IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородният автомобил на Honda

Продажбите на CLARITY FUEL CELL стартират след няколко месеца

Водородният автомобил на Honda

Honda представи серийната версия на своя втори водороден автомобил, който за разлика от първия ще се предлага глобално. Новият CLARITY FUEL CELL излиза на пазара в Япония след броени месеци, като ще бъде наличен на избрани европейски пазари по-късно през 2016 г., обявиха от японската компания при откриването на Автосалон Токио 2015.
Водородният автомобил на Honda
Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: Ройтерс

Водородната кола представлява седан с щедри размери - 4895 мм. дължина, 1875 мм. широчина и 1475 мм височина, в който могат да се настанят удобно петима души, сочи информацията от Honda.

Конструкцията на CLARITY FUEL CELL е създадена така, че задвижващата система да не отнема от мястото в салона. Резервоарът за водород и батериите са разположени ниско в шасито, докато в предната част е поставен електрически двигател. Той се захранва с енергия от горивната клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода.

От Honda посочват, че силовият агрегат има сходни размери с бензинов V6 мотор, а батерията е с 33% по-компактна от тази при първия FCX Clarity.

Говорейки за двигателя на Honda CLARITY FUEL CELL, той развива мощност от 177 к.с. С напълно зареден резервоар с водород автомобилът може да премине 700 км. Самото зареждане отнема само 3 мин.

Що се отнася до дизайна, той е футуристичен - обичаен за подобен тип автомобили. Следван е стилът на първия водороден автомобил на Honda, както и аеродинамичната му клиновидна форма, но като цяло новият CLARITY FUEL CELL изглежда доста по-модерно. А и по-конвенционално от основния конкурент на пазара - водородната Toyota Mirai.

В салона на Honda CLARITY FUEL CELL е заложено на микс от модерни технологии и класически лукс. Приборите са дигитални, а на централната конзола е разположен голям дисплей на инфо-развлекателната система.

Всички подробности за новата Honda CLARITY FUEL CELL, включително цените, ще станат ясни в следващите месеци. Очаквайте подробности.

Галерия с най-интересното от автосалона в Токио вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Тагове: honda clarity fuel cell
0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Отново позорен дизайн, отново на японски водороден автомобил.
  • #7
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Тишо ( преди 8 години )
    Даа, тов си мислех и аз да им пиша :) Налисе бъзикаха че Mirai е добре, нова технология, ама изглеждал зле. Много ми е интересно какво ще кажат сега за водородния L-LC :)))
  • #6
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Вурстове,само вижте какво са показали на изложението в Токио - Lexus LF-LC... Японците категорично ще водят автоиндустрията в следващите години
  • #5
    22 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Кой другите?Тойота отдавна е пуснала в продажби водороден автомобил, който е изкупен 2 г. напред.Ако имаш предвид вурстовете, то тях изобщо няма нужда да ги споменаваме. Те са още в каменната ера и се борят с дизела. Все още са на такъв етап на развитие завалиите...
  • #4
    31 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това, което другите проучват и тепърва разработват Хонда го пускат в серийно производство. Какво повече може да се каже. The power of dreams.
  • #3
    12 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    *** тоя японски дизайн. Защо е нужно да излглежда като *** тази кола
  • #2
    36 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Автомобил от бъдещето, но достъпен сега!
  • #1
    17 rate up comment 18 rate down comment
    chavv ( преди 8 години )
    Фен съм на Хонда, обаче...Ако наемат човек от калибъра на Петер Шрайер за шеф на дизайнерския си отдел ще си дигнат продажбите с поне 50%