IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Touran/Фолксваген Туран

+Възможности за вариации на вътрешното пространство, достатъчно място в купето, балансирано шаси, висок стандарт за сигурност, добър комфорт-Шумен дизел, жадни бензинови мотори, слабо парно

VW Touran/Фолксваген Туран
История на модела

1/03 Представяне на модела. Мотори: 1.6 FSI с 115 к.с., 1.9 TDI с 100 к.с. и 2.0 TDI с 136 к.с., всичките с шестстепенна ръчна скоростна кутия
9/03 1.6 литров мотор с 102 к.с.
10/03 2.0 литров FSI с 150 к.с., DSG скоростни кутии за двете TDI версии
6/04 1.9 TDI с 105 к.с., 2.0 TDI с 140 к.с.
11/04 Допълнителен 1.9 TDI мотор с 90 к.с.
2/05 2.0 FSI вече и с DSG скоростна кутия
2/06 Нов 1.4 литров TSI със 140 к.с. и 2.0 литров TDI с 170 к.с.
7/06 Представяне на версия на газ (LPG): 2.0 Ecofuel с109 к.с.
11/06 Фейслифт 



Минивановете от Волфсбург се радват на достатъчно внимание от страна на клиентите и това е причина за високите им цени на пазара втора ръка. Добре обмисленият автомобил не страда от сериозни грешки и бързо се превърна в лидер на пазара в Германия. Това е голям феномен при Фолксваген. Дори марката да влезне последна в даден пазарен сегмент, веднага се превръща в пазарен лидер. Така стана и Туран, който детронира Опел Зафира при 7-местните ванове още с появяването си на пазара в Германия.
Touran се предлага с еднакъв брой бензинови и дизелови мотори, както и във версия на газ. Най-непрепоръчителен изглежда 1.6 литровият FSI, който е значително по-скъп от базовия 1.6 литров двигател, но за сметка на това не е чак толкова икономичен, а и трябва да му се налива Супер Плюс бензин/А98.
От четирите TDI-та 1.9 литровият с 105 коня е най-хармоничен. Той се предлага с филтър за твърдите частици чак от края на 2004 година. По-мощните турбодизели нервират в ежедневната употреба с по-високо ниво на шум и недостатъчно добър баланс на въртящ момент в цялата скала на оборотомера. По-слабият дизел пък изпитва известни трудности с тежката 1.6 тона каросерия на Touran. Идеалният баланс при моторите беше постигнат едва в началото на 2006 година с представянето на 1.4 TSI. С помощта на турбина, комбинирана с механично задвижван компресор, от този двигател са изстискани 140 коня (в Golf даже 170 к.с.) и още по-важно: 220 Nm максимален въртящ момент. Към него се монтира, както и при дизелите, DSG скоростната кутия, която комбинира икономичността на механичните скорости с комфорта на автоматика.
Най-големи комплименти заслужава поведението на пътя на Touran. Окачването е много ефективно, а автомобилът стои на пътя достатъчно твърдо, за да не се клати и да е стабилен, дори когато е препълнен. 



По отношение на комфорта – пет пасажери могат да пътуват спокойно в Touran. Седалките отзад са единични и могат да се плъзгат напред и назад. Шестата и седмата седалки, които по образеца на Опел Зафира потъват в пода на автомобила, се поръчват само срещу доплащане. Отпред човек се чувства като в Golf, пред почти идентичното арматурно табло, със същия волан в ръцете, отпуснат на твърдите, добре контурирани седалки, само че малко по-високо. Удобни са и многобройните отделения за поставяне на различни предмети.
Що се отнася до сигурността електронната система за стабилност (ESP) е серийна, към това са прибавени до девет еърбега и отлична устойчивост на каросерията при евентуален удар. Най-лошо по отношение на разходите е покупната цена, сервизните разходи са облекчени от големите интервали на обслужване. Към разходите трябва да се предвиди и смяната на ангренажния ремък (в зависимост от вида на двигателя при 90 000 или 120 000 км).
TDI агрегатите си заслужават дори и при по-ниски нива на изминати километри годишно, но трябва да се има предвид, че склонността им към дефекти е относително по-висока, отколкото при бензиновите. Цената на филтъра за твърдите частици е 650-750 евро.

Най-често срещани повреди

Проблеми с дизеловите мотори, дефектиращо турбо, разбити капачки за наливане на маслото, висок разход на масло, смущения в мениджмънта на мотора, не добре уплътнена система на инжекциона. Течове в охладителната система и дефектиращо електроподгряване при дизела също предизвикват главоболия. Обратни повиквания в сервизите на компанията през юли 2003, заради вентилатора и през декември 2004, заради не добро закрепване на една от помпите при дизеловите версии. 

Ако имате опит с VW Touran, коментирайте съдържанието на публикацията!
0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Zoya ( преди 12 години )
    Карам от 2008 Туран 1.6 версията, която е eco fuel (метан) Това е прекрасен автомобил и не бих го заменила за никакъв друг. Икономичен, здрав, и комфортен. На 150 000 км. съм му направила за 3 години и никога никакви проблеми. Стандартното сервизиране, малко повече масло гори и като недостатък отчитам това, че е нисък и вече заварявах гърне, но това че е нисък се дължи на метановите ботилки, които са отдолу. Като цяло перфектна кола.
  • #14
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Nutron ( преди 13 години )
    Карам Туран 1.4TSI от 3 години, 84х.кмДосега са ремонтирани:Подменен CD ChangerСкоростна кутияОкачвачи спирачни автоматиТези по гаранция След гаранция:Ремонт двигател със смяна на агренажна верига и обтегачи, аварирал на пътя, системен дефект на моделаАварирал на пътя турбокомпресорНямам думи...немско качество..
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    stefan ( преди 13 години )
    имам Тоуран 1.6 FSI бензин и го карам от 2 месеца.Аз си го взех с косурите и сега си ги оправям.Например:ревизия на скоростите и съответно смяна на лагерите,по край това смених и съединителя,а сега ми предстои и нещо много неприятно и предполагам и доста скъпо а то е блока за управление на вентилаторите.От време на време става объркване при включване на климатроника и светва чекинга.Ако някой може да помогне моля да го направи.Грешката е Р1660.Иначе автомобила е прекрасен, не се двуомете.
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    pesho ( преди 14 години )
    kolega ,filtara se namira pod jabkata.ako go smeniash si sloji MAHLE s aktiven vaglen.cenata e okolo 25 lv bez DDSE
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    иванов ( преди 15 години )
    много е добър.шумът е като комън реил от същия клас.относно разхода на масло, проблем с турбината и други мога да препоръчам да присъствате когато ви сменят маслото и филтрите.аз ползвам виф масла 0w30 или 5w30 за тди, карам 20 000км и не доливам по-вече от 0,5 л.за по-кофортно возене гуми 205/60/15.перфектна динамика и гъвкав двигател,по бързо разгръща мощноста от комън рейла и от там идва икономичноста при нормално управление.важно-сравненията между произведени автомобили до 2005год.
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    fency ( преди 15 години )
    kolata e neverojatno fynkcionalna,mnogo stabilna i ikonomichna.imam takav 140 k.s. i za 4 godini my navartjah 110000 km.razhoda na maslo si go davat po knigka,ne e priatno,no ne e nai strashnoto neshto.smenjal sam manshoni,,kareta, tamponi...za kasmet vinagi garancionno.kato cjalo podragkata my e lesna ne stryva mnogo.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    erol ( преди 15 години )
    strahoten semeen ovtomobil karam ot edna godina touran 2.0 tdi dsg edinsvenia nedostatak e ot smiana na maslo do sledva6ta mi izgori litar maslo ina4e e strahoten
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Dimucio ( преди 15 години )
    Veche 4 meseca karam takaw awtomobil - 2.0 tdI 174hp, wsichki extri, CROSS - dori parkira sam bez da dokoswash wolana. Sistemata do sega ne mi e zgreshila nito wednaj a parkira perfektno do bordiura.Kakto i da e towa e zabawnata chast. Okachwaneto e po twardo i se usesta. No kolata sedi po stabilno w zawoite, wapreki wisochinata si. Pri tazi mostnost na motora e interesen fakta che uskorenieto e nesrawnimo 7-8sec 100km koeto za van e mnogoo dobre! za sega sam naprwil 26000km i wpechatlenie mi narpwi razhoda na maslo. moje bi naistina e edna ideq w poweche. Moje da se dalji na fakta che aero dinamikata na awotmobila e malka. Ako patuwate po magistralata i karate s 130 ste imate razhod 7.1; zapochnete li da uwelichawate razhoda skacha na 7.4 pri 150. nabiraneto kym 180 weche e po bawno. Kolata se darji mnogo dobre pri tazi skorost, (pri tozi model zadnite djanti sa po-shiroki), no weche sled 210 kilometraja moje da se zapalni mnogo trudno.Edin sawet ot men, sled kato sprete na benzionstanciq izchakaite 30 sec i powecheko predi da izkliuchite awtomobila:).No towa s *** parkinga wpechatlqwa, nai weche momicheta.
  • #7
    3 rate up comment 8 rate down comment
    uncle ( преди 15 години )
    Аз нямам VW TOURAN, но по всичко личи че скоро ще имам. Въпроса е че съм леко притенсен какво ще получа насреща. Историята е малко от краката за главата. Аз си поръчах една такава кола, даже я авансирах. След това заразпитвах за метан колите и като се започна едно плюене - не вървят, нямат мощ, не може да изпреварваш, да тръгваш бързо. Ако пуснеш климатика, направо загасва, а аз си я поръчах и с утопляеми седалки, че съм малко зиморничав, ако и това има отношение към мощта. и след всичко това съм леко объркан за правилността на покупката ми. притеснението ми се затвърди твърдо и от дилъра, който небрежно ми заяви че наистина са малко спънати, т.е. до първа смяна на маслото ще вдига най-много 110-120 км.час, което с моя начин на ползване на автомобила означава че година, две ще се движа със 100 км./час. Което може би ще ми спести някоя глоба на магистралата за превишена скорост, но не мисля че ще ми достави удоволствие от покупката и шофирането на нов автомобил.Ако може някой да ми помогне с избора ми, който все осще съществуа, автомобила не е пуснат за производсвто, поне още няколко седмици и има вариант да си го поръчам с друг двигател, може би 1.9 дизел?
  • #6
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Музе ( преди 15 години )
    Един въпрос ако може да задам - къде се намира филтъра на купето, който подлежи на смяна? Благодаря