IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигателят на колата - да го чакаме да загрее или не?

Ако автомобилът е с инжекцион, не е необходимо да чакате (Видео)

Двигателят на колата - да го чакаме да загрее или не?

"Двигателят на колата трябва да загрее преди потегляне". Вероятно всеки шофьор е чувал този съвет. Има ли наистина такава необходимост разкрива видео на инженера Джейсън Фенски от EngineeringExplained.
Двигателят на колата - да го чакаме да загрее или не?
Снимка: YouTube / EngineeringExplained

Както Фенски обяснява, изчакване за загряването на двигателя е необходимо само при колите с карбуратор, т.е. при тези, които са произведени преди повече от 15-20 години.

При автомобилите с инжекцион такова изчакване не е необходимо. Модерните системи за впръскване дозират в различно съотношение сместа между гориво и въздух при различна температура на въздуха. Така горивната смес е винаги в оптимално съотношение, което позволява на мотора да работи плавно веднага след стартирането му.

Системата за впръскване обаче не е панацея за студения двигател. Когато температурата навън е ниска, системата за впръскване дозира по-богата горивна смес. В този случай се използва повече гориво, което отмива част от моторното масло в цилиндрите. Така се намалява смазването на триещите се части, което води до по-бързо им износване. Освен това моторното масло се сгъстява при ниски температури, което се отразява негативно на смазочните му качества. Минералните масла губят качествата си при минус 20 - 25 градуса, а новите синтетични - при минус 45 - 55 градуса.

Именно затова Джейсън Фенски препоръчва да изчакате двигателя около 15 - 30 секунди. След това е добре да потеглите, тъй като така всички течности в мотора ще загреят по-бързо, позволявайки работа в оптимален режим. Важно е обаче да не развивате високи обороти преди достигане на оптималната работна температура, тъй като студеното масло (загрява по-бавно от охладителната течност) няма да смазва добре компонентите.

Времето за достигане на работна температура е пряко свързано с температурата на въздуха - колкото по-студено е навън, толкова по-бавно моторът ще загрее. В най-мразовитите зимни дни може да се наложи да изчакате 1-2 минути преди потегляне. Ако пък температурите са летни, не е необходимо изчакване.

 

0 от 500
  • #1
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    То проблема не е в това до колко ще е впръсква гориво. А в сама износо устойчивост защото при -20 двигателя се е свил и хлабините са минимални, а триенето огромно. Студения стар най-много износва двигателя, а и по състезания от висок клас се едно не ги брамчат по сумати и време на място. Затова има и термина оптимална работна температура