Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката

Началото на легендарната италианска компания е поставено точно преди 70 години

Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката

Точно преди 70 години е поставено началото на едно от най-легендарните имена в историята на автомобила - а също и на най-влиятелната марка в света понастоящем според последната класация на Brand Finance.

През октомври 1946 Енцо Ферари и инженерът Джоакино Коломбо започват работа по първата кола на новооснованата компания Ferrari. Енцо е правил автомобил и преди това, през 1940, само че с емблемата на Auto Avio Costruzioni. Затова именно 125S, създадено от него и Коломбо, е прието за първото Ferrari в историята. То има 1.5-литров V12 мотор с мощност 118 конски сили.

Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката

Възстановка на Ferrari 125S. Колата е произведена само в две бройки, като и двете после са разглобени и използвани като основа за следващи модели.

Машината дебютира на 11 май 1947, когато Франко Кортезе я изкарва на пистата в Пиаченца. Това първо участие е, както казва самият Енцо Ферари, "обещаващ провал" - Кортезе води в надпреварата, но отпада заради повредена горивна помпа. В следващите 13 старта обаче 125S печели шест победи и така започва легендата.

В чест на юбилея решихме да ви припомним десетте най-скъпо продадени автомобила Ferrari до момента.Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 365 GTS / 4 Daytona Spider от 1971 г., продадено за 2.64 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT Competizione Alloy Berlinetta от 1959 г., продадено за 8.525 млн. долара
Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT LWB California Spider by Scaglietii от 1958 г., продадено за 8.8 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT 14-Louver Berlinetta от 1957 г., продадено за 9.46 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione "Tour de France" by Scaglietti от 1956 г., продадено за 13.2 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Speciale от 1962 г., продадено за 16.5 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT SWB California Spider от 1961 г., продадено за 16.83 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 LM by Scaglietti от 1964 г., продадено за 17.6 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 275 GTB / C Speciale by Scaglietti от 1964 г., продадено за 26.4 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GTO Berlinetta от 1962 г., продадено за 38.1 млн. долара през 2012 г. Купувач бе американският телекомуникационен магнат Крейг Маккоу. Това е не само най-скъпото Ferrari, но и най-скъпият автомобил въобще. За същите пари можете да си купите чисто нов Boeing 737-100, и ще ви останат няколко милиона ресто.
 

Тагове: ferrari ferrari 250 gto
0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Доста безмислени и грозни автомобили.Не бих дал за тия бараки повече от 5-10 хиляди.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 2 години )
    Моля да бъда извинен, ама за тия пари ще си взема Миура, безумно количество класически ролс-ройси и хеликоптер. Който иска, да ги дава за 1 (eдно) от посочените ферарита, както е казал класикът "имал си бол пари - платил си". :)
  • #17
    2 rate up comment 9 rate down comment
    смешко смешен! ( преди 2 години )
    С тази разлика,че последните "класики" на Ферари са от преди 50 г.,докато Порше ги прави днес!
  • #16
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Tова са класики, а не, като онова Троше с изъклените, като настъпана жаба фарове и пенсионерска визия!
  • #15
    17 rate up comment 2 rate down comment
    до е46 ( преди 2 години )
    Човече смешен си!Спри да се излагаш! Никоя от тези коли горе няма да се предлага от познат на познат, още по малко на "крупен" български бизнесмен с 20 годишно Ауди. Всичко това се продава по търгове от акционни къщи които чалга ушите ти не са и чували. Потърси специализирана помощ! Поне няколко психолога и психиатри ще имат година работа по теб!
  • #14
    3 rate up comment 18 rate down comment
    е46 ( преди 2 години )
    А S8цата е наистина превъзходен автомобил.Бие по всички показатели повечето ваши таратайки.Дори да закупя някой спортен автомобил пак бих карал S8 като личен автомобил.И за тия дето питат що не карам нова S8ца ми просто повече ме хефи как изглежда старата.Това е все едно да питате хората що караш Gкласа с визия на 30 години като има нови мерцедеси.В моите кръгове парите не са определящи.
  • #13
    4 rate up comment 18 rate down comment
    е46 ( преди 2 години )
    Братлета това че вие мислите как да си купите хляб днеска не значи че няма богати хора.Имам наистина сериозен бизнес това че не карам някоя супер кола ами ауди S8 от 97 не значи нищо.Просто аз си влагам парите в имоти и къщи защото те не губят стойността.Пари имам много и най сериозни обмислям да взема някоя супер кола в скоро време.А вие си таркаляйте японските кошници.
  • #12
    11 rate up comment 2 rate down comment
    до е46 ( преди 2 години )
    Друго си е S8 oт 96-та а? :D Сега разбирам аз, класик си ти затова си взел стара S8, а не последната.... ясно!
  • #11
    0 rate up comment 9 rate down comment
    1 ( преди 2 години )
    Ей голям смешко си ти
  • #10
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    е46, подозирахте, но се възхищавам на смелостта ти да ни споделиш за твоя приятел. Уважавам такива като теб, колкото повече ви има, толкова повече жени остават за мен !!!