... Октавия се произвежда от 1959...А ако имате предвид предшественик на новата октавия,която се произвежда от 1996-а , то това е още по-голяма глупост понеже и двете коли имат двигател с вътрешно горене и по четири колела, но приликите свършват дотам... Абе хора, защо не ме вземете на работа ?!? Все някак ще ви сместя в графика си.
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    До Achtung ( преди 7 години )
    Да не говорим колко забавна може да бъде една такава Шкода ако умееш да караш - имам един луд приятел който преди доста години имаше 120-ка. Как се пързаляше това нещо при добро желание от негова страна. С един 1,8 мотор 100 кончета щеше да си е направо мини Порше :)
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 7 години )
    Преди 10 години имах възможността да карам Шкода 1000мб като тази на снимката, невероятен автомобил!!! Хромирани лайсни, кожен салон, пепелници на задните врати, стегнат лост на скоростите.... любов :) Интересно е, че зареждането с бензина става през отварящата се от вътре, емблема на калника, стилно и елегантно, без капачки, ключове и въртене
  • #2
    26 rate up comment 1 rate down comment
    12345 ( преди 7 години )
    Прав сте. Обяснението е в по- строгите изисквания към безопасността на автомобилите. Пред 60-те години на практика е нямало никакви изисквания, поради което дизайнерите са се ръководели единствено от собственото си въображение. Поради това никога вече няма да има толкова красиви автомобили. :-)
  • #1
    31 rate up comment 0 rate down comment
    doktors ( преди 7 години )
    Не съм ретро фен,обаче според мен старите автомобили имат страхотен чар.Дирекна връзка с пътя,по-добра видимост.Докато в новите коли сякаш си изолиран от пътя,обграден от високи странични части с малки прозорци.И колкото диоди,спойлери и др.да сложат красотата я има,но не и чара