
Настоящият Fiat Uno представлява опростен и компактен хечбек, който се предлага на начална цена от 12 000 долара само за пазарите в Латинска Америка и се произвежда в бразилския завод на италианската компания. Моделът се представя много добре, като през миналата година в Бразилия от него бяха продадени над 80 000 бройки.
Извън континента обаче Uno е почти неизвестен, но въпреки това ръководството на Fiat реши именно при него да дебютира новото семейство двигатели Firefly, които ще се появят и при голяма част от автомобилите на концерна Fiat-Chrysler. Моторите ще заменят досегашните Fire, които се произвеждат още от 1985 г.
Новите агрегати са проектирани на модулен принцип, като разполагат с алуминиев блок на цилиндрите. Първата серия от тях е предназначена именно за развиващите се пазари и затова ползва стара технологии – стандартна системи за впръскване на горивото, 2 клапана на цилиндър и обикновено турбо.
Два от новите двигатели ще дебютират именно при бразилското Uno. Това са 1,0-литров мотор с 3 цилиндъра, развиващ 72 к.с. (77 к.с. при използване на много популярния в страната еталон), и 1,3-литров с 4 цилиндъра и 101 к.с. (109 к.с. на етанол). Агрегатите отговарят на стандарта Евро-6, като по-големият има система „старт-стоп”. Двата мотора се съчетават с 5-степенна механична скоростна кутия или с автомат Dualogic със същия брой предавки.
През 2018 г. новото семейство Firefly ще стъпи и на пазара в Европа, като ще бъде поставено на новото поколение на моделите Fiat 500 и Panda. За Стария континент обаче моторите ще бъдат модернизирани значително, твърдят от компанията.
Снимки: Fiat