fallback

Защо Apple ще удари на камък с автомобилите

Компанията изостава от конкурентите в ключовите технологии, но най-вече й липсва производствена култура

Най-гръмкото име в глобалния бизнес се захваща с автомобилния бранш: това е новината на седмицата. Макар че всъщност в интереса на Apple към автомобилите няма нищо ново: компанията имаше специално създадено звено за тази цел още преди три години, през тази есен се раздели с повечето от водещите имена в него и сега просто потвърджава, че ще продължи да работи по темата, но вече с други хора. И не е само Apple: към автомобилния сектор са се устремили още Google, Uber, Lyft, Sony (чрез стартъпа ZMP) и още немалко технологични гиганти.APPLE ВЕЧЕ ПРОМЕНИ СВЕТА със своите смартфони и таблети; големият въпрос е дали ще успее да направи същото и с автомобилите. Според повечето анализатори отговорът е "не". Подминаваме най-очевидната причина за този отговор: че компанията сякаш позагуби онова удивително умение да вижда гениално простите решения, откакто го няма Стив Джобс. Но главната пречка пред нашествениците от Силициевата долина ще е фактът, че автомобилният бизнес не прилича на никой друг. "Все едно Chanel да се заеме с производството на премиум вина", както отбеляза в коментар по темата LA Times. ПРОБЛЕМ №1: АВТОНОМНОТО УПРАВЛЕНИЕ. Това и електрификацията са несъмнено главните тенденции в следващите години. Но в тази област Apple силно изостава от автомобилните гиганти, някои от които (Nissan, Daimler, Volvo) работят по тази тема от десетилетие, а BMW дори създаде специален център за софтуерна развойна дейност в Чикаго.Apple е доста назад и от технологичните си конкуренти, начело с Google, чийто проект за напълно автономер автомобил вече има над милион километра пътни изпитания. Впрочем двата лагера имат и различна концепция как да се предложат на публиката тези технологии. Традиционните автопроизводители смятат, че това трябва да стане постепенно. "Не смятам, че напълно автономната кола ще дойде изведнъж. Това ще е поредица от малки стъпки", каза пред Bulgaria ON AIR главният дизайнер на Mercedes Гордън Вагенер. "Автономното управление ще идва на етапи", споделя и Жил Льо Борнье, вицепрезидентът по развойната дейност на PSA Peugeot Citroen. "Първо краката свободни - това го имаме отдавна. После ръцете свободни - също вече факт. Остават ни следващите степени: очите свободни и, накрая, умът свободен". Google натрупа много опит в автономното управление. Но компанията отдавна се отказа да произвежда сама автомобили и си търси подизпълнител от автомобилния сектор - засега без особен успех 

Тагове: tesla google apple
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    И какво отношение има Епъл към подизпълнителите и техните условия на работа. Говорим за отделна компания, която няма нищо общо с Епъл, това си е вътрешен проблем на компанията. Не съм чувал за решетки в офисите на Епъл....
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    Намразих нагризаната ябълка след статия която прочетах в сериозно издание.Ставаше въпрос за под изпълнител в Китай, и условията на работа.Решетки на прозорците, заради многото самоубийства на работниците.Ужасяващо.......
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    Рентабилност (return of investment)
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Колега, сигурно си прав. Как да го наречем, когато има 150% чиста печалба върху инвестицията, щом не е марж? Не е и надценка със сигурност :)
  • #3
    Марж vs. надценка ( преди 7 години )
    За сведение - надценка над 100% може да имам, но марж над 100% - не. Марж от 50% означава надценка от 100%, марж от 75% - надценка от 300%.
  • #2
    До Дръжки ( преди 7 години )
    За Тесла си е съвсем вярно това за липсващата производствена култура. Да правиш по 50 000 коли годишно не е като да правиш по 10 милиона. Дори при малките им все още мащаби те имат затруднения с Модел 3 и вече два пъти го отлагат във времето. Производството на автомобили гълта много пари при ниска норма на печалба, затова на технокомпаниите, които са свикнали на маржове от 30 до 150%, им се ще те да дават технологиите и после някой друг да го произвежда, като прочутите iSlaves във Фокскон :)
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Богата, но на псевдо $, придобити с борсови интриги !!!Без Джобс, нагризаната ябълка, е просто един ПопФолк!Въздух под налягане, в най скоро време балона ще гръмне !!!
fallback
Последни