IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

Второто поколение на революционния автомобил изминава 589 км с едно зареждане и е с 60% по-мощно

Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

Eдин от най-иновативните автомобили в света най-после ще се предлага и на европейския пазар - макар засега не на българския. Honda потвърди официално отдавна вървящите слухове, че ще продава и на Стария континент задвижвания с водород модел Clarity Fuel Cell. Първите бройки ще пристигнат още в края на тази година на няколко пазара в Северна Европа, включително Германия и Дания.

Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

 

Clarity Fuel Cell e фактическото второ поколение на FCX Clarity, с която японците проведоха няколкогодишни изпитания в родината си и в американския щат Калифорния.

В обновената кола блокът с горивните клетки е чувствително по-лек и с една трета по-малък - горе-долу колкото стандартен 3-литров бензинов мотор. Това позволява да се монтира под предния капак, освобождавайки място отзад за пътници и багаж. Освен това агрегатът е станал с 60 на сто по-мощен и вече развива еквивалента на 175 конски сили.

Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

 

Колата вече издържа изпитанията на американската агенция EPA, в които успя да измине с едно зареждане 366 мили (589 километра) - рекорд за машина без двигател с вътрешно горене, и с 52 мили повече от постижението на конкурента Toyota Mirai. По изчисления на ЕРА това дава среден разход, еквивалентен на 1 литър на сто при бензиновите мотори. Зареждането на резервоара с водород отнема едва 3 минути.


Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

   Блокът е вече с размерите на нормален V6 бензинов мотор

 

Горивните клетки представляват по същество миниатюрни електростанции. В тях водородът от резервоара на колата се смесва с атмосферния въздух и реакцията на водородните йони произвежда електричество, като единственият отпаден продукт е чиста (даже питейна) вода.

 Още първото поколение на Clarity издържа добре полевите изпитания и не претърпя дори един инцидент с изтичане на водород. Главната пречка пред технологията си остава твърде малкият брой зарядни станции. Затова и Honda засега ще предлага машината само на пазари, където те вече съществуват - Калифорния, евентуално Ню Йорк и няколко държави в Северна Европа. Построяването на една-единствена водородна станция може да струва до 2 милиона долара.


Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

 

Като се изключи този проблем, Clarity е сравнително достъпен автомобил. Honda засега го предлага само под наем срещу 500 долара на месец - горе-долу колкото е и лизинговата вноска за конвенционален седан с тези размери.

 

Още по темата: Колко ще струва водородната революция и опасна ли е тя - вицепрезидентът на Toyota по развойната дейност Джералд Килман пред "КОЛЕЛА" (видео):

 

 

 

0 от 500
  • #19
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    не знам какво е КПД -то , но също така едва ли някой може да каже какво е КПД-то на целия процес на производство на ток(примерно в ТЕЦ) , пренос и зареждане на батерии . Съдейки по батерията на телефона ми - при зареждане загряват и батерията и зарядното , а при разреждане батерията отново загрява , следователно има доста загуби , които се разсейват като топлина
  • #18
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Само резервоарите да не ги правят таката, че този път ще има много мъртъвци...Всъщност може и да не са толкова много, едва ли ще е пазарен хит
  • #17
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    дошо лъска бастуна докато от комедията на пуснат статията за поредната им сервизна акция, която вече другите медии пуснаха...те не могат един *** автомобил да скалъпят като хората на водород ще правятколко мъка има по света не е истина
  • #16
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ужаз
  • #15
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Е.. Сега пък и водороден маслоядец.ха ха ха ха ха пълен провал от най-извратената нация
  • #14
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Какво не и харесвате на колата?На водород,чистичко,тихичко,само дето водорода е много опасен за пренасяне и съхранение,както е писал по-долу човека.Няма мирис,няма вкус и ако изтече дори при допир със слънчева светлина става мини водородна бомба.Ей тоя проблем решат ли го ще издавят рибата.До тогава тази технология ще е само мечта за нас.
  • #13
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Rick79 ( преди 7 години )
    До Rick79, колега, сигурно си прав за КПД-то. Но тази технология дава малко повече независимост и, което е по-важно, дава решение на големия проблем на вятърната и соларната енергия - че е непостоянна и пиковете в производството й не съвпадат с пиковете в потреблението. Да я превърнеш във водород е по-ефективно и евтино, отколкото да я складираш в батерии. Четох някъде, че ако 5% от автомобилите в Германия станат на водород, цената на ВЕИ тока ще падне с 40 на сто
  • #12
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Добива на водород не е проблем. Във всяка голяма електроцентрала има електолизерна станция и се добива водород(ползва се за охлаждащ агент за генераторите).Проблема е в пренасянето и съхранението му.
  • #11
    10 rate up comment 16 rate down comment
    гледа лошо ( преди 7 години )
    Даа неясното е само на кой чучур да се наредим за водородя..и колко чини окъта?.Алоууу изтрештелите лигени..Ква технология кви водороди бре..Айде като раздадат лицензите за водородни станции из еуропата тогава се вталясвайте.до тогава това е лиген без двигател :)че и грозен.
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До Rick79 ( преди 7 години )
    Интересно какво е КПД на целия процес и не е ли по-смислено тока да се зарежда директно в колата