IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Двигателят на колата - да го чакаме да загрее или не?

Ако автомобилът е с инжекцион, не е необходимо да чакате (Видео)

Двигателят на колата - да го чакаме да загрее или не?

"Двигателят на колата трябва да загрее преди потегляне". Вероятно всеки шофьор е чувал този съвет. Има ли наистина такава необходимост разкрива видео на инженера Джейсън Фенски от EngineeringExplained.
Двигателят на колата - да го чакаме да загрее или не?
Снимка: YouTube / EngineeringExplained

Както Фенски обяснява, изчакване за загряването на двигателя е необходимо само при колите с карбуратор, т.е. при тези, които са произведени преди повече от 15-20 години.

При автомобилите с инжекцион такова изчакване не е необходимо. Модерните системи за впръскване дозират в различно съотношение сместа между гориво и въздух при различна температура на въздуха. Така горивната смес е винаги в оптимално съотношение, което позволява на мотора да работи плавно веднага след стартирането му.

Системата за впръскване обаче не е панацея за студения двигател. Когато температурата навън е ниска, системата за впръскване дозира по-богата горивна смес. В този случай се използва повече гориво, което отмива част от моторното масло в цилиндрите. Така се намалява смазването на триещите се части, което води до по-бързо им износване. Освен това моторното масло се сгъстява при ниски температури, което се отразява негативно на смазочните му качества. Минералните масла губят качествата си при минус 20 - 25 градуса, а новите синтетични - при минус 45 - 55 градуса.

Именно затова Джейсън Фенски препоръчва да изчакате двигателя около 15 - 30 секунди. След това е добре да потеглите, тъй като така всички течности в мотора ще загреят по-бързо, позволявайки работа в оптимален режим. Важно е обаче да не развивате високи обороти преди достигане на оптималната работна температура, тъй като студеното масло (загрява по-бавно от охладителната течност) няма да смазва добре компонентите.

Времето за достигане на работна температура е пряко свързано с температурата на въздуха - колкото по-студено е навън, толкова по-бавно моторът ще загрее. В най-мразовитите зимни дни може да се наложи да изчакате 1-2 минути преди потегляне. Ако пък температурите са летни, не е необходимо изчакване.

 

0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 3 rate down comment
    валентин ( преди 2 години )
    имам шевролет круз газ бензин 2011г 141кон появи се проблем с паленето въртиш ключа и де чува някакво виене но не върти стартера караха на стенд нищо му няма и всичко си му е наред Някой знае ли от какво е този шум
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Луд ( преди 2 години )
    Влизаш в колата и подаваш кикдаун и палиш с колко може повече газ.
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Видял и препатил ( преди 2 години )
    Без да съм прочел статията ви казвам по въпроса опит споделян от стотици майстори, с които съм говорил. Ако си обичате колите и ви е грижа за двигателя се прави следното: Палиш, тръгваш веднага, не е нужно да чакаш, но докато загрява в движения я караш възможно с по-ниска скорост на възможно най-висока предавка според скоростта.
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Бс ( преди 2 години )
    Сега карам Мерцедес W123 2.4D 1983г.Миналата зима при -15-20С нямаше никакъв проблем със запалването.Но определено го оставях 2-3 мин да поработи на място и чак тогава тръгвах.Преди това съм имал 2 нови Пежа,от магазина.Едното беще дизел 1,6-110 кс.С него съм имал проблем през зимата при -20С,въртя по 7-8 пъти,докато Мерджана на четвърт пали да го ********и таралясника:)
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Не само маслото на мотора е важно масло има в скоростна кутия диференциал .Стопли мотора напъвай и няма да караш дълго.Ама всеки си знае.Топлете и напъване.
  • #26
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Знам го разбира се, само споделям че след 3-4 мин работа на място ТДИ-то ми работи много меко като тръгна и то осезателно по меко ако не съм го изчакал посочените минути. А иначе дизел да загрее на място няма шанс!
  • #25
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Нафтовата ти печка, ако ще цял ден да работи на място е все тая. Дизелите на място НЕ ЗАГРЯВАТ!!! Дизелджия си, а не го знаеш това. Много странно. Така, че дизела се пали и се тръгва, за да загрее по-бързо.
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Предполагам че и за дизелите важи същото, щото и там компютъра определя вида на горивната смес според това дали е загрял илине двигателя. Но пък съм забелязал на ТДИ-то на Бората ми от 1999 г. най добре работи след 3-4 мин работа на място лятно време и 7-8 мин зимата. А сега новата ми Шевролет Круз не смея да го чакам толкова за да не се задръства DPF-а, някъде около 10-15 сек. лятото. Но виждам, че и за двигателя е по добре, а си мислех че така го прецаквам като не го изчаквам 3 мин
  • #23
    13 rate up comment 4 rate down comment
    до:Ехх, правеха здра ( преди 3 години )
    Приуса ми е на 120 000 км навъртяни от мен. Взех го нов на 3 км. и до сега тази кола има единствено сменени 2 лампи и консумативи. Нищо друго не е пипано. Голяма „царевична пръчка“ е нали!
  • #22
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Колко време да оставя Приуса на място да „загрява“, като двигателя не се включва? Климатроника ми започва да *** топло веднага, защото се захранва от батерията. На ток е. Мааслото с което карам и което е препоръчително е 0w20. Какво ще кажат форумните специалисти за това масълце? Добре ли е в жегите и вода ли е? :))) На 15 000 км се сменя и колкото е налято в двигателя, толкова се източва от него. Почти не променя цвета си. Направо грях да го хвърлям, но какво да се прави...