IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi превръща окачването в мини-електростанция

Компанията разработва нова технология за амортисьори

Audi превръща окачването в мини-електростанция

Audi е патентовала нова система, която трябва да стане поредната стъпка към развитието на технологията за получаване на енергия "от нищо". Тя се казва eROT и създава електричество от възвратно-постъпателните движения на някои от елементите на окачването.
Audi превръща окачването в мини-електростанция
Инженерите от Инголщат смятат да се възползват от работата на компонентите от окачването, която представлява постоянно движение нагоре и надолу. Затова те предлагат да се поставят допълнителни компоненти, които с помощта на много компактен генератор да превръщат това движение в електричество. В Audi наричат тези компоненти "електромеханични роторни амортисьори".

"Всеки подскок от неравност създава кинетична енергия, а сегашните амортисьори я поглъщат и отделят топлина. Именно от това смятаме да се възползваме - заяви шефът на изследователския департамент на компанията от Инголщат Щефан Книрч. - Така, колкото по неравен е един път, толкова повече електричество ще се създава. По нашите изчисления неговата мощност може да надхвърли 600 вата. Събраното електричество ще се съхранява в акумулаторите и може да се използва както за захранване на електромоторите при хибридите, така и за подпомагане на електрическите системи при обикновените автомобили."

Енергията може да бъде използвана и за захранването на адаптивното окачване, което се предлага при някои модели.

Технологията на Audi бе анонсирана лично от Улрих Хакенберг преди около 2 години. В момента eROT все още се намира в стадий на разработка и от нея е готов само един прототип. Затова и във Audi не се наемат да посочат кога тя ще може да бъде внедрена в автомобилите.

Снимка: Audi

Тагове: erot
0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Епа те ( преди 7 години )
    за икономия 100-150 милилитра гориво на 100км не си заслужава
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    za sredno 300-400Wh na 100km mai ne si zaslujava dopalnitelnata cena, tegloto i poddrajkata
  • #10
    10 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 7 години )
    Е те това е само за нашите ширини. Взимаш такова ауди, само го засилваш по Бойковите магистрали и като стигнеш то само си генерира енергия и върви, че дори може да продаваш ел. енергия като стигнеш толкова много ще изгенерира.
  • #9
    12 rate up comment 10 rate down comment
    RRE S3 ( преди 7 години )
    Audi:napredak 4rez tehnikata.Edin pat Audi zavinagi Audi
  • #8
    15 rate up comment 12 rate down comment
    WRX ( преди 7 години )
    В Инглощад имало инженери , че даже и патентовали разни неща ... ха ха ха ...Чудя се кога ли ще произведат първият си автомобил ... :D
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Този ( преди 7 години )
    Първо браво. Аз си мислех, че може да са от полза тия неща, но след като максималната мощност е 600W, вероятно при много лош път, май не си заслужава инвестицията, усложненията и добавеното тегло.Преди ми беше интересно каква полза може да има от регенериращите електромагнитните амортисьори, но от тук разбирам че енергията на 100км е нищожна при сравнително читав път. При хубав извънградски път може да се окаже че автомобила хаби повече енергия заради добавеното тегло, отколкото регенерира.
  • #6
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Striker ( преди 7 години )
    Може би Хауди е по-добре да се напънат и да направят първо един наистина добър автомобил най-накрая и чак тогава да ги мислят тея джаджи...:) Да спрат да гонят БМВ и Бенц, и да се правят на Примиъм(а не са) и да си намерят собствена ниша.
  • #5
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Lubzy ( преди 7 години )
    Велики сме ние Българите!хората още са на фаза прототип а ние вече сме построили пътищата за такъв автомобил. Евала!!!
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 7 години )
    Интересно дали са правени сравнения каква е ефективността спрямо brake by wire. Или пък дали 2-те могат да се комбинират?
  • #3
    11 rate up comment 7 rate down comment
    $ ( преди 7 години )
    То по тази логика - каква е ползата от електромобилите, като с тези батерии стават безумно тежки и скъпи?!