Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

10-те най-големи грешки при шофирането

Какво не бива да правим, докато сме зад волана

10-те най-големи грешки при шофирането

Всички сме наясно колко е важно да се сменя редовно маслото, ремъците или износените гуми на автомобила. За да ни служи вярно той, трябва да го поддържаме. Има обаче редица действия, които съзнателно или несъзнателно повечето шофьори правят ежедневно и с това увреждат своята машина. Резултатите от тях могат да доведат до сериозни ремонти. Ето 10-те най-често срещани грешки на хората зад волана.

Оставяне на ръката върху лоста за скорости

10-те най-големи грешки при шофирането
Ако не сте водач, който обича да сменя често предавките, няма никаква причина ръката ви да стои върху лоста за скорости. Тя осигурява единствено по-голяма тежест върху втулките и синхронизаторите на трансмисията, като ги износва допълнително. Затова веднага след като смените предавките, поставяйте ръката си на волана.

Неизползване на ръчната спирачка
10-те най-големи грешки при шофирането
Пренебрежителното отношение към ръчната спирачка води до това, че цялата тежест на автомобила в спряло състояние е върху заключващия механизъм на скоростната кутия. А той е едно малко парче метал в трансмисията. С времето този елемент се износва и в един момент излиза от строя. Затова използвайте ръчната спирачка при всяка възможост. Не е толкова сложно.

Превозване на излишен товар

Колкото по-лек е един автомобил, толкова по-добре за него. Това не означава, че трябва да изхвърлите шумоизолацията и задните седалки, но пък е добре да премахнете всяка излишна тежест от него. Всеки допълнителен килограм влияе на разхода на гориво и на управляемостта, а също така натоварва излишно окачването и спирачките. Затова е добре в автомобила да има само предмети, които наистина са необходими.

Поддържане на малко гориво в резервоара

10-те най-големи грешки при шофирането
Вярно е, че един цял резервоар бензин си е сериозна сума за мнозина и голяма част от водачите предпочитат да сипват по 10-ина литра. Това обаче в крайна сметка води до скъпоструващ ремонт. Съвременните горивни помпи се охлаждат от заливане с течност и по-малкото количество гориво довежда до бързото им прегравяне и износване. Пълен поне на ¼ резервоар ще предотврати това.

Рязко ускоряване и спиране

Тук нещата са елементарни – да даваш газ е забавно, но се увеличава разходът на гориво. Внезапното спиране понякога е необходимимо, но то износва накладките и дисковете. Затова гледайте внимателно напред и се опитвайте да предугаждате ситуациите на пътя от рано. Това е най-добрата стратегия.

Форсиране на незагрят двигател

Не е лошо да оставите студеният двигател да работоти на празни обороти няколко минути. Това му помага да загрее, което съответно подобрява рециркулацията на маслото. Често обаче шофьорът се изкушава да подава газ, като се надява така да вдигне температурата по-бързо. Звукът, издаван от мотора, може да ви харесва, но резките промени в температурата увреждат неговите части. Вашият двигател ще работи по-добре, ако му дадете шанс сам да загрее до необходимата температура.

Непрекъснато натискане на съединителя
10-те най-големи грешки при шофирането
Седите на светофар и докато чакате да светне зелено, държите натиснат съединителя, тъй като искате да потеглите по-бързо. Само че това уврежда скоростната кутия и най-вече самия съединител, тъй като дисковете му се търкат в един друг, а жилото се износва по-бързо. Това в един момент може да доведе до отказ на цялата система.

Превключване от задна на първа в движение

10-те най-големи грешки при шофирането
Когато се опитвате да паркирате, обикновено се налага да правите няколко маневри. Често се случва при движение назад, да се наложи да включите първа скорост, докато автомобилът е още в движение. Това е адски вреден навик, от който бързо трябва да се отървете. Подобни действия натоврват трансмисията и съответно я увреждат. Затова сменяйте предавката – от първа на задна или обратното, едва когато се убедите, че колата е напълно спряла.

Използване на спирачките при спускане

Ако ви се струва, че спускането по голям наклон е опасно, непрекъснато държите крака си върху спирачката, за да можете да спрете във всеки един момент. Това натоварва спирачата система, като износва дисковете и накладките. Далеч по-удачно е да превключите на по-ниска предавка и така двигателят ще подпомогне спирането. Това е далеч по-ефективно от непрекъснатото натискане на спирачката.

Игнориране на индикаторите
10-те най-големи грешки при шофирането
Мнозина игнорират някои звуци като скърцане, тропане и други, които издава автомобилът им. Те обаче често показват, че има някакъв проблем. В редица случаи на таблото светва някоя от лампите, което вече е повод за притеснение. В такъв случай не се колебайте, а се обърнете към сервиз, където ще установят дали действително има проблем. И ако такъв съществува, ще го оттстранят.
10-те най-големи грешки при шофирането
Факт е, че особено шофьорите с по-голям стаж трудно могат да се избавят от вредните навици, но независимо от това колко време прекарвате зад волана, във ваш интерес е да се грижите за автомобила, за да не харчите пари за ремонт. Затова, ако сте познали някой от своите навици в описаните по-горе, помислете, че можете да спестите пари, като го премахнете. Това всъщност е най-добрата мотивация в случая.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Deep ZonE ( преди 2 години )
    Вече започвам да съжалявам, че прочетох част от коментарите. Някои от Вас или са супер глупави шофьори, или си нямате и наидея какво и защо пише в статията. По-добре не коментирайте, отколкото да пишете глупости!
  • #29
    2 rate up comment 7 rate down comment
    bat vasko ( преди 2 години )
    Единствено не съм съгласен с "Използване на спирачките при спускане". Те са затова - за спиране. Използването само на двигателя за спиране е едно от най-тъпите неща, които може да правите с колата си. Смяната на дискове и накладки е значително по-евтина от ремонт на двигателя.
  • #28
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Мококо ( преди 2 години )
    За лоста правилно-ръката не трябва да е отпусната на него. Който е отварял скоростна кутия му е ясно защо-докато има натиск на избирача- то той бута вилката а оттам тя бута и зъбните колела- да ама те вече са зацепени и няма накъде-съответно износването е много по-голямо.С натиснат съединител на светофар-диафрагмата се натовара ненужно и се отпуска преждевременно.От първа на задна е проблем-не от задна на първа,чака се да спре да се върти диференциала и тогава се избира задна-елементарни неща..
  • #27
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълни тъпотии!!! Валидно за коли отпреди 20г. Това с жилото на съединителя ме разсмя жестоко или търкането на дискове при натиснат *** на съединителя!!! За останалите едва ли има какво да се каже... Някоя лелка, чула недочула го е написала това нещо
  • #26
    14 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    ти патиш тежко всеки ден, но още не си го осъзнал.
  • #25
    1 rate up comment 13 rate down comment
    е46 ( преди 2 години )
    Много съм преживял в тоя живот много приятели съм погребал у пандиза съм лежал аз знам кога ше патя и кога не.
  • #24
    1 rate up comment 9 rate down comment
    e46 ( преди 2 години )
    По кротичко мойто момче
  • #23
    3 rate up comment 10 rate down comment
    RRE435i ( преди 2 години )
    Az ne sam kazal 4e triabva da gi tarpi6 ako ti izdi6at v liceto,a ti kazvam da proiaviava6 pove4e tolerantnost 6toto 6te si izpati6.A na4ina po koito pi6e6 ne6to mai mi se sopva6,koeto ve4e e problem.Az ne sam ti niakakav socialno slab toyotadjia 4e da ti tarpia tona.Vnimavai s klavi6ite sledva6tia pat
  • #22
    2 rate up comment 14 rate down comment
    e46 ( преди 2 години )
    И RRE ше ти кажа повече такива коментари и оценки да не ми правиш щото аз си знам работата.Тия каротиди си ги приказвай там у болницата.Ти не знам какво ще правиш ако некой ти диша у лицето.Ше седиш ли? Взимам ги за трима! И приятелите съм им казал - Имаш проблем с някой? Звънкаш идвам и оправям проблема.Така че повече такива изказвания за мене да не си направил разбра ли?
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    187 ( преди 2 години )
    и те ли са същите комплексари?